דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: גם מסע ארוך מתחיל בצעד קטן 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3080 פעמים ]

כל מסע מתחיל בצעד אחד קטן. איך אדריכל מתחיל לעבוד על פרויקט?

תחילתו של התהליך הוא בכך: נוצר קשר בין האדריכל ללקוח. אותו אדריכל צריך להבין היטב את הצרכים של הלקוח. הלקוח ישב עימו על כוס קפה וינסה לתאר מה הוא בעצם רוצה, מה הצרכים שלו. אדריכל אוטומאטית מתרגם בראשו את המילים והתיאורים לתמונה חיה, תלת ממדית ומוחשית. כמובן, יש לקוחות פרטיים ויש לקוחות אחרים, מהמגזר המסחרי. עיצוב בתים ומבנים פרטיים הוא שונה מהותית מעיצוב בניינים מסחריים, גני אירועים, מתחמי נופש, מרכזי כנסים ואירועים. מבנים מסחריים מתאפיינים במראה הרבה יותר מוחצן וראוותני ממבנים פרטיים. התקציב הוא כמובן שונה, וכך גם הצרכים.

לא משנה אם מדובר במגזר הפרטי או הציבורי - תפקידו של אדריכל הוא לעצב מבנה שישתלב בטבעיות ובהרמוניות עם סביבתו וגם ישדר חדשנות ומודרניות. היום הדגש הוא על מראה עדכני וחדיש, ובניינים שכבר מתקרבים לגיל חמש שנים כבר נראים מיושנים ומעט ארכאיים. אדריכל צריך להתמצא בטרנדים השולטים באופנה, שכן אדריכלות לא פטורה מעמידה בצווי האופנה...

הדבר השני שאותו אדריכל צריך לעמוד בו, הוא שהבניין יראה מודרני גם בתקופות מאוחרות יותר. כלומר, אדריכלים צריכים לחזות את הטרנדיים העתידיים, ולדאוג שהבניין יעמוד בהם ככל האפשר. כן, זו משימה לא פשוטה – לדאוג הבניין יראה עכשווי (או לפחות קלאסי והרמוני) גם בעוד 20 שנים.

אז איך בוחרים אדריכל? אדריכלים היום נאבקים על לקוחות, התחרות קשה והמבחר גדול. כמובן, תמיד כדאי לקחת ארכיטקטים שמגיעים עם המלצות חמות מחבר, מכר.

כשאתם עומדים לבחור אחד מאותם אדריכלים, חשוב שתראו עבודות שלו, תתרשמו מהסגנון, תתחברו אל טעמו האישי וגם אל אופיו. כימייה אישית חשובה כאן מאוד, מכיוון שהוא הולך ללוות אתכם במשך תקופה ארוכה. חשוב שתרגישו עימו בנוח, תחושו שהוא מבין את הצרכים שלכם ומשדר על אותו גל.

לא כדאי להקל ראש בבחירה של אדריכלים, כי בסופו של דבר הם אלו שיקבעו את החזות של המקום בו תשהו במשך שנים ארוכות. אם אתם בעלים של עסק המארח לקוחות (בית מלון, בית קפה, גן אירועים, מסעדה, קניון...), המראה וחזות הבניין תשפיע משמעותית על המכירות שלכם, על האטרקטיביות של המקום בעייני לקוחות פוטנציאליים.

בקיצור, לא כדאי להמר על ארכיטקט, מכיוון שאם התוצאה לא תמצא חן בעיינכם, יהיה קצת קשה להרוס הכול מהיסוד ולהתחיל מחדש... כדי למנוע טעויות, הרבה אדריכלים מציעים ללקוחות הדמיות תלת ממדיות, בטרם יתחילו את הפרוייקט. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב