דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי טיפול באמנות - שימוש בכלים יצירתיים כדרך להבעה עצמית 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3145 פעמים ]

לימודי טיפול באמנות מכשירים מטפלים לתחום טיפולי בעל כוח רב במיוחד, העושה שימוש במגוון של כלים יצירתיים שונים, כאמצעי לביטוי, מחשבות ותחושות. לימודי טיפול באמנות חושפים את הסטודנטים לשיטות טיפול ייחודיות, ההופכות את חווית הטיפול לכזו המשלבת בה אמצעים שונים ומיוחדים, המאפשרים מקום לביטוי עצמי והבעה אישית. האמנות, אחת הדרכים להעביר מסר אישי, תחושה פנימית או מחשבה, באמצעים שונים, הינה הכלי המרכזי, בו עושים שימוש בוגרי לימודי טיפול באמנות, בעת מפגשם עם המטופל, וזאת, תוך התייחסות לתיאוריות שונות בתחום, המאפשרות את התמודדותו של המטפל עם מגוון של מטופלים שונים. לימודי טיפול באמנות, המוצעים במסגרות הלימוד השונות, מכשירים בוגרים רבים לתחום הטיפול באמנות לצורך השתלבותם העתידית במסגרות השונות. מהם לימודי טיפול באמנות ומה כולל במסגרתו תחום מיוחד זה? על כך, בכתבה הבאה.

לימודי טיפול באמנות - הזדמנות למפגשים ייחודיים

בוגרי לימודי טיפול באמנות זוכים למפגשים מרתקים, המתקיימים במסגרת הטיפולים השונים. בעת מפגשם עם מטופליהם, מלווים בוגרי לימודי טיפול באמנות, את המטופלים, בהתמודדויות שונות וסיפורים אישיים מורכבים. השימוש בכלים אמנותיים שונים לצורך הבעה עצמית, החל מציור פשוט ועד שימוש בכלי אמנות אחרים, מעניק למטופל מקום בטוח ונכון לצורך ביטוי עצמי ותחושות אישיות. בוגרי לימודי טיפול באמנות, בעזרתן של טכניקות טיפול ייחודיות, נעזרים במצע פשוט, כמו דף נייר לבן, אליו יכולים המטופלים להעביר את תחושותיהם, מחשבותיהם באופן מיידי ונוח יותר. פעמים רבות ביטוי אמנותי קל למטופלים רבים, המוצאים את המילים כקשות יותר לביטוי. בעזרתם של בוגרי לימודי טיפול באמנות, בעלי הכשרה מתאימה וכשרון רב, מתאפשר השיח בין המטפל למטופל באופן אחר ושונה.

לימודי טיפול באמנות במסגרת לימודי תעודה

לימודי טיפול באמנות מוצעים במסגרות הלימוד השונות, כחלק מלימודי תעודה. לימודי תעודה, שלא כמו הלימודים לקראת תואר ראשון, מעניקים תעודת הסמכה בלבד. לימודי תעודה אלה מתאימים לבעלי תואר ראשון, המגיעים, ברובם, מתחום הפסיכולוגיה, החינוך או האמנות. לימודי טיפול באמנות, ככאלה המתייחסים במסגרתם להקשרים הפסיכולוגים הרבים, לצד ההקשרים האמנותיים, מצריכים ידע רב בתחומים אלה, ולכן גם כוללים שיעורים עיוניים, החושפים את הלומדים בהם, לגישות טיפוליות שונות וכן לסדנאות מעשיות, לצורך תרגול ולמידה נוספת. לימודי טיפול באמנות, במסגרת לימודי תעודה, נמשכים במשך שלוש שנים, בדרך כלל, ומתקיימים במסגרות מצומצמות ואינטימיות.

השתלבותם של בוגרי לימודי טיפול באמנות

בוגרי לימודי טיפול באמנות, לאחר סיום לימודיהם, יכולים להשתלב במסגרות השונות, המוצאות באמנות כעזר שיקומי נהדר למטופלים רבים. המסיימים לימודי טיפול באמנות, במסגרת לימודי תעודה, יכולים לעבוד מול מטופלים בבתי החולים השונים, במרכזים הקהילתיים, בבתי האבות, בבתי הספר וכן במרכזים לטיפול בבריאות הנפש. בוגרי לימודי טיפול באמנות, בתום לימודיהם, יכולים אף להקים קליניקות טיפול פרטיות, המציעות שימוש בטכניקת טיפול ייחודית זו. ניתן למצוא ברחבי הארץ כמה קליניקות טיפול מיוחדות, הממוקמות בקיבוצים השונים, המאפשרות את שילובם של פגועי הנפש בחיי הקהילה הקיבוצית, בעזרתם של בוגרי לימודי טיפול באמנות. האפשרות הנפלאה ליישם את הכלים הרבים, הנרכשים במסגרת לימודי תעודה אלה, הופכים את הטיפול באמנות, לתחום טיפולי נהדר המצליח להשתלב במסגרות השונות יותר ויותר בשנים האחרונות. אם בעבר היו מעטים בעלי הכשרה מתאימה, הרי שכיום, בזכותן של מסגרות לימוד מצוינות, המכשירות את בוגריהן לעסוק בתחום זה באופן המקצועי ביותר, ניתן למצוא יותר ויותר מטפלים, העוסקים בתחום טיפולי זה.

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושאי לימודי אמנות,לימודי קולנוע ותרפיה באמנות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב