דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להיעזר בעובדים בתוך העסק כדי לעשות שינויים ולהצליח? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 1616 פעמים ]

בעסקים כגון מסעדות, חברות קייטרינג, בתי קפה בהם העבודה היא כמעט סביב לשעון, קשה מאד לעצור רגע ולחשוב. אין זמן לנשום, אין זמן לאכול ויש לחצים גדולים. במצב כזה אין אפשרות לראות את הדברים איך שהם נראים באמת, במציאות. קשה להחליט על דברים אפילו של היומיום מפני  שעסוקים בעבודה ובמשהו שקרה באותו היום.

מצב זה מביא לנתק בין מה שקורה בחוץ למה שקורה בפנים, בתוך הארגון. קשה לראות את ההזדמנויות המחכות בחוץ, את הסיכונים שבלקיחת החלטות מסוימות וגם השאננות גוברת.

ארגונים הצומחים בעקביות לאורך זמן נחשבים כמצליחים, ביטחונם העצמי עולה ואיתה השחצנות והם "יודעים הכי טוב" מה טוב להם. זה לא בהכרח לא נכון, הם גם מגיעים לתוצאות יפות ומקצועיות אך כאשר יש נטייה לשחצנות ו"אנחנו יודעים הכל" מתגברת הנטייה לא להקשיב לאחרים. ייעוץ לקייטרינג או ייעוץ קולינארי או כל ייעוץ אחר נתקלים בשלב הזה בחומת מגן, התגובה בדרך כלל- אני בעסק הזה כבר 20 שנה, אני יכול ללמד אחרים...ארגון ממוקד פנימה יחמיץ הזדמנויות וסיכונים חדשים שמקורם במתחרים או בלקוחות, או בשינויים בסביבה הרגולטורית.

 כאשר לא רואים הזדמנויות או סיכונים תחושת הדחיפות יורדת, כשיש פחות דחיפות יש סבירות פחותה לחפש בחוץ אפשרויות ובעיות חדשות. כאשר ההצלחה מעניקה לארגון מעמד חזק בשוק, חסכונות עצומים בעלויות תוך ניצול הגודל, המונופול או ההמצאות הייחודיות להם זה מדהים לראות עד כמה אנשים יכולים להתעלם מהעולם החיצוני ולשרוד שנים רבות.

כיום החברה מאד תחרותית וזמן השהייה בשוק בייחודיות רק שלך היא קצרה בהשוואה ללפני עשר שנים. רוב העסקים צריכים להיות מעודכנים ממה שמתרחש בחוץ, לעשות השוואות למתחרים, לדוגמא רשת קפה גדולה שלידה 4 בתי קפה מתחרים מרשתות אחרות לא יכולה להרשות לעצמה להשתחצן ולהתעלם כי בסופו של דבר היא תמצא את עצמה מחוץ לרשתות המבוקשות והמתחרות וסופה להעלם מהשוק.

 החברות השונות שרוצות וצריכות לעשות שינויים ולבדוק מה קורה מבחוץ, לדוגמא מסעדות ובתי קפה ע"י ייעוץ מקצועי של מישהו מהתחום שלהם, מהשטח, שמסתובב ורואה הכל בצורה הנכונה והאמיתית מבחוץ . הוא יוכל לשקף בעיות, להציב לחברה אתגרים חדשים, לעשות שינויים ולהעז להיות הראשונים ברעיון מסוים.

שינויים גורמים לשוק לתזוזה. לערנות, לתחרות. שינויים יכולים להגיע מבחוץ דרך העובדים. העובדים בקשר יומיומי עם הלקוחות שלכם והם הערוץ העדכני החוצה. דרך הקשבה דרוכה ורצינית מהדרגים הנמוכים ביותר לעובדים אפשר לאסוף כמויות מידע רבות, מידע זה צריך לעבור למקבלי ההחלטות ואז הוא יהיה החיבור שלהם לחוץ.

שימוש בוידאו כאמצעי להמחיש את הקיים, את הבעיות, את תגובות הלקוחות יכול להביא לשימוש אפקטיבי ולפתרון דברים רבים. בכוחם של העובדים לראות דברים רבים שאתם כאנשי עסקים, מנהלי חברות לא יכולים לראות. אפשר לצלם בעיות מהשטח שקרו בזמן אמת מול לקוחות ואפילו להעיז ולצלם בישיבת מקבלי החלטות, לשתף את קבוצות העובדים הרלוונטיות וייתכן מאד שפתרון בעיות ושינויים רבים יגיעו מהם, או במכוון או שלא.

שתפו את העובדים בשקיפות על מצב החברה, בד"כ אצל רוב העובדים הקבועים והטובים זה יוצר אמפטיה וגורם לשייכות. במידה ומשהו מטריד אתכם שתפו אותם עם סיעור מוחות אולי יגיעו העובדים לפתרונות יצירתיים וטובים בלי לפנות לגורם חיצוני או לעשות זאת בתיווכו.

שליחת אנשים החוצה. בדיקת השטח, מה קורה, איך זה מתבצע במקומות אחרים. עשו זאת בצורה מקצועית וחשאית ותוכלו לזכות בהרבה יידע ותובנות לדברים שלא חשבתם עליהם, או שהיו מובנים מאליו עד כה.

לסיכום- ישנם דברים רבים שאפשר לעשות ע"י שיתוף העובדים ואנשי מקצוע מבחוץ. החשיבה צריכה קודם להיות שונה, לתת לגיטימציה למאמץ. להבין שמספר השעות שלנו ביום מוגבל ועם כל הכישרון צריך לפעמים גם להחכים ע"י הקרובים או ע"י גורם חיצוני שמשקף לנו את המציאות שלנו ואת מה שקורה ב"עולם בחוץ"

בהצלחה!

הדס קרן

יועצת לחברות קייטרינג, גני אירועים ומסעדות

 

 

 


http://www.hadaskeren.co.il הדס קרן יועצת ומדריכה לחברות קייטרינג וגני אירועים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב