דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל החמרה דורשת הדברה 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 1823 פעמים ]

יש מיליוני נמלים, חרוצות ועמלות, מסביבנו. הן נמצאות ברחובות, בחצרות, במדרכות ונתפסות אצלנו כחלק נוסף בפאזל הגדול והמורכב הנקרא עולם, כך שאנו לא מקדישים להן תשומת לב רבה או מיוחדת. הקביעה הזו משתנה, ללא צל של ספק, ברגע שפעילותן החשובה והנמרצת עוברת אל בין כתלי הבית הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו.

מרגע חשיפת נמלה אחת בבית ומעקב אחר מסלולה עד למציאת הנחיל שבו היא, וחברותיה, הקימו את ביתן, הולך ומשתנה כל עולם הערכים הירוק והאקולוגי שלנו וסיסמאות הטבועות בנו, דוגמת "אסור להפריע לטבע" או "תנו לחיות לחיות" הופכות לריקות מתוכן וכמו היו ואינם עוד. מעבר לדריכה מקרית על כמה מהן ואיסוף קולקטיבי בעזרת טישו או נייר עיתון, רבים מקדימים לבצע איזשהו סוג של ריסוס עצמאי בעזרת אחד מהתרסיסים הפופולאריים הנמכרים בכל סופר וכמעט בכל מקום. השפעת הריסוס, באם הוא מתבצע בעזרת התרסיס הנכון המכיל את החומרים הכימיים היעילים כנגד נמלים ודומיהן, מספקת השפעה לטווח מוגבל וקצר, באופן יחסי, בזמן. לאחר כמה ימים יחזרו המזיקים הקטנים ויקבעו, שפעם נוספת, את ביתם באותו חלל או באזור אחר של הבית.

על מנת למנוע מצב של חזרה למצב שקדם לאותו אקט של ריסוס, חיוני לאתר האם קיימים אתרים נוספים ברחבי הבית או הדירה הנגועים במכת נמלים או רמשים אחרים או שמא מדובר בהתנחלות נקודתית בלבד. חשוב לזכור כי גם נחיל נמלים בודד יהפוך, במהירות עצומה, למסה גדולה של נמלים בעקבות קצב ההתרבות הטבעית שלהן. הפיתרון האידיאלי, והיחיד בעצם, לעצירת התפשטות מכת הנמלים בבית הוא פיתרון של הדברה, מעבר לאותו ריסוס נקודתי. הדברה מקצועית תצליח למנוע את חזרת המזיקים אל תוך הבית גם לטווח הזמן הבינוני והארוך, גם תספק לדיירי הבית את השקט הנפשי מהחשש להתפשטות נוספת של המכה וגם, במקרים רבים, תצליח לאתר ולהדביר מזיקים נוספים שטרם התגלו על ידי הדיירים.

במכת מזיקים, כמו נמלים, עכברים או תיקנים, אסור להניח כי היא תעבור מעצמה וכי המתנחלים הקטנים ימצאו להם מקום מחיה אחר. הם מתרבים בקצב מהיר, בעיקר כאשר הם מרגישים נוח מספיק במיקומם החדש, מבחינת ביטחון, מזון וטמפרטורה, ולכן כל החמרה שנצפית בשטח ובעין, חייבת להיות מטופלת במהירות וביעילות על ידי הדברה מקצועית ומיומנת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב