דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי וליווי שיווקי על בסיס הצלחה 

מאת    [ 19/07/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2982 פעמים ]

הייעוץ העסקי הינו תחום העולה ופורח בשנים האחרונות. התמזל מזלנו לחיות בתקופה בה ניתן לפנות אל שירותי ייעוץ כמעט בכל תחום ותחום. הפנייה אל שירותי ייעוץ עסקי עוזרת בשלבי בניית ותכנון העסק, מלווה את העסק לאורך עבודתו ואף עשויה לתת יד במצב של היקלעות למצב פיננסי כלשהו.

כל עסק רוצה כמובן להגיע להצלחה. עם זאת, לא כל עסק יודע מהי מפת הדרכים המובילה להצלחה זו. יתרה מכך, רבים הם העסקים המאמינים כי מפת ההצלחה נמצאת בידם כשלמעשה מדובר במפה שגויה אשר תוביל לכישלון. ליווי של אימון עסקי יזהה בעיות כאלו בטרם יהפכו לפצצת זמן מתקתקת.

אימון עסקי כולל אימון מנהלים כמו גם אימון אישי של בעלי העסק. מהות האימון היא בהכוונה אל הצלחתו של העסק על פי פרמטרים אשר נקבעים על ידי בעליו. לא כולנו נולדו עם הכישרון העסקי להיות בעלי עסקים מצליחים. עם זאת, כולנו יכולים להעזר באילו היודעים כיצד לעשות זאת.

משבר פיננסי לעסק

לא פעם פונים עסקים רבים אל שירותיהם של חברות לייעוץ עסקי, רק כאשר העסק נקלע לקשיים כלכליים חמורים. גישה זו הינה גישה מוטעית אשר לא הצליחה לבקש עזרה בזמן וכעת רוצה לכבות שריפה אשר מאיימת לכלות את העסק כולו.

חשוב לדעת כי למרבה הצער חברות הייעוץ העסקי אינן עובדות עם כל עסק אשר נקלע למשבר. החברות בודקות קודם את עומקו של המשבר ואת האפשרויות להחלץ ממנו, באם אלו אינן קיימות, לא תרתם חברת הייעוץ לליוויו של העסק.

במצב של מבר פיננסי בעסק יבדוק היועץ את מהות המשבר ואת הסיבות לפריצתו. עבודת היועץ העסקי אינה עבודתו של קוסם. על בעלי העסק יהיה לשלם את מחיר ההתרופפות הכלכלית. עם זאת בעזרת תוכנית הבראה נכונה וראייה מפוקחת של מצב העסק יוכל העסק לעמוד על רגליו בשנית.

כיצד מתנהל הייעוץ והאימון העסקי?

הייעוץ העסקי כולל בתוכו גם אימון עסקי לאורך זמן. בשלב הראשון יכיר היועץ העסקי את העסק, חזונו, בעליו, עובדיו ואת המוצרים אותם הוא מוכר. מטרתו של הייעוץ העסקי היא לקדם את חזונו של העסק בין אם זה נקלע למשבר כלכלי ובין אם זה מעוניין בייעוץ וליווי עסקי לצורך שיפור וייעול.

בשלב הבא תבנה תוכנית עסקית אשר מתאימה ונכונה לעסק המדובר ותפורה בדיוק על פי מידותיו. התוכנית העסקית הינה לרוב תוכנית בשלבים אשר בעלי העסק חייבים להסכים עליה. הסכמה זו חשובה שכן בעלי העסק הם אלו אשר בעתיד ישאו בתוצאות התוכנית והשלכותיה.

כיצד מתנהל ליווי ואימון שיווקי?

עסקים רבים חווים משבר כלכלי בעקבות קושי בהבנת עולם השיווק. הם מתקשים לשווק את המוצרים או את השירותים אותם מייצר העסק שלהם ומשום כך לא מייצרים לעצמם מעגל לקוחות מספק. הדברים פועל כמעגל קסמים ועשוי למוטט את העסק בתוך זמן קצר.

ליווי ואימון שיווקי הינו פאן בייעוץ העסקי אשר שם דגש על עולם השיווק. המאמן העסקי יראה לבעלי העסק את נקודות החוזק והחולשה של עולם השיווק. המאמן יבנה לעסק תוכנית שיווקית אשר מטרתה למכור את המוצרים והשירותים לקהל הרחב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב