דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיוך 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 1538 פעמים ]

טיפול פסיכולוגי - החיוך

"חיוך הוא הקו העקום היחיד שיכול ליישר כל דבר בחיים" קראתי במייל שהסתובב ברשת. חיוך עלה על פני. כל כך פשוט. כמה מדהים שהמילה חיוך מעלה חיוך.

חיוכים תמיד שמחו אותה , נתנו לה תחושה שהיא לא לבד, העלו את מפלס האנרגיה שלה.

היא אהבה לצאת לסיבוב בשכונה, לספוג את הירוק, להתנועע. אלא שהמפגש-לא-מפגש עם אנשים הכביד עליה. היא לא הכירה אותם, לא הישירה מבט, לא התייחסה אליהם, וגם הם נמנעו מקשר עין, מהתייחסות. אנשים לא חייכו. הם נראו רציניים ומסוגרים והלב היה נצבט, נחמץ, תחושת הבדידות היתה מתגנבת פנימה. אם קרה מידי פעם שמישהו היה מחייך אליה - היא היתה מחייכת חזרה והיתה מרגישה טוב יותר, שווה יותר, וכל היום היה נראה טוב יותר.

במהלך טיפול פסיכולוגי שלימד אותה התבוננות ברגשות ובאמונות שלה וסייע לה להשתחרר מאחיזתם, התפתחה בה ההבנה העמוקה שהיא והם מתנהלים מתוך מקומות פנימיים דומים, שהיא והם מתנהלים מתוך פחד ורתיעה: הפחד שלה שלא יתייחסו אליה, הפחד שלהם שלא יראו אותם.

באחד הבקרים ישבה במדיטציה וראתה את עצמה יוצאת לדרך. רעיון הבזיק במוחה, חיוך ממזרי ניצת בעיניה והיא יצאה לסיבוב. היא החליטה לערוך ניסוי. אל כל אדם שפגשה בדרך חייכה בברכת בקר טוב. רבים החזירו חיוך, ברכה. עם כל מפגש מחויך השתפרה ההרגשה שלה. אפילו חמוצי הסבר סרבני-החיוך השתקנים בהם נתקלה מידי פעם לא הצליחו להעיב על ההרגשה הטובה.

היא חזרה הביתה מחויכת, שמחה.

 

טיפול פסיכולוגי - תחזקוה שוטפת ושיפוץ כללי

ברור לכל שבתים וגינות זקוקים לתחזוקה.


אנחנו מנקים את הבית בקביעות ומידי פעם משפצים ומשקיעים בו את מיטב משאבינו.

גם די ברור לנו שהגוף דורש תחזוקה.

בדרך כלל זוכה הגוף למקום הרבה פחות נכבד מהבית. אנחנו אמנם רוחצים ומלבישים אותו יום-יום אבל רק אחדים מאתנו מגרזים אותו בקביעות דרך פעילות גופנית מהנה.

והנפש - והרוח - הן בלתי נראות ולפיכך לא צריך לרחוץ ולהלביש אותן יום-יום בבגדים נקיים... הן נדחקות לקרן זווית בסדרי עדיפויות החיים. נדמה שהן יכולות "להסתדר להן" בכל הנסיבות. אנחנו מקבלים אותן כמובנות מאליהן, כאותם מרכיבים ערטילאיים שילוו אותנו נאמנה בכל נסיבות חיינו.

אינסטינקטיבית אנחנו מתמתחים בבקר כדי לשחרר את החומצה הלקטית שהצטברה בשרירים במהלך הלילה. והנפש - והרוח - מה אנחנו עושים כדי לשחרר את התנסויות וחלומות הלילה מידי בקר - מה אנחנו עושים כדי להחזיר את עצמנו לזרימה אנרגטית טובה מידי יום? רובנו – כלום. אנחנו מזנקים מהמטה, נאבקים להתעורר ומתחילים את משימות היום.

והנפש – כל כך כמהה לתחזוקה שוטפת יום-יומית כדי שהרוח תזרום בה. כמהה שנמצא דרכים להתמלא בזרימה, להתנהל ברוגע, באיזון, בתדר טוב. כמהה גם ל"שיפוץ כללי" תקופתי בו נפתח ונעמיק את יכולת ההתבוננות שלנו בעצמנו ובזולת, נזהה אמונות וטראומות חוסמות, נפנה אותן מהגוף-נפש ונהנה מהתנהלות אינטואיטיבית, זורמת וקלה יותר.

בהכשרתי אני פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בתחומי האבחון והטיפול הנפשי למבוגרים ומתבגרים עם הכשרה בשיטות גוף-נפש. תארים מאוניברסיטת תל אביב. יותר מ-25 שנות עבודה בשרות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב כמטפלת ומדריכה של פסיכולוגים מתמחים, בצד ניהול קליניקה פרטית ומכון מכלול. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב