דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם אדם יוצר? 

מאת    [ 31/07/2011 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 4673 פעמים ]

בחנו את עצמכם - האם אתם אדם יוצר? 

 

 

חריגות

 

אדם יוצר הוא אדם חריג. בשונה מאדם רגיל שהוא קונבנציונלי והולך בתלם שהחברה מתווה לו - אדם יוצר אינו הולך בתלם, וכבר מגיל צעיר הוא מורד, יוצר דרכים משלו ובונה את עולמו בדרכו האישית.

 

אדם רגיל מזדעזע מהמילה "חריגות" ועושה כל שביכולתו כדי לא להיות חריג או לפחות כדי להסתיר את החריגות שלו. אדם יוצר גאה בחריגות שלו, במוזרות שלו, בשונות שלו ומעלה אותה על נס כי היא חלק בלתי נפרד מהייחודיות, המקוריות והיצירתיות שלו, והיא מעניקה לו יתרונות רבים בחיים. 

 

 

 

ספונטניות

 

אדם רגיל הוא אדם מתוכנן ומחושב שאינו מרשה לעצמו לפעול לפי מה שהוא מרגיש אלא לפי מה שנכון, מקובל או צודק. לעומת זאת, אדם יוצר הוא אדם שמרשה לעצמו להיות ספונטני והוא מופעל על ידי הרגשות שלו.

 

ספונטניות היא היכולת להפתיע את עצמך - ולא רק את האחרים. היכולת להיות בלתי צפוי - לעצמך ולאחרים. הכושר לנוע בצורה חופשית לאזורים ולממדים בחייים שמעולם לא היית בהם.   

 

 

 

מוקד שליטה פנימי

 

אדם יוצר הוא אדם בעל מוקד שליטה פנימי. הוא אינו מחשיב מה אחרים חושבים עליו או כיצד הם רואים אותו. הוא קשוב למוקד הפנימי שלו, לקולו הפנימי, למה שהוא מרגיש ולמה שהוא סבור שנכון לו.

 

בעוד אדם רגיל קשוב מאוד למה אחרים אומרים עליו כי יש לו מוקד שליטה חיצוני - אדם יוצר הוא אדם שמתעלם ממה שאומרים לו, בז להנחיות שבאות מבחוץ ומגלה נאמנות לעצמו, למה שנראה לו באופן אישי כנכון.

 

 

 

חופש אישי

 

אדם יוצר הוא קודם כל אדם חופשי. חופשי ממסגרות, חופשי מציפיות, חופשי מאחרים. הוא מחוייב לעצמו, לדרכו, לאמונות ולערכים שלו. הוא נאמן לעצמו כי זו הדרך היחידה האפשרית ליצור משהו חדש, משהו אחר, משהו ייחודי.

 

חופש אישי מאפשר לאדם יוצר להיות שונה, בולט, חריג, אחר ומעניין. החופש האישי ממנו נהנה אדם יוצר מעניק לו הזדמנות להיות אוטנטי, חף מפוליטיקה והעמדת פנים, משוחרר מהצורך להיות מאולץ, נטול פוזות וישיר.

 

 

וטיפ לסיום: אדם יוצר יכול לשגשג ולצמוח בסביבה אוהדת שמקבלת את החריגות שלו. בסביבה כפייתית, שבלונית ו"נורמטיבית" אדם יוצר קומל ונובל. הוא מרגיש נטול חמצן, חנוק, כפוף ולא הוא עצמו אלא משהו שמנסים לגרום לו להיות. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב