דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היסטוריית דגי הנוי 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2472 פעמים ]

 

היום, כל כך קל להביא את הטבע הביתה.

כיום תעשיית דגי הנוי המגלגלת למעלה מ-800 מיליון דולר בשנה. כל כך פשוט וקל לגדל דגי נוי, פשוט הולכים לחנות החניות קונים כמה דגי נוי , אקווריום , פילטר ועוד כמה אלמנטים נוספים(תלוי איזה סוג דג בחרת) ויש לך דגי נוי בבית.

בהיסטוריה השתמשו גם כן בדגי נוי כנוי, אך זה היה קצת אחרת..

לפני כ3000 שנה התגלו דגי הנוי והם הפכו לסמל דתי בארצות המזרח. דגי הנוי היו קדושים בעיניי כולם. ברחבי המקדשים היו מחזיקים בדגי הנוי  וזה שימש כדקורציה וטוהר לבית המקדש .

באותה תקופה דגי הנוי נחשבו לאוצר טבע נדיר במיוחד וחל איסור מוחלט על תפיסתם או מסחרם של דגי נוי אלו בתקופה זו. במידה ותפסו מישהו עושה מעשה שכזה סביר להניח שהיה מוצא להורג. דגי הזהב נחשבו לדגים עם יכולת ריפוי, וכשמישהו היה חולה הוא היה נכנס לבריכת דגי הזהב אשר שוכנת במקדש, ולאחר מספר דקות היה עליו לצאת. לאחר שדגי הנוי, שהיו דגי זהב למעשה, לטפו ונישקו את גופו של החולה הוא החל להרגיש את פלאי הקדושה והרגשתו השתפרה בין רגע. למעשה מה שקרה הוא שדגי הנוי היו מכרסמים שכבת עור דקה במיוחד וזה גרם להרגשה טובה ולמראה עור חלק ובריא. כיום ניתן לראות את השירות הזה שנקרא פדיקור דגים וניתן למצוא אותו אצל קוסמטיקאיות ומגדלי דגים שונים . תופעה זו נהייתה פופולארית מאוד היום ולחשוב שזה היה לפני אלפי שנים...

אמונות נוספות הם דגי המשאלות שגם כן היו דגי זהב. בזמנו, האמינו שדגי הזהב עשויים להגשים  משאלות, לא מעט כתבו על זה סיפורי ילדים . כל ילד וילדה מכירים את הסיפור על הדייג ודג הזהב שהדג יכול היה להגשים לדייג איזו משאלה שרק יחפוץ בתמורה לשחרורו.

כפי שניתן לראות, בעבר, דג הזהב היה דג יקר ערך בעל חשיבות עליונה. לעומת זאת היום, דגי הזהב נחשבים לדגי נוי הפשוטים ביותר. מחירם הוא הזול ביותר וכן גם הקלים ביותר לגידול. כל אחד מאיתנו יכול לגדל דג זהב בתוך הבית, בבריכה וכו.. אך לא משאלות ולא תכונות מרפא יש לדג הזה. היום ניתן לגדל דגי נוי מיוחדים במינם אשר מגיעים ממעמקי האוקיינוס או מנהר האמזונס ועוד..

טכנולוגיית דגי הנוי בעולם מפותחת מאוד והולכת ומשתכללת כך שנוכל ללא כל קושי להביא את המרינה לתוך הבית שלנו, לשמש כעיצוב לבית בדומה לכל רהיט אחר בבית. ישנם אנשים שמגדלים אלמוגים , שרמפסים, דיונונים , צלופחים , חתולי ים ועוד.. תעשיית יצורי הים הפכה לתעשייה של ממש, גידולי דגים בשבי מכל העולם בכל העולם ,הברחות של דגים נדירים וקניית דגי נוי במאות אלפי שקלים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב