דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדלן בטורונטו קנדה- שינויי מגמה בחצי השני של 2011 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2767 פעמים ]

בחצי הראשון של 2011 היו עליות במחירי הנדלן בטורונטו, על פי סקירות חודשיות שמפרסם איגוד המתווכים בטורונטו. השאלה אם מגמה זו תימשך מעסיקה חברות מחקר ובנקים שמפרסמים סקירות תקופתיות. מחקר שפרסמה חברת  ייעוץ "קפיטל אקונומיסט" שמקום מושבה בעיר לונדון בקנדה מדבר על ירידה במחירי הנדלן בקנדה בשיעור עד 25% בשלוש השנים הקרובות כאשר מרבית הירידה תהיה בערים טורונטו וונקובר. ממצאי המחקר מזכירים שבעשר השנים האחרונות היתה עלייה רצופה במחירי הבתים והדירות, עד שנוצר פער משמעותי בין ההוצאות להחזקת הבתים לבין ההכנסה משכר עבודה.

הוצאות קבועות לאחזקת בית כולל מיסי עיריה, משכנתה והוצאות משתנות כוללות: חשמל, גז לחימום הבתים,מים, שיפוצים, או החלפת מוצרי חשמל. במשך השנים היתה עליה בהוצאות הקבועות והמשתנות.

 

לעומת זה ההכנסה או שכר העבודה לא עלה באותו שיעור כמו שעלו ההוצאות לאחזקת הבתים. לכן, חלק גדול יותר באחוזים מההכנסה הפנויה מיועד לתשלומים שוטפים של החזקת הבתים. סקירה שפרסם בנק למסחר בקנדה שבו הכלכלן הבכיר בינימין טל צופה ירידה במחירי הנדלן וכן סקירה של טי.די בנק צופה גם כן ירידה של 12% במחירי הנדלן בשנה הקרובה.

יש לזכור שבחודשים האחרונים הריבית למשכנתאות נמוכה והיא צפויה לעלות. במידה ותהיה עליה בריבית למשכנתאות- המשמעות תהיה עליה בהוצאות להחזקת בתים.

גורם נוסף שצריך לקחת בחשבון זה הכלכלה בארצות הברית ששוקעת לכיוון מיתון עמוק. בוויכות על תקרת האשראי  בין הנשיא לקונגרס עדיין לא נפלה החלטה או הושגה התקדמות נכון לכתיבת שורות אלה , אבל יש להניח שבסופו של יום שני הצדדים יגיעו להסכם מחוסר ברירה. אולם, זה לא ימנע את הירידה בדרוג האשראי של ארצות הברית שכתוצאה מכך יעלו הריביות והמשכנתאות. כמו כן זה לא יפתור את בעיות היסוד של הכלכלה בארצות הברית כמו אבטלה גבוהה ויצירת מקומות עבודה בטווח הקצר. לכן גלישה של ארצות הברית למיתון עמוק תשפיע על הכלכלה העולמית כולל קנדה. יש להניח ששהשפעה על קנדה תהיה מתונה ביחס להשפעה על מדינות אחרות כפי שהיה ב2008 . ביחס למדינות אחרות הכלכלה בקנדה היא החזקה ביותר בין 7 המדינות שמרכיבות את קבוצת ג'י 7.  אבל זה לא ימנע תיקונים  בשוק הנדלן שפירושם ירידה במחירי בתים.

 

לכן, ירידה במחירי הנדלן תאפשר למשקיעים בנכסי נדלן מניבים לממש נכסים מתוך תקווה לחזור ולרכוש במחירים יותר אטרקטיבביים.  רוכשים פוטנציאליים שיושבים היות על הגדר בהמתנה לירידת מחירים יחזרו לשוק במטרה לרכוש בתים שבתקופה האחרונה היו מחוץ להישג כף ידם.  ךסיכום ניתן לומר שהאור בקצה המנהרה זה לא רק של הרכבת שבאה ממול אלא  האור של הזדמנויות חדשות

מיכאל טפר- ברוקר לנדל''ן ומשכנתאות בטורונטו קנדה NADLAN Realty Ltd. Real Estate and Mortgage brokerage Toronto Canada




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב