דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחות שומן, יותר סיבים - לאכול נכון יותר ובריא יותר 

מאת    [ 28/07/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2719 פעמים ]

כחלק מאורח חיים בריא יותר, ישנה חשיבות לתזונה מאוזנת ונכונה. על מנת לשמור על גופנו ובריאותנו, עלינו לסגל לעצמנו אורח חיים בריא, הכולל בין השאר תפריט עשיר בסיבים תזונתיים. במהלך היום גופנו נזקק, לצורך פעולותיו השונות, לרכיבי מזון מגוונים: חלבונים, שומנים, פחמימות, וויטמינים, מינרלים וכן סיבים תזונתיים. חשוב לצרוך רכיבים אלו באופן קבוע מדי יום, במסגרתה של תזונה מאוזנת ומתאימה.

 

 

הסיבים התזונתיים – מדוע חשובים כל כך

 

סיבים תזונתיים, במסגרתו של תפריט מאוזן מהווים רכיב חשוב, לו זקוק גופנו. ניתן למצוא סיבים תזונתיים במזונות רבים, שמקורם בצומח, כמו, אורז מלא, שיבולת שועל, חיטה, עדשים, אפונה, דגנים שונים, סויה, טופו וכמובן, ירקות ופירות. אכילת סיבים תזונתיים, מלבד העובדה שגורמת לשובע, אף תורמת למערכת העיכול ומסייעת בירידה במשקל. סיבים תזונתיים חשובים במיוחד לצורך חילוף חומרים תקין, לצורך תהליכי העיכול השונים בגופנו, ואף למניעת מחלות כמו סרטן המעי ועוד. על מנת ליהנות מתפריט בריא ומאוזן, חשוב לכלול בו לפחות 30 גרם של סיבים תזונתיים מדי יום, ובמקרים אחרים, כמו במקרים של מחלות שונות למיניהן, מומלץ אף יותר מכך.

 

 

שומן רווי – מדוע כדאי להימנע ממנו

 

לשומן תפקיד חשוב בגופנו. השומן מספק את האנרגיה לגוף, לה הוא זקוק, על מנת לתפקד באופן תקין. צריכת השומן, במסגרתו של תפריט עשיר ובריא, מספקת לנו חומצות שומן שונות, החיוניות לתפקודו של הגוף. חומצות שומן אלו אינן מיוצרות על ידי הגוף ולכן יש לצורכן ממקורות חיצוניים. חומצות שומן חיוניות אלו (חומצה לינולאית וחומצה לינולנית) חשובות לצורך בקרת תהליכים דלקתיים שונים, קרישת דם וכן התפתחות המוח. קיימים כמה סוגים של שומנים: שומן רווי, שומן בלתי רווי ושומן טראנס. השומן הבלתי רווי מסייע בהורדת הכולסטרול בדם ועוזר במניעת מחלות לב ודם שונות. את השומן הבלתי רווי ניתן למצוא בשמנים צמחיים כמו שמן זית, שמן קנולה, שמן סויה, שמן דגים, שמן חמניות ושמן תירס. לעומתו, השומן הרווי נחשב כמזיק במיוחד. צריכה מוגברת של שומן רווי גורמת לעלייה בכולסטרול הרע בדם. שומן רווי קיים במזונות מהחי, בדרך כלל, כמו מוצרי חלב שונים ובשרים. צריכתו של שומן רווי, במסגרתו של תפריט עשיר ובריא, חשוב שתכלול כמות של מינימום עשרה אחוזים מסך כל הקלוריות היומיות, או אף פחות מכך. סוג נוסף של שומן, הינו שומן טראנס, שבדומה לשומן הרווי, גם הוא גורם לעלייה בכולסטרול הרע ואף עשוי להביא לכדי ירידה בכולסטרול הטוב. אחת הדרכים להבטיח כי המזון אותו אנו רוכשים בחנויות איננו כולל שומן רווי, שנחשב כלא מומלץ, הינו תו "הבחירה הנבונה". תו זה מופיע על גבי המזונות השונים, ומציין לנו כי מדובר במזון המתאים לתפריט בריא ומאוזן, העשיר בסיבים תזונתיים, ומופחת ברכיבים מזיקים שונים, דוגמת שומן רווי, ושומן טרנס.

 

 

על הקשר בין השומן הרווי לסיבים התזונתיים

 

צריכת סיבים תזונתיים חשובה במיוחד לאור יתרונותיהם הרבים שצוינו. אחד מיתרונותיהם החשובים במיוחד, הינו העובדה כי בעת יציאתם מגופנו קושרים אליהם הסיבים התזונתיים את הכולסטרול הרע שבדמנו וכן את הגלוקוז העודף. במקרים בהם מדובר בתזונה עשירה בשומן, כמו שומן רווי, למשל, הגורם לעלייה בכולסטרול, צריכתם של הסיבים התזונתיים יכולה לעזור בהורדתו של הכולסטרול, וזאת, כמובן, לצד הפחתת צריכתו של השומן הרווי.

compulist1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב