דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת חומרים למילוי קמטים ועיבוי שפתיים - דר' יאיר גילוני 

מאת    [ 24/07/2011 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2662 פעמים ]

טיפולי הפנים הכוללים הזרקות, הפכו לנפוצים ביותר בשנים האחרונות, במיוחד עקב העובדה כי הם מהירים ולא מצריכים חתכים בעור הפנים. בעקבות הביקוש הרב, נכנסו לשוק גם מספר רב של חומרים ושיטות עבודה שונות. ד"ר יאיר גילוני חושף בפניכם את החומרים הנפוצים ולמה הם משמשים.

החומרים הזמניים

אלו הם חומרים מתכלים, אשר נשארים בגוף כשנה (לעיתים מעט יותר).

בין חומרים אלו ניתן למצוא את החומצה היאלורונית. חומצה זו נמצאת גם בתוך גוף האדם באופן טבעי ומתפרק בתוך שנה. ישנו גם הרדיאס המתבסס על סידן ומחזיק מעט יותר זמן.

בין המוצרים המתבססים על חומצה הילוארונית, ישנם: רסטילן, תיאוסייל וסטילאג', פרלן אשר מוצעים בסמיכויות שונות, בכדי לשמש לסוגי טיפול שונים.

בחומרים דלילים נשתמש לאיזורי קמטים עדינים, כגון: מעל השפה העליונה, צידי העיניים ולעיתים אזור הסנטר. בסמיכויות הגבוהות יותר נשתמש לאיזור צידי האף, זוויות הפה, ומילוי שקעים (מילוי קמטים)בלחיים ובניית זוויות סנטר. במידה ונצטרך חומרים יותר סמיכים, נשתמש בד"כ ברדיאס או בסאבקיו. חומרים אלה עוזרים גם לעיצוב עצמות לחיים גבוהות יותר, למראה צעיר.

חומר זמני נוסף הוא המקרולן, אשר משמש למילוי גב כפות הידיים, בעיקר אצל נשים מבוגרות, למראה חיוני וצעיר יותר.

ההזרקות

ההזרקות בדרך כלל מתבצעות על ידי מחט, המגיעה יחד עם המזרק.

שיטה חדשנית שנכנסה לעולם ההזרקות היא הזרקה באמצעות קנולה. הקנולה הינה מחט ארוכה, גמישה ביותר וללא חוד. צורה זו, מאפשרת לרופא להגיע למספר אזורים בפנים דרך כניסה אחת ולמנוע מצב של שטפי דם. בנוסף, עצם העובדה כי היא מחוסרת חוד, עוזר לחדירה יעילה והזרקה ללא כאב.

זוהי שיטה אשר עדיין לא כל הרופאים משתמשים בה ורצוי לודא לפני הטיפול האם לרופא יש ניסיון עם מחט שכזו (קנולה).

החומרים הקבועים

לעומת החומרים הקודמים, הסיליקון, הוא חומר קבוע, שמקובל שנים רבות בעולם הרפואה האסתטית. הסיליקון מוזרק בשפתיים (עיבוי שפתיים)ובקמטי הבעה, צידי האף וזוויות הפה. לא רצוי להזריק סיליקון באיזורים אחרים בפנים. הסיליקון נשאר לצמיתות והתוצאה נשארת שנים רבות. הזרקתו נעשית במינונים של מיקרו טיפות, כאשר בין טיפול לטיפול יש להמתין מינימום שבועיים. התוצאות מתחילות להיראות החל מהזרקה מספר שלוש. מספר הטיפולים נקבע בהתאם לבעיה – קמט עמוק יותר טיפולים, קמט פחות עמוק פחות טיפולים. אני נותן לה את ההחלטה.(מיצוק העור)


לסיכום, הזרקות בחומרים, זמניים וקבועים כאחד, נעשים על פי שיקול דעתו של הרופא כאשר המטופלים מגיעים אליו. עומק הקמט ומיקומו יכתיבו את סוג החומר בו נשתמש, רק כאשר המטופל נמצא במרפאה עצמה

ד"ר יאיר גילוני רופא משנת 1975 השתלם בבי"ח בלינסון במחלקה הכירורגית לכלי דם עוסק באסתטיקה רפואית 18 שנים. עבר השתלמויות בצרפת אנגליה ובארה"ב בבי"ח המפורסם בעולם. Massachusetts General Hospital Dermatolgy Boston USA מהמובילים בארץ בתחום האסטתיקה הרפואית. מתמחה בכל סוגי ההזרקות למילוי קמטים, עיבוי שפתיים, מילוי שקעים, ובניית עצמות לחיים בחומרים זמניים וקבועים החזרת נפח ומילוי שקעים מתחת לעיניים. מנהל את המרכז הרפואי לבריאות העור בבית הרופאים בתל אביב העוסק בין השאר בלייזר להסרת שיער, פילינגים לחידוש והצערת העור. הסרת כתמים מהפנים והידיים. הנכם מוזמנים לבקר באתר: ד"ר יאיר גילוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב