דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - אריזת חסכון או אריזת חיסרון ? 

מאת    [ 15/07/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2694 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – אריזות חסכון או אריזות חיסרון ?

 

 

 

מי מאיתנו לא ניתקל באריזות גדולות אלה ?

למי הן בעצם טובות - ליצרן/לרשתות או לנו הצרכנים ?

האריזות הגדולות באות "לתת פתרון מחיר" למוצרים מסוימים, אולם בפועל הן נותנות ליצרנים לגיטימציה להעלות את מחיר היחידה הבודדת וכאילו לתת הנחה על אריזת החיסכון הגדולה יותר.

פתרון יצרתי זה מאפשר גם ליצרנים וגם לרשתות לצאת נשכרים.

היצרנים – מגלגלים כמויות גדולות יותר, וכאילו נותנות הנחה על האריזה הגדולה. מנגד גם הרשתות מרוויחות, שכן הפדיון מאריזת החיסכון הוא גדול יותר שלא לדבר על הרווח הגולמי מהמוצר הבודד.

ואילו מה קורה עם הצרכנים ?

הלקוחות המבוגרים יותר, בדרך כלל לא צורכים אריזות גדולות, מאחר והתא המשפחתי שלהן קטן וגם קיים להם קושי לסחוב מוצרים כבדים.

לקוחות אלו משלמים את המחיר היקר ביותר על המוצר, דבר שנמצא ביחס הפוך בדרך כלל להכנסתם הפנויה בעת יציאתם לגמלאות.

הלקוחות האחרים מרבים לצרוך אריזות אלה, מתוך חישוב ליחידה או ל- 100 גרם, אולם חלק לא מבוטל מאריזות חיסכון אלא,בסופו של דבר לא נושא בתוכו הרבה ברכה, מאחר והוא מעודד אותנו לצרוך יותר, לאכול יותר, "לסיים את האריזה או את הקופסא", להעמיס על הקיבה מזון מיותר, אשר שכרו יוצא בהפסדו.

מדוע לא לחייב את רשתות המזון והיצרנים לספק גם אריזות קטנות, תוך קביעת כללי מחיר ברורים ולא מופקעים לצרכן ?

מדברים היום על הורדת המע"מ על מוצרי המזון, טוב תעשה המדינה אם תאמץ כלל זה על האריזות הקטנות בלבד.

התועלת שתצמח למשק בחישוב לאומי היא אדירה, ברמה של מיליארדים ואולי עשרות רבות כול שנה, שהרי הורדת גודל האריזה ועידוד צריכתה, יביא לשיפור ניכר ברמת הבריאות והתחלואה במדינה.

שיעור ההשמנה ירד, ההוצאה למזון תקטן, גודל המנות במסעדות ירד למנות סבירות ובהתאם המחיר- בקיצור רק טוב.

תוחלת החיים בישראל רק עולה, כלומר משקלם של המבוגרים והזקנים באוכלוסיה רק עולה ומנגד גדלה תופעת אריזות החיסכון.

במילים אחרות שתי תופעות מנוגדות, אריזות החיסכון הן אריזות החיסרון בעיקר של המבוגרים והזקנים והגיע הזמן שגם דעתם תישמע בנושא !

אריזות החיסכון אינן בדיוק לטובת הצרכן וטוב נעשה אם נדע לעמוד על זכויותינו ולדרוש את התאמתן גם לנו הצרכנים, שהרי גם אנו חלק מהמשולש "יצרן/רשתלקוח".

 

 

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב