דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מורה פרטי למתמטיקה 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 1923 פעמים ]

כאשר ניגשים לחנות הנעליים לשם רכישת זוג חדש, כל אחד ואחת מאיתנו משקיע זמן ומאמץ ניכרים בבחירת הזוג המתאים, בהתאמתו לכפות רגלינו ובבחינת הנוחות שאנו מרגישים בזמן הצעידה. לעומת זאת, רבים מאיתנו לא משקיעים את אותה האנרגיה בבואנו לרכוש מזון למשל. במאמר זה נבחן איך לבחור מורה פרטי למתמטיקה ואיך יודעים כי זהו המורה המתאים והראוי עבורנו או עבור ילדינו.

המתמטיקה כמקצוע חובה

כמקצוע ליבה במערכת החינוך בישראל, לימוד חשבון בכיתות הנמוכות ולימוד מתמטיקה לחטיבות העליונות הוא הכרח מתוקף חוק ועל כל התלמידים החל מכיתה א' ועד לכיתה י' חלה חובת הלימוד והבחינה במקצוע זה, ומי שממשיך להשלמת 12 שנות לימוד מלאות, מחויב להמשיך וללמוד מתמטיקה גם בכיתות י"א וי"ב. לאורך כל שנות המדינה נחשבו לימודי המתמטיקה בכלל, ובחינות הבגרות במתמטיקה בפרט, לאימת התלמידים ולקטליזאטור של הישגי התלמידים ואיכותם. הצורך בהשגת יעדים גבוהים בבגרות במתמטיקה לצורך כניסה ללימודים אקדמיים באוניברסיטאות ובמכללות הנחשבות, הוסיף למימדי הלחץ והמתח והדבר ניכר לעין בגידול המטאורי של ענף המורים הפרטיים למתמטיקה בשנים האחרונות אשר לא מהססים לגבות סכומים גבוהים יותר מהקולגות שלהם במקצועות האחרים.

כללים לבחירת מורה פרטי למתמטיקה

בשל המגוון הרחב של מורים המפרסמים את יכולותיהם וכישרונם במתן שיעורים פרטיים במתמטיקה, עולה החשש כי המורה שנבחר לא יעמוד בציפיות ולא יהווה את הבחירה הנכונה והמתאימה להשגת היעדים שהצבנו לעצמנו. ישנם כמה כללי אצבע לבחירת מורה פרטי, וגם אם הדבר לא מבטיח הסתברות של 100% הרי שעמידה בהם מצמצמת את סיכויי הבחירה הלא ראויה ואת עוגמת הנפש שיכולה להיווצר. ראשית כל, יש לוודא כי המורה הוא בעל הסמכה מקצועית בתחום הלימוד המבוקש, במקרה זה- מתמטיקה. שוב, שיעור פרטי במתמטיקה לכיתה ה', אותו יכול להעביר תלמיד תיכון ממוצע ברמה טובה, אינו כדין שיעור פרטי במתמטיקה המשמש כהכנה לבגרות ב-4,5 ואפילו ב-3 יח"ל ואותו כדאי שיעביר בוגר תואר אקדמי ממוסד מוכר ורציני. לאחר שהוסדר עניין המקצועיות, יש לבחון את דרך העברת השיעור על ידי קיומו של מערך שיעור מסודר, יצירת דיאלוג עם התלמיד והקשבה לבעיותיו כמו גם מתן חיזוקים חיוביים באם יצליח במטלותיו. סבלנות היא מילת מפתח בכל הנוגע לשיעור פרטי, מכיוון שבכיתה אין אפשרות להעניק את מקסימום תשומת הלב לכל אחד מהתלמידים, הרי שהכימיה הנוצרת והדינאמיקה הבינאישית בין המורה הפרטי לחניך היא אבן יסוד בהתקדמות המקצועית. מעבר לפתרון השאלות ושיעורי הבית, מורה פרטי במתמטיקה אמור להביא להפנמה של החומר, למצות את היכולת של התלמיד לפתור בעיות שאינן חלק מתוכנית הלימודים או להקנות לו שיטות לימוד והפנמה שיעזרו לו להצליח גם ללא נוכחותו הפיזית.

ילדים רבים מעריכים את העובדה כי ההורים משקיעים בהם ובחינוך שלהם, ולא יזדרזו להודות בחוסר הכימיה שלהם עם המורה. על ההורים מוטלת, פעמים רבות, האחריות להתעניין, לחקור ולבדוק האם המורה הנבחר הוא המתאים, הוא זה שיוציא את הפוטנציאל מהילד ויגביר את המוטיבציה שלו ללמוד ולהתקדם בחומר. בחירת מורה פרטי מתאים כמוהו כבחירת זוג נעליים או בחירת רכב, חייבים ללכת על בטוח, חייבים לבחור את הטוב ביותר על מנת להתפתח ולמזער נזק עתידי שיוכל להיגרם על ידי קבלת החלטה שגויה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב