דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין קיאקים לקאנו? 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 4198 פעמים ]

מהם קיאקים?

קיאקים הינם סירות שיט בחתירה ידנית, שמוכרים בכל העולם. זהו כינוי נוסף לסירה השטה על המים, כשהאדם שחותר בה, חותר בזכות עצמו, ובאמצעות משוטים. לרוב, המשוט הינו דו להבי, כלומר, לשני הכיוונים, ולעיתים, הינו בעל להב אחד.

מקור המילה "קיאקים" הינה בשבטי האסקימואים, שנהגו לכנות כך את סירות המשוטים הזעירות, שבהם התנהלו על מי הקרח בימות החום. המילה אומצה והושלטה על כל סירות החתירה הידניות ברחבי העולם.

לקיאק יש מבנה אופייני בדרך כלל, שהינו צר וארוך. תא השייט בנוי כך שהוא יושב בתוך הקיאק, מה שמאפשר לו שליטה מירבית על תמרון הסירה ברחבי הנהר ככל שירצה. היכולת לשלוט בכלי שיט זה מתאפשרת בזכות ניסיון רב ואימון, שמדייקים את התנועות עד כדי שלמות בחתירה.

ניתן לראות כי בעבר שימשו קיאקים לרוב, ככלי שיט למטרת ציד, ואילו כיום, הם משמשים בעיקר ככלי שיט למטרת ספורט אתגרי. כלי השיט שמשתתפים במשחקי הספורט הינם לרוב מותאמים לתחרות, להבדיל מהאלמנטים שהיה ניתן לראות על קיאקים בעבר, כמו חרטומים שונים ועוד.

מהו קאנו?

קאנו הינו מעין כלי שיט, שמקורו באבותיו, אותם קיאקים, אך מוצאו האינדיאני משנה את התמונה כולה. קאנו הינו כלי שיט קטן גם כן עדין, שהחתירה בו נעשית באמצעות משוט בעל שני להבים לרוב, או להב אחד. החתירה יכולה להיעשות בחתירה בכיוון אחד, אך דרושה לכך מיומנות רבה.

יכולתו של קאנו לנוע במהירות, תלוי כמובן בתמרונו ומיומנותו של השייט עצמו, מקנה לו את הדירוג הגבוה בין כלי השיט של הספורט האתגרי. החתירה של השייט בקאנו, דומה למחול, ועל השייט נדרש לנוע בקצב בו הוא שט, וכל תנועה בגופו, מזיזה את הקאנו אנה ואנה.

השיט בסירת קאנו ייחודי מאוד, והחוויה שהוא מקנה היא חוויה אותנטית אינדיאנית, המשווה יכולת שליטה במים שזורמים תחת הסירה, מבלי להתאמץ כלל וכלל. החתירה בקאנו עשויה להיות פשוטה למדי, אם נלמדות לשם כך התנועות הנכונות והשיט מתאמן די והותר לשם כך.

שיט בקיאקים או קאנו בישראל - היכן ניתן למצוא?

בארצנו הקטנה, ניתן לשוט בקאנו או קיאקים, רק בצפון הארץ, היות ושם ישנו נהר הירדן, היחיד בו ניתן לשוט. נהר הירדן משני צידי הכנרת, שונה מאוד באופיו, וניתן לבחור באפשרות המתאימה ביותר, לפי הגילאים המשתתפים בשיט, או אופי החוויה שמתבקשת. נהר הירדן הצפוני, המכונה הירדן ההררי, הינו נהר שוצף קצץ, המתאים לגילאים בוגרים יותר, או ילדים הקשורים להוריהם. השיט הוא אתגרי יותר, אך קשור לקצבו של הנהר עצמו, בכל הנוגע לזרם המים ומהירותו. נהר הירדם הדרומי לכנרת, הוא נהר שקט ורגוע, המספק חווית שיט ייחודית ונעימה לכל המשפחה, ואף לגילאים הקטנים מאוד. השיט נעשה בקצב שבו יבחר השייט, ואף מספר השייטים, שכן ניתן להרבות במספר האנשים בכל סירה.

על פני הנהר ניתן לעצור את הסירה ולהרגע, לקולם של המים הזורמים בעצלתיים ולקול הרוח המנשבת בעלי האקליפטוס ששכיחים באיזור זה של הירדן.

ניתן למצוא אתרי שיט רבים פזורים ברחבי הצפון, ולבחור מי מבין הסירות האלו תתאים יותר- קאנו או קיאק? ובכל מקרה, חווית השיט הינה חוויה שלא ניתן להחליף בכל דרך אחרת, בימות הקיץ החמים.

 

 

רוב רוי הינו אתר לשייט קאנו אינדיאני על פני נהר הירדן. האתר ממוקם ליד אתר הצליינות "ירדנית", בכניסה לקיבוץ כנרת, והוא מספק חוויה מושלמת לכל המשפחה, אירוח אינדיאני כיד המלך וברוחות הצפון החמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב