דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: לא מה שחשבתם 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2945 פעמים ]

לדים הנם נורות קטנות, אשר אינן משתמשות בחוטים כדי להפיק אור, כפי שעושות נורות מהדור הישן. מסיבה זו, אורך החיים של נורת לד הוא ארוך בהרבה מאורך חייה של נורה אחרת, משום שאין שום חוט שיכול להישרף. נורות מסוגים שונים נוטות להיות גדולות הרבה יותר מנורות לדים עקב החוטים שלהן, שחייבים להיות ארוזים בוואקום בתוך הנורה.

בתחילה, כאשר נורות לדים יוצרו ללא תווי תקן, היצרנים טענו כי נורת לד מחזיקה מעמד 100,000 שעות- מבלי שיערכו בדיקות בנושא. בעקבות ההגזמה הזאת שהייתה ברורה לכולם, נרתעו אנשים מקניית לדים. אולם כיום, קיימים תווי תקן קשוחים בתחום, ומבדקים מדעיים נערכו בנושא. המחקרים הראו שכל נורת לד בודדה יכולה להחזיק מעמד במשך 50,000 שעות- וגם מספר זה הוא מדהים!

אורך חייה של נורת לד מחושב בדרך כלל על ידי הנקודה שבה האור של הנורה פחת ב-70% מהאור שהיא נהגה לייצר. כלומר- אורך החיים המצויין על האריזות של לדים אינו מציין את משך הזמן הכולל שהנורה תשרוד, אלא את משך הזמן בו נורת לד זו תיתן את מלוא האור שהיא מסוגלת לתת. נורת לד עשוייה להמשיך ולתת אור במשך אלפי שעות נוספות לאחר ש"תאריך התפוגה" שלה יגיע. בניגוד לנורות מהדור הישן, שנוהגות להודיע קבל עם ועדה שהן לא מעוניינות יותר בנתינת אור- על ידי הישרפותן בפיצוץ קטן, נדיר ביותר שנורות לדים יישרפו. במקום זאת, נורת לד פשוט דועכת בשקט, ומאפשרת לבעליה די זמן בשביל לקנות נורה חדשה, בזמנם הפנוי ולא ברגע המדוייק של "מותה".

בתחילה, נהגו אנשים לאמר שאינם מתקינים לדים בביתם, משום שהם מספקים אור קר. עם זאת, ניתן למצוא כיום גם נורת לד המספקת אור חם, בדומה לאור של נורה רגילה. באופן כללי, ניתן לאמר שכדאי להשתמש באור חם יותר בתוך הבית, ובאור קר יותר מחוצה לו. בתוך הבית, אור חם נותן תחושה חמימה וביתית יותר, ולא מעניק לבית תחושה של כיתת בית-ספר או של משרד. ואילו מחוץ לבית, עדיף להתקין נורת לד הנותנת אור לבן, המאפשר לעיניים לראות טוב יותר בחושך. נורת לד בעלת אור לבן היא מצויינת גם במקומות בהם יש צורך בהבלטת צבעים אחרים, כמו בחלונות ראווה, חנויות בגדים, גלריות וכדומה.

ישנם מקומות רבים בהם ניתן לקנות לדים. הבעייה היא לזהות את איכותן של הנורות ולדעת איזו נורת לד הכי כדאי לקנות. דרך מהירה לעשות זאת היא לחשב את הוואטים של הנורה, או במילים פשוטות יותר- את הכמות הסופית של אור שתקבלו מכל נורת לד, לעומת כמות החשמל שתצרוך כל נורה. חישוב זה אולי נשמע מסובך, בעיקר לאלה מאיתנו שסולדים מכל דבר הכולל מספרים ופעולות חשבון, אך למעשה הוא נעשה פשוט על ידי חלוקת הוולטים של הנורה במספר הלומנים המצויינים עליה (יחידות המדידה המודדות אור). כלתוצאה של מעל ל-50 היא בסדר. תוצאה של 75 היא טובה מאוד, ואילו תוצאה של 100 היא מצויינת. התרגיל הפשוט הזה בעצם יעזור לכם להבין מהי נורת הלד החסכונית ביותר עבורכם, שהרי אחת ממטרותיה הברורות ביותר של נורת לד היא חיסכון בחשמל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב