דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון גינה - כל יתרונות התכנון המוקדם 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3041 פעמים ]

עיצוב גינה הוא הצעד הראשון והחשוב ביותר בהקמת גינות. תכנון טוב יכול לחסוך כסף רב בטווח הארוך מכיוון שמיקומם הנכון של הצמחים תוך מחשבה על מספר שנים קדימה ימנע הוצאה של צמחים בתכנון גינה, אשר בהתחלה התאימו לסביביתם מתחילים להפריע כשהם גדלים, או לחלופין, דורשים השקייה רבה מדי בהתאם לאיזור בו הם נמצאים.

חישוב גורמים כמו צל עתידי, חשיפה לרוח, מרחק בין צמח לצמח ומראהו הוויזואלי של הצמח בבגרותו הם גורמים נוספים שחשוב לקחת בחשבון, לא תמיד צמח שכרגע נראה יפה במיקום כלשהוא ימשיך להראות ככה גם בעתיד כשהצמח שלידו גדל פרא, בגלל זה חשוב להכיר כל צמח וצמח ואת הזיקה שלו לצמחים ואלמנטים אחרים בסביבה הקרובה והרחוקה לו, גם מבחינה טכנית  - האם הצמח "יגנוב" יותר מדי מים משכנו? וגם מבחינה וויזואלית -
 ,האם הפרח הורוד של הצמח ייבלע בעלים האדומים של השיח שלידו.
כל הגורמים הללו חשובים מאוד בתכנון גינות ועיצוב גינות עתידית

לתכנון מוקדם של גינה יתרונות רבים וכדאיים לטווח הארוך:

תכנון השקיה לגינה

חסכון במים - חלק בלתי נפרד מתכנון הגינה כרוך בתכנון מערכת ההשקיה תכנון השקיה נכון חוסך כ - 40% מצריכת המים ובנוסף מאפשר צמיחה רבה יותר וקצב גידול מהיר יותר. רצוי מאוד שתכנון ההשקייה ייעשה ביחד עם תכנון הגינה, זאת מכיוון שמיקום הצמחים משפיע על מבנה מערכת ההשקייה. בגינות אשר בהן מערכת ההשקייה נבנית לאחר הקמת הגינה מתאפיינות לרוב בקוים ארוכים מדי, בחלוקת קווי השקייה בזבזנים ובהוצאה כספית לא הכרחית. 

תכנון הצמחיה לגינה:

חסכון בקניית כמות הצמחים - תכנון הגינה מאפשר לכם לחסוך לטווח הארוך ברכישת צמחים חדשים וזאת הודות לתכנון השתילה המוקדם הלקוח בחשבון בין השאר גם את סוגי הצמחים החיים בשכנות טובה זה עם זה וגם את מרווחי השתילה הרצויים. בחירה נכונה של הצמחים תשפר את מראה הגינה ותמנע כמילת צמחים בעתיד.

גינה יפה לאורך כל השנה - עיצוב גינה מאפשר לשמור על רמה וויזואלית אחידה לאורך כל ימות השנה כאשר לוקחים בחשבון אילו צמחים נראים טוב באיזה עונה, השאיפה היא לשמור על בסיס רב שנתי ירוק לאורך כל השנה בעזרת שיחים ועצים ירוקי עד ולגבות אותם במופעי פריחה המשתנים בין העונות. לא נכון יהיה למקם באיזור אחד את כל הצמחים אשר פורחים רק בחורף מכיוון שבקיץ האיזור ייראה פחות טוב משמעותית. 

התאמה אישית לצרכים - תנאי השטח, סגנון הבית, צרכי המשפחה, הינם כולם קריטריונים חשובים בתכנון הגינה. תכנון חכם וביצוע נכון יחסכו לכם אלפי שקלים ויתאימו את גינתכם לאורך חייכם ותקציבכם האישי. משפחה שמבלה הרבה באירועי מנגל ועל האש תצטרך מעבר למשטח דשא, גם שביל גישה למחסן אחורי שבו ניתן יהיה לאחסן את מוצרי המנגל הנלווים. למשפחה אשר לא נוהגת לשבת בחוץ, אין סיבה להשקיע כסף וזמן בטיפוח מדשאה כשאפשר להשיג מופע ירוק בעזרת צמחים משתרעים אחרים אשר דורשים פחות מים ותחזוקה. 

התייחסות לבעיות קיימות בשלב תכנון הגינה:

לדוגמא - גינות ורדים סובלות פעמים רבות מטיפול לקוי עקב השקיה לא נכונה. גינות אלו, למשל, יש להשקות אך ורק בטפטוף ולא ע"י התזה או המטרה. השקיה בטפטוף תשפר את מראה הורדים והגינה בכלל ותאפשר חיסכון רב במים.

משתלות יגור
www.yagurgan.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב