דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לבחירת נעליים 

מאת    [ 20/07/2011 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 2609 פעמים ]

אצל שייקספיר השאלה הייתה "להיות או לא להיות", אצל נשים בקיץ, נראה שהשאלה הרלוונטית היא "לסבול או לא לסבול", כשהכוונה היא נעלי נשים, כמובן. בגדול, נשים נחלקות לשתי קבוצות בנושא זה: הקבוצה הראשונה דוגלת בחשיבות המראה. סממן ראשון לקבוצה זו הוא, כמובן, הנעליים, שלרוב תואמות לבגדים, מחמיאות לרגל ותורמות להופעה שיקית. סממנים אחרים הם פחות נעימים וכוללים הליכה על קונסטרוקציות שאין סיכוי שהן נוחות או טובות לבריאות, תלונות על כאבים ברגליים, הליכה שכואב לראות, הגבלת טווח ההליכה ברגל לכמה דקות, וכמובן – חיוך מאולץ ואמירה ש"הנעל הזאת לא נראית ככה, אבל היא מה זה נוחה" בניסיון לשכנוע עצמי. הקבוצה השניה דוגלת בנוחות, וניתן לראות את החברות בה פוסעות ברחבי העיר עם שמלות מפוארות וכפכפים, או נעליים אורתופדיות שגורמות להן להיראות קצת כמו שריד מהתקופה הקומוניסטית.

רוב הנשים נעות בין הקבוצות, הולכות מדי פעם לעבודה או ללימודים עם נעליים שהן פשרה בין נוחות למראה (לא גורמות לייסורים, לא יפות מדי), מדי פעם סובלות חוסר נוחות כדי להיראות אלגנטיות יותר ומדי פעם באות עם נעליים נוחות במיוחד שמזכות אותן במבטים תמהים. באירועים חגיגיים נשים רבות עוברות לקבוצת היופי שווה את הסבל, וכך נוצרים מחזות בהם בסוף חתונה עשרות נשים לבושות במיטב מחצלותיהן מסירות את הנעליים ורוקדות יחפות.

אבל זה לא חייב להיות כך, יופי אינו שווה ערך לסבל בהכרח. לפניך מספר טיפים שיעזרו לך לאזן בין המראה לנוחות:

1.      אל תתפתי לנעל שאינה בדיוק במידתך. בניגוד למדינות כמו ארצות הברית, בארץ יש מידות נעליים שלמות בלבד, ואין התחשבות בנשים שהמידה האמיתית שלהן נמצאת בין המידות. כמו כן, יש התייחסות רק לאורך הרגל ולא לרוחבה, למרות שבפועל קיים הבדל גדול בין רוחב הרגל של נשים, כך ששתי נשים שאורך הרגל שלהן זהה יצטרכו נעליים שונות לגמרי.

למרבה המזל, גודל המידות אינו אחיד, כך שמידה 40 שבחנות אחת יהיה למעשה 39.5 ובחנות אחרת מידה זו עשויה להיות בפועל 41. אל ייאוש, גם אם לא מצאת בחנות אחת את המידה המתאימה לך, תמשיכי לחפש, גם אם נורא רצית לקנות נעל מסוימת. נעל שאינה במידתך עלולה לגרום למגוון תופעות לא נעימות, החל מיבלות ושפשופים וכלה בפגיעה ארוכת טווח בעצמות.

2.       התהלכי עם הנעל בחנות. אל תתביישי ואל תסתפקי בסיבוב קצר, הוא לא יסייע לך לאתר בעיות בהתאמה שמתגלות רק לאחר הליכה ארוכה יותר. צעדי הלוך חזור בחנות, שימי לב אם הנעל מאפשרת לך להניע את רגלייך בחופשיות או שההליכה שלך נעשית נוקשה, אם את מרגישה לחץ בחלק כלשהו של הרגל, אם הנעל כבדה מדי עבורך ועוד.

3.      האם את טיפוס של עקב, פלטפורמה או נעל שטוחה? יש נשים שמרגישות בנוח בעקבים ואילו אחרות צולעות על עקבים, סובלות ולא משדרות את המראה שהן רוצות להשיג. מהצד השני, יש נשים שמרגישות בנוח בפלטפורמה, אחרות מרגישות שנעל זו כבדה מדי עבורן או שהליכתן גסה. היזכרי בנעליים שהלכת איתן לאורך זמן בעבר – איזה סגנון היה לך נוח פיזית וגרם לך להרגיש טוב עם עצמך מבחינת המראה?

אומנם יש קונצנזוס שעקב סטילטו נראה נשי, אבל זו לא האופציה היחידה. גם פלטפורמה עדינה יכולה להתאים לבגדים אלגנטיים או שמלות. לא אוהבת להיות על הגובה בכלל? קיימות אופציות רבות גם בתחום הנעליים השטוחות – חרטום מחודד, נעלי בובה, נעלי בלרינה או נעליים עם תוספות שונות כגון שרוכים, אבנים או שילובי צבעים מעניינים ייצרו מראה אלגנטי גם בנעל נמוכה.

4.      התייחסי לפונקציה של הנעל. אם הנעל נועדה לשמש לעבודה משרדית או ישיבה בפאב, מסעדה או הופעה ואינך מתכוונת ללכת איתה הרבה, גודל העקב פחות חשוב. הפרמטר המרכזי במקרים אלו צריך להיות ההתאמה של הנעל לרגלך, כיוון שנעלי עקב רבות אינן מתאימות ברוחב ונוטות ללחוץ על האצבעות, לחץ המורגש גם כשאת יושבת. במקרים אלו נעל עקב שמתאימה לגודלך יכולה לעשות את העבודה, ואם צפויה לך הליכה לאחר העבודה או הבילוי, באפשרותך לקחת נעל נוספת, נוחה להליכה, ולהחליף עם תום האירוע. אם את מתכננת ללכת, לעמוד הרבה או לרקוד עם הנעל וצריכה להיראות אלגנטית בזמן זה – אל תתפשרי וחפשי נעל המשלבת נוחות מקסימאלית עם מראה. החיפוש יכול להיות ארוך יותר, אולם ככל הנראה השימוש בנעל זו יהיה פחות תכוף מבנעליים אחרות וההשקעה תשתלם כיוון שהן יחזיקו מעמד מספר עונות. אם את יכולה להתפשר על האלגנטיות ואינך עובדת בעבודה פיזית מאומצת, חפשי נעל בטווח הביניים – לא פאם פטאל על סטילטו, אך גם לא נעל פועלים. עקב קטן, פלטפורמה נמוכה יחסית או נעל שטוחה יהיו כולן אופציות טובות שישמשו אותך בעבודה ובבילויים גם יחד.

5.       בעת קניית נעליים, לבשי את הבגדים המאפיינים אותך ביותר. הולכת הרבה עם חצאיות? לבשי חצאית למדידה. כנ"ל אם מכנסיים מחוייטות, ג'ינס או סקיני הם הקטע שלך. נעל שנראית נפלא עם סקיני עלולה להיראות נורא עם חצאית וההיפך. אם יש לך מספר סגנונות לבוש, עדיף שתקני נעל אחת בכל פעם, או, אם יש הנחה שאת לא רוצה לפספס על הנעל השנייה, הגיעי עם מכנסיים ארוכים כברירת המחדל וקפלי אותם על מנת לדמות איך רגלייך יראו בחצאית או מכנס קצר.

 

mfw -נעלי נשים במידות גדולות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב