דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים למציאת משקיע לעסק - יניר מרציאנו 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2455 פעמים ]

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מרביתן המוחלט של היוזמות העסקיות לא מצליחות להתרומם אל מעבר לשלב הפיתוח הראשוני היא שלעיתים קרובות מתקשים היזמים למצוא את מקורות המימון ההכרחיים מבחינתם. במאמר שלפניכם נציג בפניכם מספר טיפים חשובים מאוד שיסייעו לכם לגייס את המשקיע הבא שלכם.
מובא ע"י יניר מרסיאנו

הדבר הראשון שעליכם לתת עליו את הדעת הוא הכנתה של תוכנית עסקית מקיפה ומפורטת. רק תוכנית עסקית אשר תכיל את היתרונות היחסיים של העסק, המטרות והיעדים וכמובן שגם את תחזיות הרווח שלו - תמצא חן בעיני המשקיע. חשוב לזכור כי עליכם לדבר עם המשקיע בשפתו ולהבהיר לו מהי התועלת הכספית שתצמח לו כתוצאה מהשקעה בעסק שלכם.

חשוב לזכור כי אם וכאשר יציע לכם אחד המשקיעים לקיים פגישה - יהיה עליכם להגיע מוכנים לענות לכל שאלה פוטנציאלית ואף להכין מצגת איכותית ומשכנעת בה יוצגו עיקרי הדברים הנוגעים למיזם שלכם.
עוד בנושא - יניר מרסיאנו

יתרה מזאת, אל מעבר לשיקולים הכספיים יהיה עליכם להראות למשקיע כי הנכם אנשי חזון המתכוונים לקדם את העסק ולפתחו. הרצינות היא המפתח שכן אם המשקיע יחשוד בתרמית מסוג כל שהוא מיותר לציין כי הוא לא ישקיע בפרוייקט כולו ולו אגורה שחוקה אחת.

במקביל להכנת התוכנית העסקית יהיה עליכם למפות את המשקיעים הפוטנציאליים ולבדוק באילו מיזמים הם השקיעו בעבר. האם המיזם שלכם תואם לפורטפוליו הקיים שלהם ואם לא הרי שיהיה עליכם לענות על השאלה מה יגרום למשקיע להתעניין דווקא בפרויקט שלכם? סקרו את פעילותו הציבורית של המשקיע ונסו לחזות את הכיוון אליו מועדות פניו של המשקיע. הכנתם של שיעורי בית מוקדמים מסוג זה עשויים לקרב אתכם משמעותית אל היעד - גיוס הסכום המיוחל.

כמו בכל דבר בחיים הרי שגם בכל הנוגע לגיוס משקיעים - לתזמון תהיה השפעה רבה על מבחן התוצאה. במילים אחרות ובהמשך לפסקה הקודמת, אל תפנו לכל משקיע על ימין ועל שמאל, נסו להבין האם הוא ספג הפסדים כבדים בתקופה האחרונה או שמא לחלופין, נמצאים מניותיו בעלייה מתמדת.

לבסוף, עליכם לשים לב למפגשי הנטוורקינג העסקיים אשר נערכים חדשות לבקרים שהרי אמנם לא מדובר במפגשים שאליהם יש להגיע עם תוכנית עסקית מוכנה (שכן אחרי הכל מדובר במפגש לא פורמלי), ואף על פי כן - חשיבותם גדולה מאוד - אלו הם המקומות שבהם שתוכלו לצוד את עיניהם של המשקיעים ולהציג את עצמכם ללא כל לחץ מיותר. נוכחותכם באירועים מסוג זה הינה בבחינת הכרח.

יניר מרציאנו הוא מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים

יניר מרציאנו - יועץ ארגוני. מלווה ארגונים וחברות.  טל: 054-9247557, אי-מייל: yanirmar@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב