דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוקבים אחרי 

מאת    [ 02/10/2007 ]

מילים במאמר: 1214   [ נצפה 8693 פעמים ]

מאות חוקרים פרטיים מבצעים מדי יום מעקבים בנושאים שונים ומגוונים, איך מזהים מעקב, איך חושפים את העוקב וכיצד מתחמקים ממעקב .


כללי

חוקרים פרטיים מבצעים מעקבים בנושאים רבים ומגוונים, אישות, מסחרי, כלכלי,
איתורים, ביטוח ועוד, עלות שעת מעקב נמצאת אי שם באזור של חמישים דולר לשעת מעקב, לכן אף אחד לא שוכר חוקר פרטי להנאתו האישית, חשוב האם יש סיבה מספיק טובה להשקיע במעקב אחריך, אם אתה שובר את הראש ולא מצליח לחשוב מי יכול לשכור מעקב אחריך סימן שכנראה אתה יכול להמשיך לקרוא מאמר זה להנאתך בלבד ולהעשרת הידע האישי.



מתי עליך להיות דרוך ומודע לאפשרות מעקב

אם יש לך אהבה/רומן סודי, אם אתה גונב ממקום עבודתך, אם יש לך תביעת ביטוח גוף/אובדן כושר, אם יש לך מתחרים עסקיים בתחומך שתנועותיך יכולים ללמד אותם דבר על לקוחותיך, אם אתה עובד שכיר המקמבן בשעות העבודה ומבצע עבודות פרטיות, אם אתה איש ציבור ויש נגדך מתמודד אובססיבי, אם יש מישהו שיכול להפיק רווח כספי או אחר ממעקב אחרי תנועותיך.



החוקר הפרטי

למרות ההילה שיש סביב מקצוע החוקר הפרטי לא כל החוקרים/בלשים הם גבוהים חסונים אתלטים ונאים, לא כולם מסתובבים מחופשים עם פאות זקנים ושפמים (יש
גם כאלה) ולא כולם מרכיבים משקפי שמש אופנתיים בסגנון אנשי השב"כ.

חוקר פרטי טוב הוא אדם הנטמע היטב בסביבתו ואינו בולט בצורה זו או אחרת, גם רכבו
של העוקב בד"כ יהיה כלי רכב מצוי בצבע לא בולט רצוי לבן או עכבר וללא סימני זיהוי
מושכים את העין, לא ספויילרים מיוחדים אורות שונים ו-או צלחות וג'נטים מגנזיום
מהממים.




המעקב

מעקב מקצועי אופטימלי מבוצע לפחות על ידי שני חוקרים האחד ברכב והשני בקטנוע/אופנוע, העלות הגבוהה של מחיר שעת מעקב גורמת ללקוחות ולחוקרים
להתגמש ובמקרים רבים יבוצע המעקב על ידי חוקר בודד, במקרים שהנבדק חשדן," נהג שודים" או נקודת המוצא לתחילת המעקב מחייבת שני עוקבים (שתי יציאות מהכתובת שלא נמצאות בקשר עין) יופעלו בד"כ שני חוקרים.
בתיקי אישות שהמזמין הוא בן הזוג יקבל החוקר הפרטי את מירב המידע בטרם תחילת המעקב מהמזמין, תמונות עדכניות, פרטי רכב, כתובות בית ועבודה, כתובות של בני משפחה/חברים, ומקומות אפשריים הידועים למזמין, כמובן גם שעות פעילות יציאה וחזרה
ודגש על שעות "קריטיות" שבהן יכולים "לקרות דברים" .

במעקב אחרי עובד יכול המזמין לתת מקסימום פרטים לגבי רכב כתובות מגורים שעות פעילות במסגרת העבודה ופרטים הידועים מרכילות בלבד.

בתיקי ביטוח/אובדן כושר ידוע למזמין בד"כ רק שמו של הנבדק, כתובתו, לעיתים כלי הרכב שלו תיאור חיצוני כללי וסוג הפגיעה (צליעה ומגבלות שונות שבגינן תובע המבוטח.

בתיקים מסחריים/ריגול תעשייתי בד"כ יקבל החוקר פרטים ספורים וזניחים כגון שם
הנבדק, לעיתים תיאורו, כתובת העסק ולעיתים כתובתו הפרטית, בד"כ על החוקר להגיע לנתונים בתיקים אלו בכוחות עצמו..



המעקב בפועל

אישות - כאמור לחוקר הפרטי בד"כ יש את מירב המידע מהמזמין, עקב העלות הגבוהה של מעקב מסוג זה ינסה החוקר ביחד עם המזמין לבצע את המעקב בשעות "קריטיות",
אם בן הזוג עובד ואין לו אפשרות "להבריז" בשעות העבודה והשעות "הקריטיות הן לאחר סיום העבודה יבוצע המעקב ממקום העבודה כאשר העוקב מגיע למקום כמחצית השעה לפני השעה היעודה, מאתר את רכב הנבדק (במידה כמובן שמדובר במעקב רכוב) מאתר נקודת תצפית שתאפשר לו לזהות את הנבדק בצורה האופטימלית ומהר ככל האפשר מרגע יציאתו, אם לעוקב יש אפשרות לצפות ישירות על היציאה ממקום העבודה יעשה זאת , אם יש קושי והמעקב רכוב ימתין החוקר בתצפית על הרכב.

העוקב חייב לאתר נקודת תצפית שגם תאפשר לו תנועה מהירה בכל כיוון אפשרי של תנועתו של הנבדק, דהיינו עם יש אי תנועה ו-או איסור פרסה, פס לבן או כל מכשול אחר
יעדיף כמובן העוקב נקודת תצפית אולי פחות אופטימלית, אבל נקודה שתאפשר לו זיהוי ומעקב מהיר ללא עבירות תנועה בולטות המושכות את העין.

עוקב מיומן ייסע אחרי הנבדק במרחק של לפחות רכב אחד מפריד בתוך העיר, מחוץ לעיר ייתן העוקב לנבדק מרחק גדול הרבה יותר, העוקב ינצל כל אפשרות להיות "בשטחים מתים" של הנבדק וייקח סיכונים רק באין ברירה.

העוקב משתדל לתעד במצלמה את תנועותיו של הנבדק, חוקר מיומן בעל חושים וניסיון יצלם רק אירועים בעלי חשיבות, צילום מהווה סיכון חשיפה על ידי הנבדק והן ע"י עוברים ושבים.

בתיקי אישות כמובן יש מעקבים בשעות שונות ומשונות, אם החשד נופל על בן בזוג היוצא לריקודי עם (כן, שם החברה חוגגים) אזי יבוצע המעקב בשעות אלו, במקרים אלו על החוקר כמובן להיכנס למקום ההתרחשות ולהיטמע בשטח, במקרה זה יצלם החוקר באמצעות מצלמה בתיק סמוי. יש לקחת את האפשרות שבימים אלו כל מכשיר נייד
מסוגל לבצע צילומים וצילומי וידאו, דבר המקל מאוד על העוקב.



ביטוח/אובדן כושר

תכלית המעקב להוכיח שהנבדק עובד או מבצע תנועות ומאמצים שבתביעתו התלונן שהוא
מוגבל בהם, טכניקת המעקב זהה כמובן למתואר בסעיף העוסק במעקב אישות רק שכאן הצילומים הם עיקר העניין ועל החוקר לצלם כל תנועה, נבדק תחמן שחברת הביטוח "חפצה ביקרו" ייתפס לבסוף, לעומת זאת נבדק שתביעתו אמיתית אל לו לנסות לבצע פעולות שבהן הוא מוגבל ע"פ תביעתו, כמו כן ישנם חוקרים המנסים להפיל את הנבדק בפח בבקשת עזרה בהחלפת גלגל לבחורה נאה תקועה בדרך וכדומה, ראו הוזהרתם!




חשיפת העוקב

קשה מאוד לעקוב אחרי אדם החושד במעקב, הצלחת המעקב טמונה בכך שהנבדק יהיה
שאנן וימשיך לבצע את הפעילות שבגינה הוא נבדק, לעיתים מזמיני המעקב (במיוחד בתיקי אישות) מדליקים נורות אדומות ומתנהגים שלא כרגיל, צריך לשים לב לסימנים ולא להתעלם.

על מנת לחשוף עוקב רכוב יש לנסוע בנסיעה רגילה וללא מבטים בולטים לאזור שקט ומוכר שהתנועה בו דלילה ויש לו מספר נקודות כניסה יציאה, ביצוע מס' פניות באזור ועצירה בצד הדרך מייד לאחר פניה, רישום מספרי הרכב המגיעים מאחור ושוב ביצוע הפעולה ברחובות הסמוכים, רכב שזוהה על ידכם לפחות פעמיים או יותר יחשב לרכב חשוד ורישום מספר הרכב יאפשר לזהות בוודאות, יש לקחת בחשבון יותר מרכב עוקב אחד, אפשר להסוות את בדיקת המעקב בחיפוש כביכול של כתובת על מנת "להרדים" את העוקב, עוקב מיומן ירגיש בניסיונות חשיפה ויעלם למספר ימים, לכן חשיפה חכמה בלא לעורר את חשדו של העוקב עדיפה, נסיעה מהירה שתאלץ את העוקב למרדף אפשרית
אבל מגלה מייד את ניסיון החשיפה.

מעקב ע"י קטנוע/אופנוע מקל על העוקב בתמרונים מסובכים עבירות בפקקים ואפשרות
לשמור מרחק ולהאיץ ע"פ ההתפתחויות, על מנת לחשוף מעקב קטנוע/אופנוע אפשר לבצע את אותה תרגולת המוזכרת בסעיף הקודם, יש לשים לב בפקקים לאופנועים שאינם
מתקדמים בין המכוניות לקדמת הפקק כהרגלם של הרוכבים אלה ממתין מאחור בין המכוניות "בשטח מת" מבחינת הנבדק, בד"כ מצד ימין של רכב הנבדק.

אחת מנקודות התורפה של העוקבים היא התצפית שבטרם המעקב, כאמור העוקב חייב להתמקם בנקודות שולטות ולשהות במקום לעיתים זמן ארוך, חפשו גם אתם את הנקודות
השולטות על מקום היציאה שלכם או מקום חניית רכבכם ובדקו מדי פעם בצורה שאינה מחשידה באם יש במקום רכב חשוד, רכב שאינו שייך לסביבתו הטבעית או נמצא במקום זמן רב ונהג/נוסע בתוכו, אם זוהה רכב חשוד רשמו מספרו וצאו לדרך, אימות החשיפה לא תארך זמן רב.

מעקב רגלי הוא המעקב הקשה ביותר לזיהוי, עוקב רגלי מיומן ייחשף רק באם יבצע טעויות, בד"כ ילך העוקב בצידה השני של הדרך מה שמאפשר לו תצפית טובה על הנבדק
שאינו מוסתר בדרך זו ע"י האחרים על המדרכה, כמו כן יכול העוקב לזהות כניסה לחנויות וכתובות מעמדה זו כמעט בוודאות, בד"כ הנבדק אינו מודע כלל למתרחש במדרכה ממול.

מאחר ובמעקב רגלי יש אפשרות שהנבדק ייאסף ע"י רכב חייב העוקב להיות מלווה בעוקב נוסף, לכן יש להיות ערני לגבי רכב או קטנוע המתנהל לאיטו מאחור, בעלייה לתחבורה ציבורית יש לשים לב מי עולה באותה תחנה ולהתייחס ליורדים בעת הירידה.
בנסיעה בתחבורה ציבורית יש להביט לאחור במידת האפשר ולזהות רכב הנוסע בעקבות הרכב הציבורי ולא עוקף בתחנות, אפשרי כמובן גם קטנוע.

מאמר זה אינו מתיימר כמובן לתת 100% של חשיפת מעקב אבל נותן כלים ונקודות שעל
נבדק פוטנציאלי לקחת בחשבון, שינוי שגרה מקומות מפגש ודרכי פעולה יקשו מאוד על העוקב.


בהצלחה!!!
באתר הבית של אביב ירון תוכלו למצוא סיפורים ומאמרים מקוריים ומעניינים
http://site.2all.co.il/aviv/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב