דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע לנוסע לתאילנד 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1885 פעמים ]

טיול מאורגן לתאילנד

תאילנד היא מדינה שלה תרבות עתיקת יומין. ראשיתה לפני 1,500 שנה בשבטים נודדים שהתמקמו באיזור שבו היא ממוקמת היום, והפכו את מדינתם לממלכה מפוארת שנקראה סיאם.

התרבות התאית

טיולים מאורגנים לתאילנד מפגישים  אתכם עם אחת התרבויות העתיקות בעולם. התאילנדים מקפידים על כבוד לזולת ולזקנים שביניהם, וצייתנות היא ערך עליון אצלם.

המעמד ההיררכי של בני העם התאי נקבעים לפי סדר החשיבות הבא: גיל, מין ומעמד כלכלי. צעירים תמיד ייפנו למבוגרים שביניהם בכינוי המביע כבוד. בראש המדינה עומד המלך ולו נרכש הכבוד הרב ביותר כמובן, לפי הסדר ההיררכי ששורר במדינה. כל עלבון או אפילו הערה שיכולה להישמע פוגענית כלפי בית המלוכה אינם מתקבלים בעין יפה על ידי התאים, מפני שהם מצפים גם מהזרים לרחוש לו כבוד. עם זאת, התאים נוהגים לשמור על קור רוח וסובלנות, גם כאשר הם עומדים במצבים לא נעימים. תאי שצועק ומתפרץ מאבד את ההערכה שרוחשים לו האנשים בסביבתו.

אל תטעו לחשוב שמדובר בעם רציני כל כך. התאים מאמינים בחשיבותו של ההומור, והם נוהגים לצחוק ולהקניט זה את זה רבות. לעיתים, בעת מבוכה הם עלולים להתפרץ בצחוק, מה שעלול להתפרש על ידי עיניים מערביות כמו שלנו כזלזול. תאי ייעלב במידת מה אם יאמר לו מישהו שהוא חסר חוש הומור.

מסחר ומיקוח

המסחר הוא אחד הערכים החשובים בתרבות הזו. חשוב, בעת קנייה בתאילנד, לכבד את הכללים, ביניהם כבוד לסוחר ולסחורה שלו, הימנעות מהרמות קול והתפרצויות מיותרות, והכי חשוב – השתמשו בהומור. בעת טיול מאורגן לתאילנד היו בטוחים שתקדישו זמן רב לקניות, אז זכרו לכבד את המעמד החשוב הזה. סוחר שביצע עסקה טובה ינופף בשטרות שקיבל, כדי לגרש "עיניים רעות", וה"סיפתח" – הקנייה הראשונה ביום - שמוכר גם אצלנו, הוא סימן ליום מסחר מוצלח גם בשביל התאים.

דת בתאילנד

הדת היא חלק חשוב מהתרבות המקומית. גברים תאים רבים יפרשו משגרת חייהם לתקופת מה על מנת לחיות חיי נזירות, לרוב בגיל ההתבגרות. יש המסבירים בנוהג זה את אופיו המאופק של העם הזה.

 כל מחווה העשויה להתפרש כזלזול בבודהה תתקבל בצורה שלילית. בכל בית יימצא "בית רוחות" – מעין בית עץ קטן האמור להיות משכנן של רוחות הבית. "בית הרוחות" מוכרח לעמוד בפינה שאינה מוצלת, והוא יהיה תמיד נקי. בנוסף, הם נוהגים להגיש מנחות במהלך היום לרוחות הבית.

טיול מאורגן לתאילנד יפגיש אתכם עם מאפייני תרבות רבים ושונים, שמשתנים בהתאם לאוכלוסייה המקומית ולאיזור, וכדאי לפגוש ולהתעמק בהם.

 

orianlev




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב