דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רופא שיניים 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 1659 פעמים ]

רופא שיניים

כשאתה ילד נדמה לך שאחד הדברים המפחידים ביותר הקיימים עלי אדמות הוא רופא שיניים. רק הרעש המוזר הזה שנשמע מחדרו כשמגיעים למרפאה בשילוב הריח הייחודי כל כך לסוג כזה של מרפאות גורמים לרעד כמעט בלתי נשלט ולסאגת בכי שכוללת צעקות והכרזות שאתה רוצה ללכת הביתה ושלעולם לא תיתן לאותו רופא שיניים לבדוק לך את הפה. אין ספק שעבור ילדים רבים הביקור אצל רופא "כזה" הוא סוג של טראומה, שלא תמיד עוברת ולעתים הם "סוחבים" את החששות הללו עד לגיל בגרות. מכיוון שחשוב מאוד לשמור על בריאות הפה, חשוב מאוד שההורים יבחרו נכון את אותו רופא שיניים שיטפל בילדם.

איך בוחרים רופא שיניים לילד?

בחירת רופא שיניים לילד צריכה להיות בחירה ברופא שהוא קודם כל בן אדם. משמעות הדבר היא, שאותו רופא שמטפל בילדים צריך להיות אדם כזה שמבין את הפחד של הילדים ולא רק שמבין אותו, אלא שגם יודע להתמודד איתו בדרכים שונות כגון הסחות דעת, הסברים אודות הטיפול ועוד – הכול בהתאם לאופיו של הילד ולצרכיו. ישנם היום רופאי שיניים המתמחים בטיפול בילדים, ורצוי מאוד לבחור בהם כדי שיטפלו בילד בעת הצורך. כמובן, שאם יש לכם המלצות מחברים, קרובים, מכרים ועוד על אודות רופא שיניים לילדים שיש לו גישה לילדים ואשר יודע לטפל בהם כמו שהם צריכים שיטפלו בהם זה מצוין. זה אמנם לא מבטיח במאת האחוזים כי גם הילד שלכם יסתדר עם הרופא (או להיפך) כי כלא ניתן לצפות מראש אם תהיה כימיה ביניהם, אולם הדבר בהחלט מקטין את הסיכויים שהילד יתפוס את הביקור אצל אותו רופא שיניים כטראומה שתלווה אותו במשך כל חייו.

רופא שיניים לילדים – טיפולים מיוחדים

אמנם, רופא שיניים לילדים מבצע את אותם טיפולי שיניים שמבצע רופא שיניים למבוגרים, אולם יש ברשותו עזרים שיכולים להפוך את הטיפול להרבה יותר ידידותי לילד, כמו למשל גז צחוק. שימוש בגז צחוק במהלך טיפול שיניים גורם לטשטוש קל ולהפגת החששות, וכך הטיפול עצמו גם לא כואב לילד וגם עובר בדרך כלל בנעימים, ובהחלט אפשר לומר אפילו, שהוא עובר עם חיוך על הפנים. רופאי שיניים מסוימים גם מבצעים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, אולם טיפולים מסוג זה מומלצים בדרך כלל למבוגרים שמתקשים בהתמודדות עם הטיפול ופחות לילדים.

לסיכום – בחירה נכונה של רופא שיניים בגיל הילדות יכולה לעשות את ההבדל בין ילד שמתגבר על הפחד ושכבר לא עושה סצנות קורעות לב בפתח המרפאה, לבין ילד שממשיך לפחד מהרופא ומהטיפולים השונים ונושא את הפחד עד לגיל הבגרות. לכן, גשו בעצמכם אל הרופא אפילו בליד הילד, התרשמו ממנו ומהלכותיו, והביאו את הילד רק אם אתם מרגישים שהוא יוכל לטפל בו בצורה שתגרום לו לשתף פעולה ולקבל את הטיפול ממש כמו שהוא מקבל טיפול מרופא הילדים. בהצלחה!

  

מדראט מרפאת שיניים | רופא שיניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב