דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג' שבועות דאבלות, כימי שמחה 

מאת    [ 18/07/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2090 פעמים ]

ערב ג' שבועות דשמחה תשע"א.

 

או' ר' נתן ..כי אנו צריכין לכסוף תמיד לה' יתברך בכיסופין והשתוקקות חזק ואז גם ה' יתברך נכסף אלינו וע"י זה נעשה יחוד בין כנסת ישראל עם קודשא בריך הוא".

ימי בין המצרים, כתוב שהינם ימי הכנה לקראת ימי אלול ותשרי, ימי תשובה ודין.מהות הקשר בין עם ישראל לקב"ה, הינו קשר של כיסופין.מהות הכיסופין או' ר' נחמן, לא די בכיסופין, בהשתוקקות שבלב, על האדם להוציא בשפתיו כיסופיו, יתרה מכך על האדם לעשות מעשים, אשר בהיותם הינו בונה לבושים להדר ופאר לקב"ה.מעשיו של האדם הינם לבושו.בהיות מעשיו נאים, הרי לבושו נאה, הרי לבושו לבוש כבוד, כבוד לאדם אשר נברא בצלם.כבוד לקב"ה.האדם בחפשו ללבוש בגדים היותר נאים הרי הוא משתוקק לקרבתו ית' ומגדיל כבודו בעולם.

כאשר אין מעשיו של האדם נאים, בגדיו גם הם כאלה.הקב"ה משתוקק לקרבת בניו, עם ישראל.בהיות בגדי בניו אינם נאים יש ויורה הדבר על מיעוט הכיסופין של עם ישראל לאלוקיו, הקב"ה ברצותו בכיסוף בניו אליו, יסתיר פניו מהם כדי ליצור כיסוף של בניו אליו.

הסתר פנים אין בו מן הענישה בלבד.עיקרו של הסתר פנים יצירת מצב בו יבקשו, ייכספו לקב"ה.הקב"ה בהגלותו אל משה בהר סיני, לא ניגלה אליו ישירות אלא שכן בערפל.משה בהשתוקקותו הרבה, נא' ויגש משה אל הערפל.למרות הערפל למרות הקושי, הסתר הפנים, משה ניגש אל הערפל.הערפל הינו מיסוך אין בו מלציין מהות, מהות של דחייה.ההפך הערפל, ההסתר יורה להשתוקקות הקב"ה שנחפשו ונמצאהו.כאשר הורה משחק עם ילדו הקטן, לעיתים יסתיר פניו מילדו , הסתר הפנים ענינה ליצור רצון להסרת הכיסוי זאת מתוך השתוקקות, אהבה גדולה, של הילד לאביו, כאשר מתגלים הפנים השמחה גדולה גם לילד וגם להורה.כך גם הקב"ה מסתיר פניו, כל רצונו שנחפשהו מתוך אהבתנו אליו.

בית המקדש הינו לבושו של עם ישראל.לבוש המורה לקשר בין עם ישראל והקב"ה.לבוש זה נעשה ע"י מעשיהם של ישראל.לבוש זה, ביהמ"ק, נחרב ע"י מעשי בנ"י, ע"י לבושם.

הימים שבין י"ז בתמוז לט' באב הינם ימים בהם הקב"ה מסתיר פניו, לא כמהות, ההסתרה.הסתר פנים זה עניינו השתוקקות הקב"ה שעם ישראל יחפשהו גם בערפל, גם בחושך.במקום זה כל אשר ייגש ימצא.נקל יותר למצוא בחושך נר דולק מאשר למצוא באור יום נר דולק.הקב"ה יצר עבור עם ישראל חושך ע"מ שבנקל יוכל למוצאו, כל אשר על האדם לעשות, לגשת אל הערפל.הגישה אל הערפל הינה עשייה, הינה לבוש, בנייה.בהרבות העשייה ירבו הבגדים בגדי יקרות.

ובע"ה נרבה עשייה נרבה בגדים נבנה את בגדי תפארתנו המקדש.

ימים אלו של תפירת בגדים יביאו אותנו אל ימי הדין, הימים הנוראים לבושים במיטב מחלצותינו, בגדים אותם תפרנו בעצמנו זאת ע"י הכיסופים, הגישה אל הערפל.כהיות בגדינו היות הגילוי הגדול, התגלות הקב"ה.

 

יה"ר שמעשינו יהיו לבוש יקרות, ובהם נבנה לבוש לעם ישראל ולקב"ה

 

שנבנה את ביהמ"ק במהרה בימינו.

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב