דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בונים אתר אינטרנט - שלבי התכנון 

מאת    [ 28/07/2011 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2237 פעמים ]

כבר בשלב הרעיון לבנות אתר אינטרנט, נמצא אצלנו בראש רעיון כלשהו בנוגע למראה האתר, לתוכן ולתפקודים שלו. התמונה הכללית הזאת היא בגדר חלום שכדי להגשים אותו יש צורך להעלות אותו על הנייר כמעיין תוכנית, אפיון אתר אם תרצו, שכוללת לא רק את העיצוב של האתר ואת הנושא שבו הוא יעסוק, אלא גם פרטים טכניים יותר כמו מבנה האתר והתפריטים, יכולות של האתר כמו למשל שיתוף תכני גולשים, תכנון מילות המפתח לקידום ועוד.

פעמים רבות נתקלים בעלי עסקים בקושי כאשר הם פונים אל חברת בניית אתרים, כיוון שהם יודעים שהם צריכים אתר עבור העסק, אך הם לא יודעים כיצד לעשות זאת. הרבה מהם זקוקים לעזרה עוד בשלב מוקדם יותר, שבו בודקים את המתחרים ומריצים סקר שוק שאמור לענות על שאלות כמו מיהם המתחרים העיקריים בתחום שלנו? איך לשווק את העסק? מה יתרום לי אתר אינטרנט? ועוד. ישנן חברות שיווק באינטרנט אשר יכולות ראשית לסייע לבעלי עסקים אלה להבין את השוק, ולאחר מכן לתכנן תוכנית קידום ושיווק כוללת, אשר בסופו של דבר תביא להגדלת החשיפה ועימה גם ההכנסות. הקמת אתר אינטרנט היא חלק חשוב בתהליך הזה.

אז אמרנו שאתר האינטרנט הוא חלק מהראיה השיווקית הכוללת עבור העסק. אם כן, על מה צרי לחשוב כאשר מתכננים את האתר שלנו? כיצד בונים אתר שהוא גם נוח ויפה, גם מעניין ומייצג אותנו בכבוד וגם רציני ובעל יכולות מתקדמות? הנה כמה מהדברים החשובים שיש לקחת בחשבון:


    • 

    נושא האתר – בראש ובראשונה צריך להחליט במה יעסוק האתר. זה יכול להיות אתר תוכן רחב בתחום העיסוק שלנו, או לחלופין אתר תדמית שיעסוק בעיקר בשירותים שלנו ובמותג שאנו מייצגים. ישנם כמובן אתרי תוכן גדולים מאוד או פורטלים, אשר מכילים תכנים בנושאים שמעבר לתחום העיסוק של בעל האתר. במקרה שמדובר על עסק קטן, כדאי לפחות בהתחלה להתמקד בנושא שבו אתם שולטים.


    • 

    מבנה האתר – עכשיו כשאנו יודעים מה יהיה נושא האתר, הגיע הזמן לתכנן את המבנה שלו. רוב האתרים מאורגנים בתפריט עליון ותפריט צד. מבנה האתר הוא נושא חשוב ביותר לנוחות הגלישה באתר ורצוי להקפיד שהמבנה יהיה כמה שיותר אינטואיטיבי, למשל אם יש לנו את בנושא ספורט, תכנים בנושא טניס יהיו בקטגוריה אחת ותוכן בנושא כדורסל יהיה תחת קטגוריה נפרדת. עמודים חשובים כמו פורום למשל, יהיו זמינים בצורה בולטת מהתפריט העליון, וכו'. לגולשים יהיה הרבה יותר קל, וגם למנועי החיפוש.


    • 

    ניהול תוכן – כדי שנוכל להמשיך לעדכן את האתר במהלך השנים, להוסיף לו מאמרים או תמונות ולערוך תוכן שכבר אינו אקטואלי, חשוב שתהיה לנו מערכת ניהול תוכן איכותית וקלה לתפעול. מערכת זו מאפשרת גם לציין את הכותרות והתגיות מטא החשובות עבור גוגל, כדי שגם מנוע החיפוש יגלוש בהנאה באתר ויסרוק אותו בקלות. מעבר לכך, ניהול תוכן נכון כולל גם ראייה רחבה יותר של התוכן באתר, למשל: אילו תכנים להוסיף? איך לכתוב בצורה שיווקית? איך להתאים את התוכן ללקוחות המגיעים לאתר? ועוד.


    • 

    מנועי החיפוש – כבר בשלב של תכנון האתר רצוי לחשוב על קידום האתר בגוגל, כדי להגדיל את כמות החשיפות אליו. לכן, חשוב לתכנן מראד מהן מילות המפתח שנרצה לקדם באתר. כדי לעשות זאת, יש לבצע מחקר מילות מפתח ולהתחשב בתחרות הקיימת באינטרנט על מילים מבוקשות בתחום שלנו.


    • 

    עיצוב אתרים מושך – כדי שהאתר ייראה רציני ויעשה עבודה שיווקית טובה עבורנו, נקדיש את תשומת ליבנו גם אל העיצוב שלו. לכן, בעת בניית אתר אינטרנט כדאי לפנות אל מעצב אתרים מקצועי שיעצב את האתר באופן שיהלום את הרעיון שבו, יבחר את הצבעים הנכונים, את הגימיקים העכשוויים ביותר.

עורכת תוכן בפארטי אפ - חברה לבניית אתרים, קידום אורגני ושיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב