דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת דו שימושית לצילום גגות ולניקוי לוחות סולריים 

מאת    [ 21/07/2011 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2751 פעמים ]

לאחרונה מציעות חברות רבות לבעלי גגות של בתים פרטיים, להתקין מערכת סולרית ליצור חשמל לצריכה עצמית ולמכירת עודפים לחברת חשמל. במקביל, נכנסה לארץ מערכת חדשנית דו שימושית המאפשרת גם לצלם את הגג לבדיקת התאמתו להתקנת מערכת סולרית, וגם לשטוף את הקולטים הסולריים מאבק הפוגם ביעילות האנרגטית.

 הענף החדש החל לפרוח בעקבות תהליך חקיקה שנכנס לתוקף בשנת 2008. החברות הרבות שהוקמו, במקביל לחברות האנרגיה הותיקות שנכנסו אף הן לתחום, מציעות לבעלי גגות פרטיים (ואחרים), להקים על הגג מערכת סולארית להפקת חשמל. מערכות אלה פועלות במודל כלכלי שאף מאפשר לבעל הגג למכור עודפים לחברת החשמל בתעריף מוסכם בהתאם לתקנות החוק.

חברות אלה, מתחרות על השוק הנרחב של בעלי הגגות, ומרבות לפרסם בעיקר באינטרנט ולעיתים גם בעיתונים ולאחרונה גם ברדיו, הצעות אטרקטיביות.

השלב הראשון שמבצעות חברות אלה, לצורך בדיקת התאמתו של הגג הספציפי להתקנת מערכת סולארית, הוא צילום הגג. לצילום הגג חשיבות רבה, כחלק מן הסקר המקצועי לקראת ההתקנה: בדיקת התאמת הגג, תכנון קונסטרוקטיבי ואסתטי ושיקולי מיקום המערכת הסולרית. כל חברה מבצעת את הצילום באופן ובאמצעים המצויים ברשותה. בצד הכלכלי ניכר שפעולה זאת מוסיפה לתהליך הוצאה כספית לא מבוטלת, המורכבת בעיקר מעלות הצוות המיוחד שצריך לשלוח עם רכב מתאים המסוגל לשאת את הציוד הנדרש לצילום הגג, כשלב ראשון בתהליך. הצוות מסייע לצלם להתקין את הציוד לקראת הצילום ולעלות לגובה המתאים כדי לצלם את הגג ממספר זוויות. כל זווית צילום מצריכה פירוק והרכבה מחדש של הציוד. פעולה זאת כרוכה בזמן ומאמץ ולעיתים גם בסיכונים וכמובן בעלויות משמעותיות.

עלויות אלה חלות על החברה המבצעת אשר בהמשך מגלגלת אותן אל הלקוח כחלק ממחיר המערכת. בארצות הברית ובמספר ארצות באירופה נכנסה לפעולה בשנים האחרונות דרך חדשה לצילום גגות של בתים פרטיים באופן יעיל, חסכני, בטוח ומהיר. לאחרונה הגיעה שיטה זאת גם לישראל.

בשיטה החדשה, מצלמים את הגג באמצעות מצלמה המותקנת בראש מוט טלסקופי הנפתח לגובה של שתיים וחצי קומות (8 מטר). על המוט, בגובה העיניים של הצלם, מותקן מסך צבעוני המאפשר לראות את התמונה הנשקפת בעדשת המצלמה, לכוון, להשיג פוקוס ולצלם.

יתרונות הציוד נובעים מהיותו קל משקל, קומפקטי וקל להפעלה. משקל המוט הטלסקופי ארבעה וחצי ק''ג בלבד והוא מתקפל לאורך המאפשר לנייד אותו במכונית פרטית רגילה. אין צורך בצוות סיוע: הצלם יכול לקחת את המוט במכוניתו ולהפעיל את הציוד באופן עצמאי וללא עזרה. גם הסכנות הכרוכות בטיפוס לגובה אינן קיימות, שהרי הצלם נשאר על הקרקע ויכול בנקל גם להעביר את המוט מנקודה לנקודה  להשגת זוויות צילום מתאימות.

חלק מן החברות המציעות את המערכות הסולריות, רוכשות לעצמן ציוד זה ומעסיקות צלם האחראי על ביצוע הצילום המקדמי של כל גג אצל הלקוחות הפוטנציאליים. חברות אחרות פונות אל יזמים שרכשו ציוד צילום מסוג זה ומשספקים שירותי צילום מגבוה, לצילום גגות כמו גם למטרות נוספות של צילום בתים, קוטג'ים ווילות, עבור מתווכים, אדריכלים, מהנדסים, מעצבי גינות ובעלי מקצוע נוספים, וכמובן  גם בעלי הבתים עצמם.

וכמו שנאמר בתחילת המאמר, המערכת הינה דו שימושית. ניתן לפרק את המצלמה והמסך ולהתקין במקומן מברשת עם צינור מים דק, לניקוי הלוחות הסולריים מאבק.

חשוב מאוד לבצע פעולה זאת פעם במספר שבועות, כדי למנוע מן האבק לפגום ביעילות האנרגטית של הלוחות הסולריים. כידוע, בישראל עונת הגשמים הינה קצרה יחסית, ובמשך כשמונה חודשים בשנה, האקלים יבש והאבק הרב מצטבר על הלוחות וחוסם את קרני השמש.

יכולת זאת של המערכת לשמש גם כאמצעי לשטיפה בגובה, מאפשרת גם ניקוי חלונות גבוהים ומשטחים נוספים שקשה להגיע אליהם.

לפרטים נוספים ויצירת קשר, בקרו בדף שלנו:


http://www.per.co.il/landing-pages/1770




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב