דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסרת משקפיים בייזר טוב או לא? 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2948 פעמים ]

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא טיפול הנחשב להליך קוסמטי קל וחסר סיכון משמעותי,  במידה ועורכים אותו בתנאים המתאימים ולאחר בדיקות. במהותו, ניתוח הסרת משקפיים נועד כדי לתקן את הראייה ולהסיר לצמיתות את הצורך בהרכבת משקפיים או עדשות מגע. ניתוח לייזר מסוג לאסיק הינו ניתוח קוסמטי  מהיר, המבוצע בהרדמה מקומית באמצעות קרן לייזר מדויקת, החותכת ומסירה שכבה דקה מקרנית העין.

 הניתוח נחשב לבלתי הפיך ובמהלכו מתוקנת שבירת קרנית העין הגורמת לקוצר ראייה או רוחק ראייה ואסטיגמטיזם (צילינדר בראייה). ע"י חיתוך דק המבוצע בעזרת קרן לייזר משייפים את צורת הקרנית אשר גורמת לעיוות הראייה כך שהמטפול חוזר לראות באופן  מושלם ללא עדשות מגע וללא משקפיים.

הליך הסרת משקפיים בלייזר מוכר בעולם כבר כמה עשרות שנים, אולם בשל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים נחשב להליך מסוכן למדי שיעילותו שנויה במחלוקת. עם התקדמות הטכנולוגיה והידע הנרחב שנצבר בנושא, הפכו טיפולי הסרת משקפיים בלייזר לבטוחים ויעילים יותר, וכיום  הנתונים מדברים על כמה עשרות אלפי ניתוחים בשנה בישראל ומיליוני ניתוחים ברחבי העולם.

 כדי למנוע עוגמת נפש ותוצאות לא טובות ובלתי הפיכות, כדאי לברר ולערוך בדיקות מקיפות לפני שעוברים את הניתוח.

 אז מי יכול לעבור הסרת משקפיים בלייזר?

 ניתוח הסרת משקפיים בלייזר אינו מתאים לכל מי שראייתו פגומה, ויש לעמוד בכמה קריטריונים. ראשית,  נדרשת בריאות תקינה ללא מחלות כרוניות כמו סרטן או סוכרת, שיכולות לפגוע בהליך הריפוי. מלבד זאת,יש לבצע בדיקה של עובי הקרנית, כדי לוודא שאחרי ההליך לא ירד עובייה מתחת ל- 400 מיקרונים. גורם נוסף בהצלחת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא מספר המשקפיים. המועמדים האידיאליים לניתוח הם אנשים בעלי מספר ממוצע, ללא צילינדר גבוה, שמספרם יציב כבר למעלה משנה.

 אז מי  עושה את הניתוח הזה?

הסרת משקפיים מיועד בעיקר לאנשים הסובלים מלקויות ראייה  קלות (קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה) אך ניתן לטפל גם במקרים קשים יותר הודות לטכנולוגיה המתקדמת. בעזרת בדיקת התאמה פשוטה תוכלו לדעת אם גם אתם מתאימים לניתוח, ומה הסיכויים שלכם לראות   6/6.

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הולך ונהיה נפוץ בימינו. הרבה מהלקוחות עושים את ההחלטה לשם היופי ובכל זאת, חלק גדול יותר מהלקוחות מבצעים את תהליך הסרת משקפיים בלייזר שיוכלו פשוט לראות טוב. חשוב לזכור שראייה פגומה היא  בעצם מצב לא נורמלי בעיניים שלנו.

תהליך הסרת משקפיים הוא בעצם השבה של העין לצורה הנורמלית והרצויה. בניתוח הסרת משקפיים בלייזר נעשה על ידי שיפור הצורה הכללית של הקרנית  על מנת לשפר את הכוח האופטי של העין. השינוי בקרנית לא יוכל לחזור למצב הישן. תנאי הכרחי לתהליך הסרת משקפיים בלייזר בכל מצב יהיה גודל הקרנית.  

חלק מהאנשים לא מתאימים לעשות את הניתוח להסרת משקפיים, בשל סיבות של היותם צעירים מדי לדוגמא, כאלה שסובלים מסכרת או נשים הנמצאות בשלבי הריון בשלבים המוקדמים שלו. אחוז המתאימים לניתוח הוא די גבוה וקרוב ל-70%. הסיבה העיקרית לבצע הסרת משקפיים בלייזר היא ללא ספק סיבה רפואית. בחלק מן המקרים, הסרת משקפיים בעזרת לייזר הוא האפשרות  הכי טובה לטפל את הראייה הפגומה.

סיבה נוספת היא התקשות בהרכבת משקפיים. למשל, אנשים שמרכיבים מסיכה בעת עבודה, צוללנים וכיוצא בכך. ישנה עוד סיבה לא פחות נפוצה והיא ממניעים פסיכולוגיים. הרבה אנשים פשוט לא אוהבים את המראה שלהם במשקפיים ובהרבה מקרים הם אף אינם  מעוניינים לשים עדשות מגע. בהליך הסרת משקפיים לא קיים סיכון להתדרדר במצב הראייה, אם בוצעו כל הבדיקות מראש.  

למי הניתוח אינו מתאים?

 בניתוח לייזר להורדת מרשם עלולים להיות סיבוכים שונים, שאינם נפוצים, עד כדי פגיעה בקרנית העין ובראייה. ולכן הניתוח אינו מומלץ למי שעלול להפגע בצורה משמעותית מהסיבוכים שעלולים להופיע לאחר הניתוח. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב