דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מכונות אספרסו? 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2021 פעמים ]

מקור השם אספרסו במילה אקספרס כלומר במהירות, השם ניתן למשקה בגלל המהירות שבה הוכן. האספרסו הומצא ב-1922 בצרפת וב-1938 נרשם פטנט על מכונת האספרסו הראשונה, שנבנתה על ידי איטלקי בשם אקילה גאג'ה.

ממה מושפע טעם הקפה ?

טעם הקפה מושפע ממספר גורמים: מסוג פולי הקפה ממנו הוא עשוי וטריותם המשפיעים גם על הארומה שלו, אופן הקלייה ועובי טחינת הפולים. כמו כן הטעם גם מושפע מאיכות המים שבהם משתמשים להכנתו ולכן מומלץ להשתמש במים מסוננים או מים מינרלים במכונה. שכבת הקצף הנוצרת גם היא תורמת לטעם של האספרסו. מכונות אספרסו משלבות את כל הפרמטרים הללו על מנת לייצר קפה טוב במידה המרבית.

סוגי מכונות אספרסו

המכונות הראשונות היו מכונות ידניות המופעלות באופן מכני שהשימוש בהן כיום הולך ופוחת כיוון שהן נחשבות לאיטיות, מסובכות לתפעול ופחות יעילות. אך כיום מכונות אספרסו הנפוצות וכמו כן פופולאריות הן אלו החצי אוטומטיות, האוטומטיות והסופר אוטומאטית. ההבדל בין שלושת המכונות הוא בטחינת הקפה. על מנת להכין קפה באמצעות מכונות אספרסו החצי-אוטומטיות יש להכניס פולי קפה טחונים, מכונות האספרסו האוטומטיות מבצעות את כל התהליך וכל מה שצריך זה רק ללחוץ על כפתור אחד. כיום מכונות אספרסו מגיעות עם מקציף חלב המיועד לשימוש בעת הכנת משקאות כגון קפוצ'ינו ומקיטו. סוג נוסף פופולארי אף יותר, הן המכונות הסופר אוטומטיות המבצעות את כל שלבי ההכנה בעצמן ומייצרת קפה מדוד ומדויק.

מחירי השוק של מכונות אספרסו

מחיר מכונת אספרסו נקבעת לפי מספר פרמטרים כגון מהו המספר המקסימאלי של כוסות קפה שמכונת הקפה תכין לשעה, גודל מיכל המים ועוד פרמטרים חשובים נוספים. יש לבחון מקרוב את תכונותיה של כל מכונה ומכונה על מנת לבחור בכזו שתתאים לצרכים שלכם. ישנן מכונות אספרסו שמחירן גבוה יותר משום שיש בהן אוטומאציה גבוהה מאוד והן נוחות מאוד לתפעול. אם יש מקציף חלב מובנה בתוך המכונה, המחיר יהיה גבוה יותר. מחיר מכונת אספרסו יהיה גבוה גם כתוצאה מכך שיש לה עיצוב מיוחד, היא מיוצרת על ידי חברה בעלת שם או איכות החומרים ממנה עשויה מכונת האספרסו כמו דוד פליז או נחושת שיהיה יקר יותר מדוד נירוסטה או אלומיניום. מכונת אספרסו שתהיה משולבת עם מטחנת פולים על מנת לדחוס את הקפה הטחון ולחלוט את האספרסו תהיה בעלות גבוהה יותר. מכונות אספרסו ביתיות אוטומאטיות אשר יש להן גם התקן להקצפה אוטומאטית ישפיע על המחיר. חשוב לשים לב כאשר רוכשים מכונת אספרסו כי אתם מקבלים אחריות. יש מכונות שאין עליהן אחריות מלאה או בכלל וכל הפרמטרים הללו יביאו לשינוי במחיר הנמדד במאות ולעיתים אף אלפי שקלים.

במה תורמות מכונות אספרסו?

קפה אספרסו ניתן להכין אך ורק על ידי מכונות אספרסו המיועדות לכך ולא ניתן להכינו באופן ידני. מכונות אספרסו משדרגות את חווית שתיית הקפה של כל אדם ובמיוחד את אוהבי הקפה המושבעים שאוהבים קפה איכותי ועשיר בארומה. מכונות אספרסו הן כלי מושלם לאירוח ואין ספק כי האורחים ייהנו מאד מהארומה של הקפה ומהריח שיתפשט בבית בעת ההכנה וכמובן מטעמו הנפלא של הקפה.

יאיר שלוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב