דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מצלמים גגות לקראת התקנה של מערכת סולארית? 

מאת    [ 18/07/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2346 פעמים ]

בעקבות תהליך חקיקה שנכנס לתוקף בשנת 2008, הוקמו בישראל חברות רבות המציעות לבעלי גגות פרטיים (ואחרים), שירות של הקמת מערכת סולארית להפקת חשמל באופן כלכלי שאף מתוכנן להשאיר בידי בעל הגג רווח כספי בכל שנה, באמצעות מכירתו לחברת החשמל בתעריף מוסכם. עשרות רבות של חברות שהוקמו, מתחרות על תשומת ליבם של בעלי הגגות ומפרסמות, בעיקר באינטרנט ולעיתים גם בעיתונים, הצעות אטרקטיביות.

אחד השלבים הראשונים שמבצעות חברות אלה, הוא צילום הגג לצורך בדיקת התאמתו להתקנת מערכת סולארית. לצילום הגג מספר מטרות, כחלק מן הסקר המקצועי לקראת ההתקנה: בדיקת התאמת הגג, תכנון קונסטרוקטיבי ואסתטי ושיקולי מיקום. כל חברה בוחרת לעצמה את האופן בו היא מבצעת את הצילום.

בתחשיב ניכר שפעולה זאת כרוכה בהוצאה לא מבוטלת: יש צורך לשלוח צוות מיוחד עם רכב מתאים המסוגל לשאת את הציוד הנדרש. הצוות מסייע לצלם להקים את הציוד ולעלות לגובה מתאים כדי לצלם את הגג ממספר זוויות. כל זווית מצריכה פירוק והרכבה מחדש של הציוד. כל זה לוקח זמן ומאמץ ולעיתים גם כרוך בסיכונים וכמובן בעלויות לא מבוטלות. עלויות אלה חלות על החברה המבצעת ובהמשך באופן טבעי מגולגלות אל הלקוח.

בארצות הברית ובמספר ארצות באירופה מקובלת בשנים האחרונות שיטה חדשה לצילום גגות של בתים פרטיים באופן יעיל, חסכני ומהיר. לאחרונה הובאה שיטה זאת לישראל. בשיטה חדשה זאת, הגג מצולם באמצעות מצלמה הנמצאת בראש מוט טלסקופי הנפתח לגובה 8 מטר (שתיים וחצי קומות). בגובה העיניים של הצלם נמצא מסך המאפשר לראות את התמונה הנשקפת בעדשת המצלמה, לכוון, להשיג פוקוס ולצלם.

הציוד קל משקל, קומפקטי וקל להפעלה. משקל המוט הטלסקופי ארבעה וחצי ק''ג בלבד והוא מתקפל לאורך המאפשר להכניסו למכונית פרטית רגילה. אין צורך בצוות: צלם אחד יכול לקחת את המוט במכוניתו ולהפעיל את הציוד בקלות וללא עזרה. גם הסכנה של טיפוס למקומות גבוהים אינה קיימת, שהרי הצלם נשאר על האדמה ויכול בקלות גם לנייד את המוט ממקום למקום להשגת זוויות צילום שונות. חלק מן החברות רוכשות לעצמן ציוד זה ומפעילות צלם משלהן לביצוע הצילום המקדמי של כל גג פוטנציאלי. חברות אחרות נעזרות בשירותי יזמים שרכשו ציוד זה ומשתמשים בו לצילום גגות ולמטרות נוספות של צילום בתים, קוטג'ים ווילות, עבור מתווכים, אדריכלים, מהנדסים, מעצבי גינות ובעלי מקצוע נוספים, כמו גם בעלי הבתים עצמם.

בנוסף, המוט הינו דו שימושי: ניתן להשתמש במוט הטלסקופי לצורך ניקוי קולטי השמש מאבק. כידוע, בישראל אין גשמים כשמונה חודשים בשנה. כמות האבק המצטברת על הקולטים גדולה והדבר מפחית את יכולת הפקת האנרגיה בצורה ניכרת ומוריד את האפקטיביות הכלכלית של המערכת. לפיכך, חשוב מאוד לשטוף ולנקות את קולטי השמש מאבק לפחות פעם במספר שבועות. השאלה היא כיצד לעשות זאת, ללא הזמנת חברות ניקוי עם ציוד מורכב ועלויות יקרות בהתאם.

הפתרון הוא בכך שהמוט הטלסקופי המשמש לצילום הגג, יכול לשמש גם לניקוי קולטי השמש. ניתן לרכוש ערכה של מברשת ניקוי מיוחדת המותקנת בקצה המוט הטלסקופי. אל המברשת מחובר צינור מים דק וגמיש עם מפרק מיוחד המאפשר חיבור נוח למוט. הצינור, באורך 10 מטר, מתחבר בקלות לברז גינה רגיל ומאפשר הזרמת מים ואפילו חומר ניקוי מיוחד לניקוי תקופתי של קולטי השמש. תוכלו לראות תצלום של ערכת הניקוי, כמו גם צילומים של שאר פרטי הציוד, בדף המוצר שלנו בלינק המצורף.

פרטים ליצירת קשר בדף המערכת: http://www.per.co.il/landing-pages/1770

ציוד לצילום גגות לקראת התקנה של מערכת סולארית


  http://www.per.co.il/landing-pages/1770




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב