דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברה ייעודית לכל תכלית 

מאת    [ 24/07/2011 ]

מילים במאמר: 341   [ נצפה 1887 פעמים ]

כמו חייט התופר חליפות על פי הזמנה אישית ולפי מדידה מדויקת, כמו מעצבת שמלות כלה הבונה את דגמיה בדיוק על פי גחמות הכלה המאושרת, שחלמה על כך כל חייה ובדיוק כמו שלכל סיר יש מכסה, כך לכל מזיק ולכל בעל חיים מציק המשבש את שגרת החיים ומהווה מטרד כלכלי, בטיחותי ואפילו בריאותי, סניטרי והיגייני, יש הדברה משלו ושימוש בחומרים המסוגלים לפגוע רק בו ובשכמותו, מבלי להרע לאף גורם אנושי וחי אחר בסביבה, בין אם תהיה זו חיית המחמד האהובה או, גרוע מכך, ילד קטן.

התאמת אמצעי הדברת מזיקים לאופי המזיקים הקיימים בבית, בין אם גדולים כחולדות ועכברים ובין אם קטנים כנמלות, צריכה להוות גורם משמעותי כאשר מתכוונים לטפל בבעיה באופן אישי או על ידי אנשי הדברה מקצועיים בתחומם. לכל אלמנט הדברה יש יתרונות וחסרונות משלו, המשפיעים לא רק על התגובה של המזיקים אליו ומהירות התוצאה של הדברה זו, אלא גם על אורח חייהם המיידי של בעלי הדירה, הבית ואפילו הבניין ואיכות החיים שלהם בטווחי זמן של מרגע ההדברה ועד לכמה ימים לאחריה.

שיטת ההדברה המוכרת ביותר, ולכן גם הפופולארית ביותר בקרב הציבור הרחב, היא שיטה כימית שנעשית באמצעות ריסוס שתכליתו השמדה מהירה ואבסולוטית של המזיקים בסביבת הריסוס, גם ללא צורך בריסוס ישיר עליהם. אדי הריסוס מכילים חומרים כימיים הפוגעים בעצבי המזיקים, משתקים אותם וממיתים אותם במהירות אך הם גם עלולים להיות מסוכנים, במידה כזו או אחרת, לבני אדם הבאים איתם במגע ולכן יש לשמור על סביבת הריסוס מאווררת ולעזוב את הבית או את אזור הריסוס לכמה שעות על מנת להימנע משאיפת אדי הריסוס ולנטרל את הסכנה הבריאותית, קטנה ככל שתהיה. שיטה חדשה יותר והרבה פחות רעילה לבני האדם היא שיטת ההדברה הירוקה שמשתמשת בצמחים וברעלנים טבעיים שאינם כימיים ושאינם מכילים כמות כימית המסוגלת לפגוע בבני האדם. עם זאת, זוהי שיטה יעילה לשימוש רק כאשר מדובר במספר קטן של מזיקים ולא במסה והיא אינה דורשת זמני אוורור ושהייה מחוץ לבית ארוכים. ישנן שיטות ואופציות מגוונות אחרות לטיפול במזיקים שונים, חלקן, ככל שמתפתחת הטכנולוגיה והמודעות לאיכות הסביבה, אקולוגיות יותר וגורמות לסבל מופחת אצל החיות המודברות, אך עדיין, לתוצאה יעילה וארוכת טווח, חשוב להתמיד ולהשתמש בהדברה מתאימה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב