דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גנרטורים ומשאבות במאה ה - 21 

מאת    [ 26/07/2011 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 1967 פעמים ]

גנרטורים ומשאבות מים – מטרד מציק או המצאה גאונית?

בין אם אתם גרים בעיר, בכפר, בקיבוץ או במושב, בוודאי התעוררתם לפחות פעם אחת לצליליהם הרועשים של גנרטורים או משאבות מים. בעידן המודרני, סביר להניח שכל אחד מאיתנו נתקל לפחות פעם אחת בגנרטורים רועשים או במשאבות מים שהעירו אותו באמצע הלילה או באמצע שנת הצהריים. אלא שלצד העובדה שמדובר בכלים המפיקים רעש בעוצמות גבוהות במיוחד, הגנרטורים ומשאבות המים ממלאים גם לא מעט תפקידים חשובים. אך האם הם המצאה גאונית או מטרד מציק? כל התשובות במאמר הבא.

מה שלא עשה הטבע יעשו משאבות המים

במדינה שסובלת מבצורת כבר למעלה מ- 7 שנים ברציפות ומייחלת לכל טיפת גשם, קשה מאוד לראות במים כמטרד ולא כברכה. אולם המציאות היא שלא אחת המים הם גורם מפריע, שיש להיפטר ממנו. מי גשמים יכולים להציף בתי קרקע ורחובות שבהם מערכת הניקוז אינה תקינה. מי תהום עלולים להציף מקלטים, מרתפים ופירי מעליות, וגם להפריע בעבודות החפירה הנדרשות לפני כל תהליך בנייה. מים אלו לא נספגים בקרקע, וגם תהליך האידוי הטבעי שלהם יכול לארוך זמן רב. לכן, הדרך היחידה להיפטר מהמים הללו היא באמצעות משאבות מים.

גנרטורים – ויהי אור (וגם חשמל)

כולנו רגילים להשתמש במכשירים חשמליים ובתאורה מבלי לחשוב מאין מגיעה אנרגיית החשמל שמאפשרת זאת. אלא במקומות רבים, ובעיקר באתרי בנייה ובשטים פתוחים, אין יכולת להפעיל כלי עבודה וציוד חשמלי, שכן אין כל חיבור לתשתית החשמל. הדרך היחידה להשתמש בהם היא באמצעות גנרטורים.

גנרטורים הם גם האמצעי היחידי שיאפשר לנו למזער את הנזקים האפשריים בשעת הפסקת חשמל יזומה או פתאומית. כמעט בכל מבנה ישנם גנרטורים שאחראים על אספקה חלקית של חשמל במקרה של הפסקת חשמל. הגנרטורים ימנעו אובדן של מידע במחשבים שנכבו, יאפשרו למכונות הנשמה ולציוד מציל חיים להמשיך לעבוד בבתי חולים, יספקו תאורה בבסיסים צבאיים ובמקומות שבהם חשוב לשמור על המשך פעילות, ויסייעו לנו להעביר את הזמן עד לתום הפסקת החשמל בצורה נעימה ובטוחה יותר.

גנרטורים ומשאבות מים – אז על מה כל הרעש?

לנוכח היתרונות הרבים של גנרטורים וגם של משאבות מים אפשר לתהות מדוע הם נחשבים למטרד כה גדול? המציאות היא פשוטה יחסית. הסיבה היחידה שבגינה גנרטורים ומשאבות מים נחשבים למטרד סביבתי היא העובדה שהם מפיקים רעשים צורמים בשעת פעולתם. רעשים אלו מפריעים במיוחד כשמדובר בגנרטורים או במשאבות מים באתר בנייה שצמוד לחלון ביתנו או למשרדנו, ומפריעים לנו לישון או לעבוד.

אין עוררין על כך שלקדמה הטכנולוגית יש מחיר, וכל המצאה מודרנית כרוכה גם באי נוחות מסוימת. כך גם כשמדובר בשימוש בגנרטורים ובמשאבות מים. אלא שלצד עובדה זו ברור גם שמדובר בהמצאות חשובות וחיוניות לנו למטרות שונות ומגוונות. לכן, הפתרון הוא, כמו תמיד, דרך האמצע. הדרך שתאפשר לנו גם ליהנות מיתרונותיהם של הגנרטורים ומשאבות המים וגם להקטין את הסבל מהם למינימום האפשרי, היא באמצעות שימוש מבוקר בהם: הימנעות מהפעלה יזומה שלהם בשעות הלילה או בימי שישי ושבת, מתן התרעה מראש על הכוונה להפעילם כדי לאפשר לתושבים להיערך בהתאם ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב