דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהות הטיפול הפסיכולוגי 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 1635 פעמים ]

מהות הטיפול הפסיכולוגי אני מלווה אנשים בתהליך ההתפתחות המאפשר להם להיפתח אל מי שהם במהותם.

אני רואה בתקיעות הזדמנות לצמיחה שיכולה לאפשר שחרור של מצוקות נפשיות – גופניות, ועל ידי כך יכולה לקדם את ההתפתחות האישית והגשמה העצמית. ההתפתחות יכולה למצוא ביטוי במישור הרגשי, התודעתי והרוחני. גילוי של המרכז, העצמי, מסייע להתקרב לידע המצוי בפנים ולמציאת נינוחות.
  עסקתי שנים רבות בסיוע לאנשים באמצעות פסיכותרפיה קלאסית ובהמשך פיתחתי שיטה של פסיכותרפיה ממוקדת המטפלת בהשפעות הגומלין שבין גוף, נפש ורוח מתוך גישה הוליסטית עדכנית.
אני מתאימה את המפגש הטיפולי לכל אדם על פי אישיותו ומחפשת עם כל פונה את המענה האישי והיצירתי לבעיותיו. מפגשים טיפוליים אלה יכולים לתת מענה למגוון רחב של מצוקות, בהן קשיי הסתגלות בתקופות מעבר, משבר ושינוי, התמודדות עם טראומות, דיכאון, חרדה, בעיות בריאות, כאב ופוריות.

המפגש הטיפולי משלב טכניקות עדכניות מגוונות בתוך מרקם תהליך הפסיכותרפיה. בין הטכניקות היפנוזה, EFT, EMDR, הרפיה ודמיון מודרך. למחפשים הרוחניים מוצעים גם שחזור גלגולים והתבוננות בחיים מזווית הנשמה (תהליכי חיים בין חיים).

לאנשים שכבר עשו מסעות של התבוננות והתפתחות ונשארו בחוויה של תקיעות ולאחרים שיש להם נכונות ואומץ להתבונן על עצמם וכמיהה לתת לשינוי להתרחש - יש לו סיכוי טוב לעשות עבודה משמעותית בדרכים אלו, ליצור שינוי משמעותי ולנוע קדימה.

עברתי מסלול הכשרה ארוך שהכין אותי למפגשים טיפוליים אלה. בהכשרתי אני פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בתחומי האבחון והטיפול הנפשי למבוגרים ומתבגרים עם הכשרה בהיפנוזה ובשיטות גוף-נפש. תארים מאוניברסיטת תל אביב. יותר מ-25 שנות עבודה בשרות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב כמטפלת ומדריכה, בצד ניהול קליניקה פרטית ומכון מכלול. טיפול הפסיכולוגי - זה מפחיד לאפשר שינוי

הארונות כמעט פקעו.
כל אימת שפתחה את הארונות התגלגלו דברים החוצה.

עינת שכרה את שירותיה של ''גמד'' – בחורה אנרגטית העוזרת לאנשים לעשות סדר.
הם התחילו לעבור מדף-מדף.

מוציאים, ממיינים, מסדרים. ליבה של עינת נקרע, לגבי כל חפץ הרגישה שאולי עוד יהיה לו שימוש, כמעט סביב כל חפץ היה זיכרון.

ה''גמד'' ניסתה לשכנע, לשדל, לדבר אל השכל הישר. "הרי שכרת אותי כדי ליצור מקום" אמרה. "אינך זקוקה לכל הדברים האלה". היא הרגישה מתוסכלת, שאינה יכולה למלא את המשימה. עינת הסכימה לשים רק דברים ספורים בערימת הפסולת.

הארונות סודרו חזרה כמעט עם כל הכבודה, כשברור שתוך ימים ספורים, כשתחפש בארונות, יחזור המצב למה שהיה. וכשהלכה ה''גמד'' יצאה עינת לפינת הזבל, החזירה את שקית הדברים שמיינה כזבל והחזירה גם אותם לארונות.

לא די לסרוק ולסדר את הכבודה הכבדה שאגורה בגוף-נפש.
צריך גם לפנות אותה כדי שייווצר מרחב פנימי של שקט. פינוי משמעו פרידה. פרידה מכאב ישן, מעלבון צורב, מכעס היסטורי, מאמונות שליליות. פרידה זו אינה קלה.

התחושה והאמונה של רובנו היא כי הזיכרונות שלי הם אני, ואם אפנה אותם – מי אהיה?מפחיד לשחרר את מה שיש בי בלי לדעת להיכן זה יוביל אותי.

לכן נחוצים הרבה נכונות ואומץ כדי לתת לשינוי להתרחש. בלעדי אומץ ללכת אל הבלתי ידוע – נחזיר שוב ושוב את כל הכבודה לארונות ונמשיך לחיות בדחיסות הרגילה שלנו.

 


בהכשרתי אני פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בתחומי האבחון והטיפול הנפשי למבוגרים ומתבגרים עם הכשרה בשיטות גוף-נפש. תארים מאוניברסיטת תל אביב. יותר מ-25 שנות עבודה בשרות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב כמטפלת ומדריכה של פסיכולוגים מתמחים, בצד ניהול קליניקה פרטית ומכון מכלול. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב