דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות חוץ בנקאיות - אילו אופציות עומדות בפנינו? 

מאת    [ 27/07/2011 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3214 פעמים ]

מי שמחליט לקחת הלוואה בוודאי יודע כי עומדות בפניו שתי אופציות עיקריות: לקיחת הלוואה מהבנק או לקיחת הלוואה חוץ בנקאית מאחד הגופים הפיננסיים הגדולים במדינה. ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית ישנם מספר יתרונות על פני לקיחת הלוואה רגילה:


    • מדובר בהליך מהיר, אשר אינו דורש חתימה על ניירת רבה כפי שמקובל במסגרת הלוואה בנקאית. במידה והלוואה ניתנת בידי חברת האשראי, הרי שבאמצעות שיחת טלפון אחת וכמה בירורים קצרים מטעם חברת האשראי, יקבע האם אתם זכאים להלוואה והיא תעמוד לרשותכם באופן כמעט מיידי.
    • הריביות שתשלמו עבור הלוואה חוץ בנקאית עשויות להיות נמוכות יותר ביחס לריביות של הלוואה בנקאית רגילה. הסיבה לכך נובעת מן התחרות הרבה שבין הגופים הפיננסיים המחייבת אותן להעמיד תנאים נוחים ללקיחת ההלוואה. מצד שני, כאשר לוקחים הלוואה מהבנק, מעניקים לו ערבויות שמאפשרות את הוזלת הריבית, בעוד שבהלוואות חוץ בנקאיות אין ערבויות כאלה ולכן הריביות עשויות להיות דווקא גבוהות יותר. לכן, יש לבחון כל מקרה לגופו ולא ניתן לקבוע כי הלוואות חוץ בנקאיות תהיינה משתלמות יותר בכל המקרים.
    • הלוואות חוץ בנקאיות תלויות אך ורק בכושר ההחזר של המלווה. כשמתקבלת בקשה להלוואה, הגוף הפיננסי ששוקל להעניק לכם אותה יבחון את ההתחייבויות שיש לכם במסגרת האשראי ויכולתכם לעמוד בהן ורק על סמך זה תיקבע זכאותכם. לכן, גם אם הבנק סירב להעניק לכם הלוואה על סמך השיקולים שלו, אין זה אומר כי לא תהיו זכאים להלוואה חוץ בנקאית.
    • הלוואות חוץ בנקאיות ניתן לקחת בסך של 15,000-60,000 ש"ח ובפריסה של עד חמש שנים בדרך כלל.

קיימים מספר סוגים של הלוואות חוץ בנקאיות:

הלוואות חוץ בנקאיות על חשבון קופת הגמל או הפנסיה: במקרה זה אתם משתמשים בחסכונות שלכם בקרן כערבות לקבלת ההלוואה. הקריטריון לקבלת הלוואה במקרה זה הוא וותק של לפחות שלוש שנים בחסכון לקרנות, וותק זה משוכלל בצורה מצטברת גם אם העברתם את חסכונתכם מקרן אחת לשניה.

לא תמיד תוכלו לשעבד את קרן הפנסיה בשלומתה לטובת ההלוואה אלא לעתים עד שיעור מסויים, על מנת שלגורם החוץ בנקאי יהיו ערבונות במידה ותחול ירידה בשוויים של החסכונות שלכם. הלוואה כזו יש לשקול לחיוב במידה ואתם מייעדים את כספי החסכון שלכם למטרה מסויימת. במרבית המקרים, יהיה משתלם יותר לעמוד בריביות של ההלוואה מאשר לספוג את המסים שתצטרכו לשלם בגין פרעון מוקדם יותר.

הלוואות דרך חברת האשראי: הלוואות מסוג זה ניתן לקחת לכל מטרה, החל מחופשה שתמיד חלמתם או כדי לכסות את המינוס שלכם בבנק. כמו כן, הלוואה מסוג זה היא אופציית ברת קיימא במידה והבנק סירב להעניק לכם הלוואה משלו.

האם כדאי לי לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

לפני שניתן יהיה לענות על השאלה הזו, עליכם לבחון לאיזה צורך תרצו לקחת את ההלוואה. לאחר מכן, תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע כדי לקבל תמונה ברורה יותר באשר לאטרקטיביות של הלוואה חוץ בנקאית ביחס להלוואה רגילה מהבנק. במסגרת קהילת אשראי / מימון באתר imoney עומדים לרשותם אנשי מקצוע מהתחום שיוכלו לייעץ לכם איזו הלוואה כדאי לכם לקחת ובאילו תנאים. 

המאמר מוגש על ידי אתר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב