דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך הפרטיות בפייסבוק - וידאו צ'אט 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2488 פעמים ]

?????

בתחילת יולי התבשרנו על שיתוף פעולה בין פייסבוק וסקייפ שהכריזו על השקת שירות וידאו-צ'ט בפייסבוק המתבסס על הפלטפורמה של סקייפ. מחפשים פרטיות? טלפון ציבורי יהיה עדיף.

בין אם אתם מתכוונים להשתמש בשירות הסקייפ - פייסבוק החדש או לא, או אם אתם נמנים עם אלה שהפרטיות חשובה להם, המאמר הזה הוא בשבילכם. כי מי שבוחר להוריד את האפליקציה, למעשה מעניק לסקייפ הרשאת גישה לפרופיל הפייסבוק שלו, ובמדינת הפייסבוק מספיק שהחבר של החברה שלך יוריד אפליקציה שתהיה מסוגלת להציץ לך בתמונות הפרופיל.

בסקר שערכה לאחרונה חברת ESET, באמצעות חברת הסקרים  Harris Interactive בארה"ב, נתגלה ש 70% מהמשתמשים אכן מוטרדים משאלת הפרטיות כשהם גולשים ברשתות החברתיות. הבעיה היא שמעט מהמשתמשים אכן עושים משהו בקשר לזה.

התקנה

כדי להשתמש בפיצ'ר החדש על המשתמשים להוריד את הגרסא העדכנית ביותר של סקייפ (5.3) או לחילופין את גרסא הבאה (5.5) שעדיין נמצאת בשלב הבטא. אחרי שהתקנתם והפעלתם את הגרסא החדשה של סקייפ אתם תראו טאב חדש עם ה F המפורסם של פייסבוק עם אופציה להתחברות. לחיצה על "התחבר לסקייפ" שמופיע בתחתית המסך תפתח את דף ה log-in של פייסבוק, שם עליכם להקליד את שם המשתמש והסיסמא שלכם על מנת להתחבר לפייסבוק.

הרשאות

ברגע שנכנסתם לפייסבוק דרך חשבון הסקייפ שלכם יפתח לכם מסך ה"בקשה להרשאות" שמופיע בהתקנת כל אפליקציה בפייסבוק. כפי שתוכלו לראות, הרשאות הגישה כוללות מגוון של אופציות כמו גישה למידע האישי, הכנסת פוסטים ל Wall, גישה למידע שבפרופיל גם כשהמשתמש אינו מחובר ועוד. כדי להמשיך ולהתקין את האפליקציה יש ללחוץ על Allow בתחתית המסך (שבעצם אומר שאתם מאשרים את כל ההרשאות הנ"ל).  לאחר האישור יופיע ה Wall שלכם תחת הטאב של פייסבוק בממשק של סקייפ.

שינוי הרשאות הגישה של סקייפ לחשבון שלכם

כפי שלמדנו בפרקים הקודמים של המדריך, ניתן לערוך חלק מהרשאות הגישה של האפליקציות שמותקנות אצלנו בחשבון הפייסבוק. 

אחרי שהתקנתם את האפליקציה, כנסו דרך חשבון הפייסבוק שלכם ל Account > Privacy Settings. בעמוד הזה כנסו לעריכה של האפליקציות בצד שמאל למטה. לחיצה על Edit Settings מול apps you use תפתח את רשימת כל האפליקציות שבהן אתם משתמשים. לחיצה על Edit מול האפליקציה של סקייפ תפתח לכם את רשימת ההרשאות של סקייפ.

בעמוד הזה אתם תראו את אותן ההרשאות כמו מקודם אך עם אופציה לערוך אותן, או לפחות את חלקן. כפי שתוכלו לראות, כמה מההרשאות הן בגדר חובה (Required) וכמה אופציונאליות וניתן להסיר אותן (Remove). אך גם לאחר הסרת ההרשאות האופציונאליות סקייפ עדיין דורשת גישה להרבה מאוד מהמידע האישי של המשתמשים שלה, לכן מומלץ שתעדכנו את הגדרות הפרטיות של פרופיל הפייסבוק שלכם בהתאם לשלושת החלקים הקודמים של מדריך זה, אם עדיין לא עשיתם זאת.

שימו לב במיוחד ל- "info accessible through my friends". אם ההגדרות שלכם עדיין מכוונות לפי ברירת המחדל של פייסבוק, אז למעשה לסקייפ כבר יש גישה למידע שלכם דרך חברים שכבר התקינו את האפליקציה. לכן במסך זה ודאו שמה שמסומן זה דברים שאתם רוצים לשתף ולהסיר את הסימון מהדברים שאתם רוצים שיישארו חסויים. אם הכוונה שלכם היא לשתף הכל אז יכול להיות שהגדרות הנוכחיות שלכם הם בסדר גמור.

אורבן שורט הוא אנליסט לפשעי מחשוב בחברת ESET. חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security מיוצגת בישראל על ידי חברת קומסקיור המפעילה בארץ מערך תמיכה טכנית בעברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב