פחות שומן, יותר סיבים - לאכול נכון יותר ובריא יותר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פחות שומן, יותר סיבים - לאכול נכון יותר ובריא יותר 

מאת    [ 28/07/2011 ]
מילים במאמר: 485   [ נצפה 2342 פעמים ]

 
 

כחלק מאורח חיים בריא יותר, ישנה חשיבות לתזונה מאוזנת ונכונה. על מנת לשמור על גופנו ובריאותנו, עלינו לסגל לעצמנו אורח חיים בריא, הכולל בין השאר תפריט עשיר בסיבים תזונתיים. במהלך היום גופנו נזקק, לצורך פעולותיו השונות, לרכיבי מזון מגוונים: חלבונים, שומנים, פחמימות, וויטמינים, מינרלים וכן סיבים תזונתיים. חשוב לצרוך רכיבים אלו באופן קבוע מדי יום, במסגרתה של תזונה מאוזנת ומתאימה.

 

 

הסיבים התזונתיים – מדוע חשובים כל כך

 

סיבים תזונתיים, במסגרתו של תפריט מאוזן מהווים רכיב חשוב, לו זקוק גופנו. ניתן למצוא סיבים תזונתיים במזונות רבים, שמקורם בצומח, כמו, אורז מלא, שיבולת שועל, חיטה, עדשים, אפונה, דגנים שונים, סויה, טופו וכמובן, ירקות ופירות. אכילת סיבים תזונתיים, מלבד העובדה שגורמת לשובע, אף תורמת למערכת העיכול ומסייעת בירידה במשקל. סיבים תזונתיים חשובים במיוחד לצורך חילוף חומרים תקין, לצורך תהליכי העיכול השונים בגופנו, ואף למניעת מחלות כמו סרטן המעי ועוד. על מנת ליהנות מתפריט בריא ומאוזן, חשוב לכלול בו לפחות 30 גרם של סיבים תזונתיים מדי יום, ובמקרים אחרים, כמו במקרים של מחלות שונות למיניהן, מומלץ אף יותר מכך.

 

 

שומן רווי – מדוע כדאי להימנע ממנו

 

לשומן תפקיד חשוב בגופנו. השומן מספק את האנרגיה לגוף, לה הוא זקוק, על מנת לתפקד באופן תקין. צריכת השומן, במסגרתו של תפריט עשיר ובריא, מספקת לנו חומצות שומן שונות, החיוניות לתפקודו של הגוף. חומצות שומן אלו אינן מיוצרות על ידי הגוף ולכן יש לצורכן ממקורות חיצוניים. חומצות שומן חיוניות אלו (חומצה לינולאית וחומצה לינולנית) חשובות לצורך בקרת תהליכים דלקתיים שונים, קרישת דם וכן התפתחות המוח. קיימים כמה סוגים של שומנים: שומן רווי, שומן בלתי רווי ושומן טראנס. השומן הבלתי רווי מסייע בהורדת הכולסטרול בדם ועוזר במניעת מחלות לב ודם שונות. את השומן הבלתי רווי ניתן למצוא בשמנים צמחיים כמו שמן זית, שמן קנולה, שמן סויה, שמן דגים, שמן חמניות ושמן תירס. לעומתו, השומן הרווי נחשב כמזיק במיוחד. צריכה מוגברת של שומן רווי גורמת לעלייה בכולסטרול הרע בדם. שומן רווי קיים במזונות מהחי, בדרך כלל, כמו מוצרי חלב שונים ובשרים. צריכתו של שומן רווי, במסגרתו של תפריט עשיר ובריא, חשוב שתכלול כמות של מינימום עשרה אחוזים מסך כל הקלוריות היומיות, או אף פחות מכך. סוג נוסף של שומן, הינו שומן טראנס, שבדומה לשומן הרווי, גם הוא גורם לעלייה בכולסטרול הרע ואף עשוי להביא לכדי ירידה בכולסטרול הטוב. אחת הדרכים להבטיח כי המזון אותו אנו רוכשים בחנויות איננו כולל שומן רווי, שנחשב כלא מומלץ, הינו תו "הבחירה הנבונה". תו זה מופיע על גבי המזונות השונים, ומציין לנו כי מדובר במזון המתאים לתפריט בריא ומאוזן, העשיר בסיבים תזונתיים, ומופחת ברכיבים מזיקים שונים, דוגמת שומן רווי, ושומן טרנס.

 

 

על הקשר בין השומן הרווי לסיבים התזונתיים

 

צריכת סיבים תזונתיים חשובה במיוחד לאור יתרונותיהם הרבים שצוינו. אחד מיתרונותיהם החשובים במיוחד, הינו העובדה כי בעת יציאתם מגופנו קושרים אליהם הסיבים התזונתיים את הכולסטרול הרע שבדמנו וכן את הגלוקוז העודף. במקרים בהם מדובר בתזונה עשירה בשומן, כמו שומן רווי, למשל, הגורם לעלייה בכולסטרול, צריכתם של הסיבים התזונתיים יכולה לעזור בהורדתו של הכולסטרול, וזאת, כמובן, לצד הפחתת צריכתו של השומן הרווי.

compulist1

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב