דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נעליים להליכה נורדית - כיצד לשמור עליהם 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3250 פעמים ]

 

יש להתייחס לנעלי הליכה נורדית כציוד ספורט ולא כנעלי הליכה מיוחדות או כקישוט אופנתי .  ישנם סיבות רבות והגיונית כדי לשמור על ניקיונם של נעלי הליכה נורדית . במקרה ואינך יודע ואינך בטוח בדרך הנכונה לנקות את נעלי הליכה נורדית , להלן מספר עצות שיעזרו לך .

ניקוי נעלי הליכה נורדית מבוסס בעיקרו על שיטות הקרצוף של נעלי הליכה נורדית ותוכל ללמוד שיטות אלה בהמשך המאמר .

רוב המשתמשים בנעלי הליכה נורדית לא מייחסים חשיבות לניקוי הנעלים אבל בתלות מידת הלכלוך של הנעליים , הכי טוב להשתמש בשיטת הניקוי המתאימה ביותר .

עליך להביא בחשבון שלנעלי הליכה נורדית יש אורך חיים מסוים . באם תחליטו על שיטת ניקוי אגרסיבית יקצרו את אורך החיים לנעליים . לחילופין באם תשאירו על נעלי הליכה נורדית לכלוך ואבק זה יתרום לנזק , קריעה וריח מנעלי הליכה נורדית  .

כדי למנוע לחות ורטיבות בתוך הנעל להליכה נורדית באפשרותך להתיז נוזל  דוחה רטיבות  בתוך ועל הנעל . דבר זה שיאפשר הגנה טובה יותר על הנעל . ההגנה הזאת היא גם תמנע מכתמים ולכלוך אחר   "להתיישב" על הנעליים להליכה נורדית .

נעל להליכה נורדית שמסריחה הינה כתוצאה מפטריות וחיידקים שצומחים בין אצבעות הרגליים  כתוצאה מהזעה ואבק זעיר בתוך הנעל .  חלקים זעירים אלה צומחים בסביבה לחה וחמה ולכן בזמן הקיץ זאת בדרך כלל הסיבה העיקרית לכפות רגליים מסריחות . רגליים מסריחות הינן סיבה מקובלת להריסת הנעליים להליכה נורדית . יש באפשרותך להוריד במידה רבה את הנזק על ידי האפשרות לתת לנעליים להליכה נורדית "לנשום" ולהתייבש אחרי השימוש , או להשתמש בתרסיס או אבקה כנגד פטריות ברגליים .

למרות זאת שאריות של "פטריות" ימשיכו לגדול בנעלי הספורט . דרך פשוטה למנוע את התפתחות החיידקים ואת הסירחון מנעלי ההליכה הנורדית , היא פשוט לרחוץ את הנעליים מפעם לפעם . אל תשתמש במכונת כביסה כי הלכלוך עלול להכיל גם חול או חצץ שיזיקו למכונת הכביסה  . השתמש בידיך כדי לרחוץ את הפנים והחוץ של נעלי ההליכה הנורדית .

בדרך כלל קשה להימנע להיכנס לבוץ , שלולית , או סתם לכלוך . לכן רוב הזמן יש להניח שנעלי ההליכה הנורדית "יספגו" לכלוך דבר שגם יכול להוסיף למשקל הנעל .  אבל באם הבוץ יחדור לנעל דרך רשת האוורור הנעל תלכלך גם מבפנים דבר זה יגרום כמובן לסירחון מהנעל להליכה נורדית .

השיטה הפשוטה ביותר לנקות נעל הליכה נורדית שהתלכלכה בבוץ היא ליבש את הבוץ ואחר כך בעזרת מברשת להבריש ולהרחיק את הבוץ היבש . באם נשארו כתמים ונעלי הליכה נורדית נראים מלוכלכים , כדאי לנקותם בידיך ובעזרת מברשת שיניים ישנה ולשפשף עם חומר ניקוי לא חזק .

לבסוף אם נעלי הליכה נורדית קבלו כבר כיסוי צהבהב ואי אפשר להבהיר אותם  שוב , יש להשתמש  בחומר מלבין לא חזק , או אולי הגיע הזמן לקנות נעלי הליכה נורדית חדשים .

 

 


גמלאי מחברת בזק . אוהב לכתוב מאמרים לאתרים השונים שלי . משתמש נלהב בהליכה נורדית . מה זה ? באתר http://www.walkingisraelis.com/halicha%20nordit תוכלו לקרוא , לראות תמונות והדגמות . לדו"אל heinz.articles@gmail.com למדריך להליכה נורדית -צעד אחר צעד 


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב