דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיעור טיסה: אז מה נטיס היום? 

מאת    [ 24/07/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3471 פעמים ]

שיעור טיסה יכול לשמש כמתנה נפלאה עבור כל גבר ואשה, צעירים או מבוגרים. שיעור טיסה מאפשר לתלמיד להיות טייס ליום אחד, ולחוות באופן נפלא את ההתרגשות והפרפרים בבטן המגיעים כאשר עוזבים את הקרקע. כל אחד מאיתנו חולם להגיע אל העננים, ובהענקת שיעור טיסה למישהו- תוכלו להגשים לו את החלום הזה. שיעור טיסה מועבר על ידי טייסים מומחים, ומלמד הן את המכניקה של המטוס והן את עקרונות הטיסה. ניתן לקחת שיעור טיסה על מספר כלי טיס:

מטוס: שיעור טיסה על מטוס קל אורך בין שעה לכמה שעות. השיעור מכסה את העקרונות הבסיסיים של הטסת מטוס, ומאפשר למתלמד להיות טייס ליום אחד ולקחת שליטה על המטוס ולנווט אותו מעל אזור מסויים הנקרא "אזור בטוח", בהדרכת מורה מוסמך. בסוף השיעור, מוענקת תעודה המאשרת שהמתלמד היה טייס ליום אחד. שיעורי טיסה רבים יותר על מטוס קל יכללו למידה על מטוסים שונים ועל המכאניקה שלהם, כולל למידה של בדיקת הבטיחות הנעשית לפני ההמראה. ההכנות אשר עושים לפני ההמראה ולפני הנחיתה יהיו ארוכות יותר, הטיסה תהיה למרחקים ארוכים יותר והתלמיד יוכל ללמוד להטיס סוגים שונים של מטוסים קטנים.

הליקופטר: שיעור טיסה על הליקופטר מתחיל בלימודים על הקרקע ובחינת ההליקופטר לפני הטיסה. גם טייס ליום אחד בלבד ילמד לבדוק את כל המרכיבים השונים של ההליקופטר, וילמד כיצד הליקופטר מצליח להתנגד לחוקי המשיכה ולטוס. לאחר מכן, התלמיד יוכל להיות באמת טייס ליום אחד כאשר הוא יטיס את ההליקופטר, ויחוש רמות וגבהים שונים של טיסה. התלמיד ילמד לרחף, כלומר להחזיק את כלי התעופה יציב במקום אחד בזמן הטיסה, בטרם ילמד להשתמש במנגנוני השליטה השונים במטרה לנווט את כלי התעופה ולהפנותו מצד לצד. לאחר מכן, ילמד הטייס המתחיל כיצד  להנחית את ההליקופטר. מורה טייס מוסמך ילווה את התלמיד לאורך הטיסה, וייתן טיפים ועצות בעודו מאמן את התלמיד להיות טייס ליום אחד.

דאון: שיעור טיסה על דאון מיועד לאנשים אמיצים, נועזים והרפתקנים במיוחד, משום שדאון, בהתאם לשמו, מערב דאייה חופשית בשמיים ללא מנוע. שיעור טיסה על דאון כולל קבלת הסברים על הקרקע לפני ההמראה כדי שהתלמיד הרוצה להיות טייס ליום אחד יוכל להכיר את מנגנוני ההפעלה של הדאון, ללמוד את אזהרות הבטיחות ולהבין את התהליך הגורם לדאון לעוף. לאחר שהמתלמד יכנס לתוך הדאון, הדאון יעלה בעזרת מטוס נוסף לגובה של בערך קילומטר וחצי מעל פני הים, ואז ישוחרר אל השמים הכחולים. מאותו הרגע המתלמד יוכל לשלוט בדאון ולגלוש איתו על הרוח לכיוון נקודת הנחיתה. טייס דאונים מנוסה מצטרף לטיסה, כדי לשמור על בטיחותו של הטייס המתחיל.

על מטוס קל, על הליקופטר או על דאון- שיעור טיסה הנה המתנה החוויתית המיוחדת ביותר שניתן להעניק למישהו. כל אחד יכול להיות טייס ליום אחד- החל מנערים צעירים ועד לנשים בנות 70 או 80. שיעור טיסה יכול לא רק להעניק לטייס המתלמד חוויה של כיף והנאה, אלא גם ללמד אותו פרק חשוב בנושא של לקיחת אחריות, שמירה על כללי הזהירות ועוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב