דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת שם לעסק 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 3285 פעמים ]

בחירת שם לעסק/ קורל שחר

בחירת שם לעסק דומה לבחירת שם לתינוק- קשה להחליט, מפחדים להזיק בבחירת השם יותר מאשר לתרום וגם כאשר מחליטים על שם לעסק או ליילוד, לוקח כמה זמן עד שהשלמות עם בחירת השם הופכת לשלמות ב-100 אחוזים. בחירת שם לעסק, בשונה מבחירת שם לתינוק, הינה חשובה מאוד מבחינה שיווקית והיא זו שיכולה לקבוע האם כשיגידו את שם העסק יבינו במה הוא עוסק ויקבלו את מסרי המיתוג בצורה נכונה.

אז איך בוחרים שם לעסק?

לבחירת שם לעסק ישנם 3 כללים עיקריים וחשובים, שבמידה ותפעלו על פיהם, התרומה למיתוג העסק ולשיווק העסק תהיה גדולה מאוד.

כלל ראשון: משמעות ורלוונטיות

עסקים רבים בוחרים בשם לעסק שאינו בעל משמעות מסוימת או רלוונטית לתחום העיסוק. מנגו ואורנג' הם לא שמות עסקים שנולדו מתוך רלוונטיות ואם הם לא היו מוכרים, לא הייתם יודעים שמנגו זו רשת אופנה ואורנג' הינה חברת סלולאר. לעומתם, סלקום (המתחילה עם הקיצור של סלולאר) והום סנטר (המרכז לבית), הינם שמות עסק ברורים, שכאשר שומעים אותם מבינים במה העסק מתמחה.

עשו לכם ולשיווק העסק את החיים קלים- בחרו שם לעסק יפה שיתאים למיתוג ולאופי העסק, אך שמרו על משמעות רלוונטית בשם לעסק- אם אתם בתחום העיצוב לדוגמא, דיזיין, עיצוב, מעצבים וכדומה- הינן מילות מפתח שחשוב שיהיו בשם העסק.

כלל שני: שם לעסק שמותאם למיתוג

חלק מהפסיכולגייה הצרכנית אומרת, כי הצרכן רוצה להיות גאה במקום בו או עימו הוא עושה עסקים. כלומר, העסק שלכם צריך להיות ממותג ובעל שם עסק שיהפוך אתכם לעסק בו הוא יהיה גאה להיראות. לדוגמא, כיום, מרבית הצרכנים יעדיפו לעבוד עם מעצב רהיטים מאשר עם נגר ועם מעצב שיער מאשר ספר. בחירת השם לעסק תתרום או תזיק למיתוג שלו, כלומר לדרך בה הלקוחות יחוו ויתפסו את העסק. לכם הקפידו על שם לעסק שיתאים לקהל היעד שלכם ויהיה תואם לדרך בה אתם בוחרים למתג את העסק.  

כלל שלישי: ייחודיות

ייחודיות בשם לעסק ששומרת על שאר הכללים, יכולה לתרום משמעותית לשיווק העסק ולמיתוג העסק ולהפוך אותו מעוד עסק בתחומו לעסק בולט ונבחר בתחומו. בדקו את שמות המתחרים בתחום העסק- בדרך כלל ישנו קו עיקרי לשמות עסק ומספר עסקים שבחרו בשם לעסק שהוא ייחודי יותר. עצתי היא לשלב בין השניים- לבחור שם לעסק שגם יהיה חלק מהמיין סטרים, אך יהיה גם בולט, מדליק, מעניין וייחודי. שימוש בשם לעסק ייחודי הינו חלק ממיתוג עסק ויכול לתרום רבות לשיווק העסק. לדוגמא, הפיכת שם העסק לג'רגון, פרסום שמתמקד בשם העסק והופך אותו לעיקר ועוד. אחד מלקוחותיי הינה חנות בגדי המעצבים לה בחרנו את השם לעסק: bala בגדי מעצבים. כאשר תבקרו בחנות המוכרות יברכו אתכם בחיוך וישאלו אתכם "אז מה bala היום?" וכשתצאו מהחנות הן יברכו אתכן בברכת "אז שיהיה לך יום איך שbala". גם הפרסומים והעיצוב סובבים סביב השם והופכים את המקום לאחר וייחודי, כאשר הכל התחיל במיתוג העסק ובשם לעסק.


קורל שחר ניהלה את קהילות msn, הקימה וניהלה את מחלקת התוכן השיווקי של msn ישראל וליוותה מאות קמפיינים ועסקים ב-10 השנים האחרונות. קורל שחר מעניקה ייעוץ שיווקי מקיף, הכולל: ייעוץ שיווקי ליזמים, ייעוץ שיווקי לעסקים קיימים, הקמת מערכי מכירות, שיפור מערכי מכירות קיימים, אפיון וליווי בניית אתרים, כתיבת תכנים לאתרים ולעיתונים, כתיבה שיווקית, מיתוג מחדש של עסקים, ניהול אתרים ופורומים, כתיבת תוכנית שיווקית וייעוץ נקודתי.  התקשרו עוד היום וקיבעו פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום וללא התחייבות! 077-9100646, 0523-986467




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב