דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך מכינים לסבא או לסבתא ספר אישי מושקע ומרגש כמתנה ליום הולדת עגול 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 2641 פעמים ]

מי שראה את הסרט "גראן טורינו" בכיכובו של קלינט איסטווד זוכר ודאי את הסצנה שבה מגיעים הבנים והנכדים לביקור אצל סבא: הנכדה עוסקת בעיקר בשאלה מתי תקבל בירושה את המכונית המגניבה ואילו הוריה מגישים לסבא שעון לקשישים עם ספרות ענקיות - שמזכיר לו בעיקר את הזמן האוזל והראייה שכבר אינה טובה כפי שהייתה.

כולנו רוצים להעניק לסבא וסבתא מתנות מקוריות ומרגשות, אבל לא תמיד מוצאים מתאימים. בגילם, בדרך כלל כבר יש לסבא וסבתא הכל, או לפחות את כל מה שאנו בתקציב הלא גדול שלנו יכולים להעניק להם. האמת היא, שהם בעיקר היו רוצים לקבל מתנה שמראה יחס אישי ומוכיחה שהם עדיין חשובים לנו ויקרים לליבנו. במאמר זה אני רוצה להציע מתנה כזו - ספר אישי שבו סיפורים משלבי חייהם השונים של סבא וסבתא, תמונות משנות ילדותם ומימינו אלה, וגם ברכות לבביות מכל בני המשפחה.

ההכנה של ספר אישי כזה אינה משימה של מה בכך: זו אינה מתנה שקונים ברגע האחרון, בדרך לביתם של סבא וסבתא. על הכנת הספר האישי צריך לשקוד מספר ימים או שבועות מראש, והשלב של איסוף החומר דורש השקעה של לא מעט זמן ומאמץ. אבל החיוך שיעלה על פניהם של סבא או סבתא כשיקבלו את המתנה, הוא התמורה הטובה ביותר להשקעה.

הנה כמה עצות לשלב של איסוף החומר וארגונו, לקראת הכנת הספר האישי:

- עברו על אלבומי התמונות של המשפחה ואספו תמונות ישנות משלבים שונים בחייהם של סבא וסבתא - כולל תמונות שלהם עם הוריהם, אחיהם (או סבם וסבתם) ושאר בני המשפחה. את התמונות המתאימות שמצאתם סרקו ושמרו בתיקייה מיוחדת אצלכם במחשב.


- שוחחו עם סבא וסבתא והעלו על הכתב סיפורים מעניינים מתולדות המשפחה (כדי לשמור על ההפתעה אפשר לומר להם שמדובר בעבודת שורשים של הילדים).  שוחחו גם עם קרובי משפחה מהדור של סבא וסבתא או דור ההורים, ועם חבריהם הקרובים. הסיפורים שלהם יכולים להשלים ולעבות את הסיפורים שאתכם כבר מכירים, אולי, בחלקם.

- בקשו מבני המשפחה והידידים הקרובים לנסח ברכות ליום ההולדת. מהנכדים הקטנים אפשר לבקש לצייר ציור ולסרוק אותו למחשב.


- את כל החומרים שנאספו שומרים בתיקייה המיוחדת של הפרויקט במחשב. לאחר שמגיעים למסקנה שהחומר מספיק להכנת הספר עוברים לשלב העריכה: מחלקים את החומר שנאסף לפרקים הגיוניים, עוברים על הטקסטים ומשפרים אותם, עוברים על התמונות ומלטשים אותן, במידת הצורך. סביר להניח שעד שיגיעו כל הברכות מבני המשפחה יידרשו מספר תזכורות, ולאחר שהן יגיעו - כל אחת בפורמט משלה - יהיה צורך להעביר אותן לתצורה אחידה שתאפשר לשמור על מראה מקצועי של הספר.

לאחר ששלב העריכה הסתיים צריך למצוא את המתכונת המתאימה להפקת הספר והוצאתו לאור. הדרך הזולה ביותר להוציא את הספר לאור היא להדפיס אותו במדפסת הביתית ולהיעזר בפיתרון כריכה זמין - אולי מכונת כריכה משרדית? היתרון בשיטה זו טמון כמובן בזמינותה ובעלות הנמוכה, אולם החיסרון הוא שהתוצאה לא תיראה מספיק מהודרת ותעשה עוול להשקעה הגדולה שהשקעתם בזמן, מאמץ ואהבה.

פיתרון אחר אפשר למצוא בבית דפוס דיגיטלי. התוצאה תיראה כמו ספר מקצועי שאפשר למצוא בחנויות הספרים, העלויות יכולות להגיע בקלות לאלפי שקלים, וההוצאה אינה בהכרח מוצדקת.

פיתרון נוסף אפשר למצוא באלבומי התמונות הדיגיטליים. התוצאה תהיה מרשימה, ללא ספק, אך היא תיטיב בעיקר עם התמונות ותעשה עוול לטקסטים, שיהיו חייבים להיות קצרים ותמציתיים.

הפיתרון המומלץ, לדעתנו, הוא לבחור בספר אישי שמכינים בעבודת יד ומשלב בצורה היעילה ביותר בין טקסטים ותמונות - לבין פורמט שמתאים במיוחד להענקה כמתנה לאנשים אהובים.

דוגמה לספר כזה, שמתאים בדיוק למקרה שלנו - ספר מתנה לסבא או סבתא - אפשר למצוא בספר האישי "סיפורי סבתא" שמגיע בכריכת עור בעבודת יד ובתיבה מהודרת, וניתן להשיג אותו בהוצאת "קופי טייבל מתנות מקוריות", בכתובת http://מתנות.tv/.

המחיר של הספר האישי "סיפורי סבתא" מתחיל ממאות בודדות של שקלים לשלושה עותקים ראשונים, ולמי שמחפשים מתנה מושקעת ומרגשת לסבא או סבתא, ומוכנים ויכולים להשקיע זמן ומאמץ בהכנת החומרים, הוא עשוי להעניק את התמורה הטובה ביותר והתוצאות המרשימות ביותר.

 

בני רן הוא מנהל אתר "קופי שופ מתנות מקוריות" http://מתנות.tv/ ומחבר הספרים האישיים המהירים "ההרפתקה המופלאה של רומיאו ויוליה", "המשימה הסודית של פיטר פן" ו-"התעלומה המסתורית של הדג השקוף" שבהם מככבים מקבלי המתנות או שני בני הזוג.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב