דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטן הטיפול בצ'י קונג 

מאת    [ 28/09/2007 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 3005 פעמים ]


"הידיעה כיצד להרפות איננה מותרות, זוהי מיומנות הישרדות בסיסית של תקופתנו"

הרעיון לשלב צ'י קונג בתכנית הדרכה במרכז לתמיכה לחולי סרטן - הוולנס קומיוניטי, נוצר בשנת 2000 על ידי סיני הראל שהביא רוח חדשה למרכז. הצ'י קונג ששורשיו ומחקריו נטועים בתרבות סין כאלפיים שנה, מהווה שינוי והזדמנות מקוריים בסיכוי לנצח בלוחמה בסרטן.

מהו הצ'י קונג הטיפולי? בצורה פשוטה, אם נדמה את גופנו לבית. נזהה מבנה ובתוכו מספר מערכות משולבות המקושרות בצנרת של: מים, חשמל, ביוב, תקשורת וחימום/קירור. תחלואה בגוף/בבית, היא תוצאה של א. פגיעה שטחית? תשבש את הזרימה הקולחת, תגרום לחסימה . פגיעה עמוקה במערכות תגרום- לקצר(לדליפה). לכן במבנה צריך סדר מערכתי. מחלה על פי הרפואה הסינית היא אי סדר הנובע משיבוש בזרימה תקינה. בטיפול: (בשפה עממית) נאפשר לגוף המטפל בעצמו אורגנית, ע"י תנועה מונחית, לפזר חסימות ולאטום דליפות.

הצ'י קונג ,ככלי בעל עוצמה לטיפול בסרטן - הוא שיטת תרגול סינית, לתיעול, וויסות ואיזון מחדש של זרימת האנרגיה בגופנו. השיטה פועלת ב- 3 היבטים: פיזי, רגשי ואנרגטי. לעולם המערבי התגלה הצ´י קונג אך ורק לפני כ- 25 שנה. עד אז נשמר בסוד במשך מאות שנים כאחד מ"האוצרות הלאומיים" השמורים ביותר בסין.
ההבדל הגדול והבלעדי של הצ'י קונג לעומת כלי ריפוי אחרים של הרפואה הסינית, הוא בדרישתו למעורבות המטופל באופן פעיל בתהליך ההבראה של עצמו. אפשר לכן לכנותו כ"אקופונקטורה עצמית", המטפלת במגוון רחב של תחלואות . תרומתו העיקרית היא בשיקום מערכת החיסונית בגוף- בעת ולאחר טיפולים אינטנסיביים של הקרנות וכימותרפיה. תרומתו המשנית היא ביכולתו להדביר מחלות עוד לפני הופעתן - כרפואה מונעת.

הטיפול בסרטן בצ'י קונג - נעשה בשני אופנים: א. הקרנת אנרגיה: בה המטפל משתמש בצ'י היוצא מגופו - בו המטופל פאסיבי (בו לא נעסוק כאן). ב. תיעול אנרגיה : בו המטופל פועל עצמית בצ'י קונג פנימי וצ'י קונג דינאמי.
הצ'י קונג הפנימי- משתמש בטכניקות של מדיטציה "טאואיסטית" בהם המתרגל - בשפת הרפואה הסינית: פועל על "תיקון" זרימת הצ'י הנע במסלולי אנרגיה מוסכמים אשר בהם חל שינוי ממהלכם התקין.
הצ'י קונג הדינאמי - מתמקד בתרגילי תנועה לתאום חדש בין גוף לנפש. הרעיון הוא: שלימוד תבניות תנועה חדשות משפיע על תהליכים נפשיים פנימיים שיצאו מכלל שליטה. בתכנית: 5 פרקים והיא נלמדת בתואם עם קצב חילוף עונות השנה . המתרגל שואף להתאים את גופו לסדר העולם מתבטא ב"רטט" מיוחד המיוחס לכל עונה ומורגש בחושינו וברגשותינו.

מודל שיטת "גוו לין" - עליו מסתמך הלימוד בוולנס, מבוסס על שיטה שהתקבלה כ- "השיטה" המובילה בטיפול בחולי סרטן בסין. השיטה מתבססת על שלוב ידע ממסורת הרפואה הסינית וניסיון מחקרי מצטבר ומתועד בצ'י קונג רפואי בבתי חולים ובכפרי בריאות בסין. השיטה בת כ- 30 שנה היא פרי מחקר ממצה וארוך ימים של גב' GUO LIN- בת למורה לצ'י קונג שחלתה בסרטן וגברה על מחלתה. השיטה מדגישה אפשרות שיקומית ב "הליכה מדיטטיבית" מובנית. במאמר שהתפרסם על השיטה מסתבר כי התמורה הגדולה ביותר, התחוללה בעיקר בשל הפעילות החברתית המיוחדת שנוצרה בקבוצות של גוו לין. עיקרון המיושם בדבקות באגודה למלחמה בסרטן.

סדנה של יומיים בטבע - יתרונות: הקבוצות המתגבשות באגודה למלחמה בסרטן אותן מדריך הראל מזה 6 שנים, קבלו בברכה את רעיון ההתנסות בסדנה בטבע. כתוצאה מיוזמתם קרם הרעיון עור וגידים. התמורה במצבם לא אחרה להגיע. אפשר בנקל לראות את הסיבות לכך...

פסק זמן - מטרדות היום הנו גורם- מכריע. דווקא בקרב חולי סרטן השרויים 24 שעות ביממה בהפקת לקחים עיקשת על דרכם בחיים, בהכחשות ופחדים בהם הם שרויים ללא הפוגה. בהתמודדות עם עולם מורכב ממעגלים סגורים. הפעם, הם יוצאים לחופש מוחלט. חופש שהוא לא חופש- אלא פדיון הגוף ממלתעות המחשבות.

ההתנתקות- כוללת לינה מחוץ לסביבה ה"טבעית": בית, חברה, משפחה ועבודה. מכוונת לעיסוק מלא בגוף. ניתוק זה סולל דרך יוצאת דופן לתחילתה של התבוננות "אחרת" על אופן תפקודנו בחיים- בלימוד "להרפות".
על פי חוקי הרפואה הסינית הבראת הגוף תלויה בתיעול תנועת הצ'י בגופנו בצורה שונה מתבניות ההרגל - תוך חיפוש צורה יעילה לזרימתו התקינה. עבודה עם הצ'י בגוף היא הדרך לפסק זמן בשטף המחשבות הנמצאות בעימות ומקבעות תבניות מוכרות.

חיבור לטבע- הוא עיקרון מכונן בפילוסופיית הטאו - השורש לרפואה הסינית. חיפוש מתמיד כיצד להתמזג בחוקי הטבע מתבטא בשני חוקים. האחד- "גופך הוא מתנת הטבע לך" - לכן שמור עליו. השני - גוף נפש אחד הם לכן השמירה על הנפש הכרחית לקיום הגוף. קשב לשינויים החלים בגוף ובמצב הרוח שלנו במהלך חילוף גווני העונות הוא המפתח . מכאן, התמזגות האדם בטבע הם האמנות והמדע של בריאותנו.

סיני הראל - 052-2526674
מיסד ומרכז מסלול צ'י קונג להסמכת מורים במכללת וינגייט. http://chikong.wincol.ac.il/
מורה צ'י קונג ותיק,הוסמך ברפואה סינית, אקופונקטורה ואמנויות לחימה במזרח הרחוק.
מדריך את קבוצת הצ'י קונג בוולנס קומיוניטי - 6 שנים
סיני הראל - 052-2526674
מיסד ומרכז מסלול צ'י קונג להסמכת מורים במכללת וינגייט. http://chikong.wincol.ac.il/
מורה צ'י קונג ותיק,הוסמך ברפואה סינית, אקופונקטורה ואמנויות לחימה במזרח הרחוק.
מדריך את קבוצת הצ'י קונג בוולנס קומיוניטי - 6 שנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב