דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תתחילו יזמות עסקית נכונה - יניר מרציאנו 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1939 פעמים ]

היזמות העסקית היא תוצר של חזון שהופך אט אט למציאות ברת קיימא. לא מעט יזמים מכירים את השלב הזה שבו הראש שלהם מלא ברעיונות מבריקים שיכולים להפוך לדבר הגדול הבא, אך הם אינם מצליחים לעשות את הצעד בראשון בדרך להגשמת החלום. במאמר שלפניכם נעמוד על אבני היסוד שמרכיבות את השלבים הראשונים בתהליך היזמות העסקית.

מובא ע"י יניר מרציאנו

 

השלב הראשון בכל תהליך יזמות באשר הוא גיבוש הקונספט שעומד בבסיס הפרוייקט. במילים אחרות, היזם חייב לדעת בדיוק מה ברצונו לקדם, מיהם קהלי היעד שלו ומהי התועלת שתצמח להם מכך. בנוסף, חשוב מאוד לתת את הדעת על המטרות והיעדים הטמונים בבסיסו של הפרוייקט. אם היזם לא מצליח להסביר לעצמו מה ברצונו להשיג בטווח הארוך – הרי שהסבירות כי יוכל להסביר את הדברים למשקיעים פוטנציאליים וללקוחותיו – שואפת לאפס.

חלק בלתי נפרד מתהליך גיבוש הקונספט הבסיסי של העסק הוא מחקר השוק המוקדם וסקירת הסביבה התחרותית. על היזם לדעת בדיוק לאיזה שוק הוא מתעתד להיכנס. האם ישנם בנמצא מיזמים המזכירים את הפרוייקט שלו ואם כן אז מהם היתרונות היחסיים שבאמצעותם מתכנן היזם לבדל את עצמו מממתחריו.

בהמשך הדרך חייב היזם להכין תוכנית עסקית מפורטת אשר במסגרתה יועלו על הכתב חלק נכבד מכל אותן התובנות אליהן הגיע בשלב הראשון. הערך המוסף של כל תוכנית עסקית נעוץ בהתייחסות הנרחבת למימד הכלכלי. על התוכנית העסקית לכלול את תחזיות הרווח של העסק לרבות אזכורם של אבני הדרך ונקודות הציון הרלוונטיות. חשיבותה של התוכנית העסקית לא תסולא בפז ועל כן אם אינכם סבורים כי תוכלו לנסח תוכנית עסקית טובה ונהירה – פנו למומחים שעוסקים בתחום.

לבסוף, החיפוש אחר מקורות המימון והמשקיעים היא אבן היסוד השלישית של כל תהליך פיתוח ראשוני. לעיתים רחוקות מצליח היזם לגייס את הסכומים להם הוא זקוק על מנת להוציא את הפרויקט מהכוח אל הפועל. בדיוק לשם כך יהיה עליו לפנות לקרנות הון-סיכון או "מלאכים" שיעזרו לו. לשם כך יהיה על היזם למפות את שורת המשקיעים הפוטנציאליים ולבחון את פורטפוליו ההשקעות שלהם על מנת להבין מי מהם יכול לסייע באמת ובתמים לפרוייקט אותו ברצונכם לקדם.

לסיכום,מוסיף יניר מרציאנו אם אתם מתכננים לצאת למסע עצמאי במסגרתו תבקשו לממש את אחד הרעיונות שעלו במוחכם הקודח – בדקו תחילה את השטח, הכינו תוכנית רצינית ומקיפה שתציג את היעדים והמטרות שתרצו להשיג ואת אסטרטגיות הפעולה שבאמצעותן תעשו כן. ואל תשכחו את מלאכת גיוס המשאבים החשובה מאין כמוה.

יניר מרציאנו הוא מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים

יניר מרציאנו - יועץ ארגוני. מלווה ארגונים וחברות.  טל: 054-9247557, אי-מייל: yanirmar@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב