דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכר עובדים זרים 

מאת    [ 20/07/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2648 פעמים ]

כל עובד במדינת ישראל,הן עובד ישראלי והן עובד זר,זכאי על פי חוק לקבלת שכר על עבודתו. שכר המינימום הינו הגדרה לתשלום המינימאלי ביותר הניתן להעניק לעובד על שירותיו. בנוסף לתשלום משכורת חודשית (מינימאלית לפחות) זכאי כל עובד לתנאים סוציאליים שונים הכוללים:דמי נסיעה,ימי מחלה,תשלום עבור שעות נוספות ואחת לשנה "דמי הבראה" המוענקים על פי וותק העובד במקום התעסוקה.

שכר המינימום בישראל משתנה מעת לעת ונקבע על פי מדיניות האוצר והממשלה. חריגה מכל התשלומים הנ"ל מהווים הפרה חמורה של חוקי התעסוקה בישראל והעובר עליהם צפוי לקנסות ועיקולים בעת הגשת תביעות כנגד המעסיק מצד העובדים.

עובד זר והשכר...

עובדים זרים רבים מועסקים בתנאי מחיה משלימים מצד המעסיק,הדואג להם לקורת גג,מזון,הסעות וכדומה.כמו כן, מחויב המעסיק להעמיד סיעוד וביטוח רפואי פרטי לעובדיו בנוסף לתשלומי ביטוח לאומי החלים על העובד ותשלומי מס הכנסה החלים על המעסיק בלבד. כלל תשלומים אלו ניתנים לניכוי ממשכורתו של עובד זר בהיקף שלא יעלה על 25% מסך הכנסותיו החודשיות וזאת בתנאי שהעובד נתן מראש ובכתב את אישורו לכך לידי המעסיק. במידה וכלל הניכויים הינו פחות מ-25% המעסיק אינו ראשי לנכות את היתרה באופן שרירותי על דעת עצמו.

תלוש  המשכורת  של עובד זר מורכבת מאותם פרמטרים המוכרים מכל תלוש משכורת אחר, לרבות, תשלום בגין דמי נסיעות,תשלום עבור כל שעת עבודה כולל שעות נוספות ותשלומי דמי הבראה אחת לשנה. המעסיק מחויב להעניק את תשלום המשכורת לא יאוחר מה-9 לכל חודש עבור העבודה בחודש הקודם לו. בדרך כלל עובדים זרים מעדיפים לקבל את שכרם באמצעות העברה בנקאית לסניפי בנק הממוקמים במולדתם. כמו כן,עובד זר ראשי לדרוש את משכורתו בצ'ק או במזומן על פי הסדר מראש עם המעסיק.

פיצוי פיטורין לעובדים הזרים!

תנאי ההעסקה ותשלומי השכר של העובדים הזרים חייבים להיות זהים לתנאי ההעסקה של כל ישראלי וכנ"ל גם לפיצוי פיטורין. החוק במדינת ישראל קובע כי על כלל העובדים המועסקים לאורך שנה לפחות במקום עבודה אחד חלה חובה לתשלום פיצויים בגובה של משכורת אחת לפחות לשנה.

הודעה מראש על הפסקת עבודה או פיטורין חייבת להתבצע גם בקרב עובדים זרים וכל מעסיק מחויב להודיע להם מראש על כך. חלק מתשלומי הביטוח הלאומי החודשיים אותם מנכה המעסיק לעובד מדי חודש מופנים לטובת תשלומים במקרים בהם החברה/מעסיק או תאגיד שהעסיק עובדים זרים פשט את הרגל.

 

 

סיעוד אקספרס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב