דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות זה לא לכולם 

מאת    [ 01/08/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2587 פעמים ]

ישנם הרבה סיבות טובות למעבר אל בית אבות. ישנם הרבה יתרונות למגורים בדיור מוגן. ניתן לשכנע בקלות שהצעד הנכון הוא לעבור לגור בבית הורים. עם זאת ישנם אנשים שעבורם הצעד הזה איננו מתאים. ישנם מקרים שבהם מוטב להישאר בבית ולא לעבור אל בית אבות. כמו שאנחנו לא ממליצים לדייר עצמאי לעבור אל בית אבות לתשושי נפש כך אין להמליץ לעבור לבית אבות לאנשים שעלולים לא למצוא את מקומם שם או שאינם מתאימים למגורים במקום שכזה.

חופשי זה לגמרי לבד

עבור מי שהחופש שלו יקר לו מכל, ייתכן והמעבר אל בית אבות איננו הצעד הנכון. אמת, בית אבות איננו מגביל את הדיירים שבו או מטיל עליהם איסורים שונים; אמת, בית אבות מאפשר לכל דייר להמשיך לחיות את חייו בעצמאות כפי שהוא רגיל ויכול. עם זאת, ישנם אנשים בעולם שאינם מוכנים להטיל כל מגבלה שהיא על החופש שלהם ועצם המעבר אל בית אבות עלול להיתפס בעיניהם כמעין וויתור על החופש. למרות כל היתרונות של המקום, הדבר החשוב ביותר הוא שהדייר במקום ירגיש בו טוב; אם הוא מרגיש לכוד הרי עדיף לו להימנע מהמעבר אל בית אבות, טוב ככל שיהיה.

לא לכולם יש כסף

מחסום אחד שעומד בין אנשים רבים לבין בית אבות איכותי, למרבה הצער, הוא המחסום הכספי. נכון שכל מי שבאמת צריך לעבור לגור בבית אבות – קשישים שזקוקים לדוגמא לעבור אל בתי אבות לתשושי נפש וכדומה – הרי שהמדינה תמצא להם פיתרון. נכון שמי שבאמת רוצה לעבור אל בית אבות קרוב לוודאי שהוא ימצא מקום זול יחסית שהוא יכול לעמוד במחיר שלו. אבל אולי לפעמים עדיף לשמור על רמת חיים מסוימת בבית שלנו ולא לרדת ברמת החיים רק כדי לזכות ביתרונות אחרים שמציעים בתי אבות. נדמה שיש כאן שיקול של רווח והפסד: כמה הדייר הפוטנציאלי יצטרך להפסיד ברמת החיים שלו כדי שהוא יוכל ליהנות מיתרונות אחרים של בית אבות.

לשמור על השגרה היקרה

בית הורים יכול להיות מקום נהדר ונעים ומלא חוויות וחיים טובים. אבל הוא דורש מהדייר צעד אחד משמעותי: לוותר על הבית שאליו הוא רגיל ולעבור אל בית חדש. כל מי שעובר אל בית אבות חייב לוותר על משהו – קטן ככל שהוא יהיה – משגרת החיים שלו. לא כל אחד מאיתנו מוכן לוותר על שגרת החיים שלו רק כדי לזכות ביתרונות השונים של דיור מוגן. לכן ישנם אנשים שמוטב להם להישאר בביתם ולשמור מכל משמר על שגרת חייהם ולא לוותר עליה כדי ליהנות מהיתרונות שמציעים בתי אבות מודרניים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב