דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאמאניזם 

מאת    [ 30/07/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2368 פעמים ]

שאמאניזם

ההופעה המחודשת של השאמאניזם בקנה מידה גדול, שנובאה על ידי השאמאנים מזה דורות רבים, אינה צרוף מקרים. ברמה המקרוקוסמית זהו השחר של עידן הדלי, לאחר שהשמש שהתה בדגים במשך יותר מ-2000 שנה. נקודת המפנה של העידנים באה עם השקיעה של הדגים וזריחת הדלי. עברו עלינו התפתחויות של יותר מ-2000 שנה (על פי הלוח הגרגוריאני). האנושות אינה עוד שבעת רצון מן התשובות שהמדע מספק, וגם לא מאלה שמספקות הדתות הממוסדות. אין ספק בכך, בעולם מנשבות רוחות של שינויים רדיקלים.

רבים האנשים בכדור הארץ החשים פחד, בעוד שרבים אחרים חדורים בביטחון ובתקווה. אין עדיין וודאות כיצד השינויים המתרחשים ישפיעו עלינו: האם יתקיימו הנבואות אודות האסונות, או דווקא אלה המנבאות התפתחות ממד חדש של מודעות? התשובה תלויה באנושות עצמה, והתוצאה חייבת להיקבע על ידי השקפת עולם הוליסטית והקשר שלה עם הכוליות – השקפה שמאפיינת את התרבות השאמאנית מקדמא דנא.

כולנו, בכל רחבי כדור הארץ, סובלים את כאבי הלידה של העידן החדש. אנו, כחלוצים של השינוי מן הישן לחדש, פועלים בממד בתולי. אנו עומדים על המפתן בין הישן לחדש, מצב שהוא עדין ומסוכן מאוד, אבל גם מבטיח. המעשים והגישה שלנו הם אשר יקבעו האם נחצה גאים את המפתן אל הממד הנאור של העידן החדש, או שמא, חלילה, ניפול אל ממד ישן חשוך מאי פעם. בנו תלוי בדבר.

 לידת החדש יכולה להצליח רק אם החוכמה העתיקה תתמזג עם האינטלקטואליות והטכנולוגיה המודרניות. רק אם האידיאולוגיות, דוגמות, כתות, משטרים ודומיהם ישחררו את השליטה שלהם ויאפשרו לאדם לחוות את החיים באופן ישיר וחי. רק אם יתאפשר לאדם להתקשר-מחדש לאימא אדמה, לכבד את כל הקיים בה: חי ודומם, כי כולם והכול הם הבריאה של האינטליגנציה הקוסמית (אתם יכולים לקרוא לה בכל שם שתרצו). אף אחד ושום דבר אינם עודפים או מיותרים. זהו הזמן לדעת אמיתית. זהו הזמן להחזיר את ה"עין" לדת. המילה religion פירושה religio (לטינית). re-ligio פירושו לקשור ביחד, להתחבר, להיות ביחד. יש צורך להבין את המסתורין שבדעת.

העידן החדש דורש עבודה רבה: את שיתוף הפעולה של כל אחד ואחד מאתנו זה עם זה ועם הכוליות, למען השלום והאיזון של כדור הארץ שהוא הבית שלנו. בעת הזו אנו צריכים לרתום את הכישרונות והיכולות שלנו לעבודה בעלת משמעות למען הכול, ובעשותנו כך, לתרום לשינוי המיטיב המיוחל לבוא לידי ביטוי.

ברמה האישית המקרוקוסמית, התופעה של השאמאניזם נוכחת באותה עוצמה. התקשורת הרגילה בין האנשים, דרך השפה של המילה המדוברת, היא לא השפה שהרוח והנשמה מבינות. הן מבינות דימויים, סימבולים, מוזיקה, ריקוד, טקסים, מיתוסים אשר מעוררים רגשות עמוקים. השאמאנים מדברים בסוג כזה של שפה.  

גורם נוסף לחזרתו של השאמאניזם הוא ההתפתחות, השימוש והגישה ההולכים ומתרחבים בהרבה מן הפרקטיקות ההוליסטיות של העידן החדש, אשר פעם היו נחלתם הבלעדית של השאמאנים או אנשי הרפואה השבטיים.

להמשך המאמר

תמונה אחת שווה אלף מילים

בטוב, אלה שונייה

כל הזכויות שמורות לאלה שונייה

http://www.elranta.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב