דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת עסק - זה דורש בדיקה 

מאת    [ 15/07/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2020 פעמים ]

הקמת עסק – זה דורש בדיקה!
מאת: מירב שטרן - ייעוץ עסקי, אימון אישי


הקמתו של עסק חדש כרוכה בכל מיני פרוצדורות ובהתמודדות עם הבירוקרטיה של פתיחת תיק, רישומים למיניהם וכן הלאה. האם אתם מוכנים? לפני שמחליטים על הקמת עסק יש כמה דברים שכדאי לבדוק ולדעת.


מעבר משכיר לעצמאי וחשיבותו של יעוץ עסקי

לא חשוב אם פוטרתם או התפטרתם מעבודה - אם רוח יזמות עסקית מפעמת בכם, ייתכן שנועדתם לגדולות ואולי תקימו עסק משגשג. עם זאת, לפני שמחליטים איזה עסק לפתוח ומה בדיוק תעשו בו, עליכם להיות מוכנים מכמה וכמה היבטים. חשוב שתהיה לכם תוכנית עסקית נכונה. כמו כן, חשוב לבצע בדיקה כלכלית ובדיקת כדאיות. אמנם יעוץ עסקי עולה כסף אבל הוא בעיקר חוסך לכם כסף רב, סיכונים מיותרים והפסדים. כאשר שוכרים יעוץ עסקי מוטב לבחור יועץ שהוא גם מאמן עסקי. אימון עסקי בצד יעוץ עסקי הם שילוב מנצח. אימון עסקי – כדי לזהות את העוצמות שלכם ולהפעיל אותן ביעילות. יעוץ עסקי – כדי לחשב את הצדדים הפיננסיים בהתאם ליכולתכם הכלכלית ולמטרותיכם, וזה כולל יעוץ כלכלי.


תוכנית עסקית ואפיון העסק

תוכנית עסקית צריכה להתבצע בידי מומחה למנהל עסקים וביחד איתכם. התוכנית מביאה לידי ביטוי בסיס כלכלי, מצבכם בבנק ויחסיכם עימו, הערכות בנוגע לעלויות העסק, וכן להיצע ולביקוש של המוצר או השירות שברצונכם לספק. כמו כן יש, להעריך את יכולתכם לשווק את עסקכם, להעריך במדויק את משאבי השיווק הנדרשים, וכמובן - חשובה הערכת רווחיות של העסק המתוכנן. כדי לשפר את יכולת השיווק שלכם ואת הרווחיות של העסק - תוכלו לקבל יעוץ או אימון עסקי אשר כולל בתוכו גם יעוץ שיווקי ואף ליווי עסקי.


חשיבותו של ליווי עסקי בתהליך הקמת עסק

הקמת עסק או הקמת חברה בע"מ זהו תהליך שיש לדעת כיצד לגשת אליו – יש צורך לבדוק כדאיות ובהמשך לעמוד בדרישות על פי החוק. ליווי עסקי נותן את הידע הנדרש ולצידו התמיכה הראויה. לאחר בדיקת כדאיות כלכלית והחלטה על פתיחת עסק, יש לפנות לרשויות לצורך פתיחת תיק במע"מ, פתיחת תיק במס הכנסה, בביטוח לאומי או ברשות אחרת – בהתאם לאופי העסק. ליווי עסקי ינחה אתכם איך להירשם ברשם החברות ומה המשמעות של עוסק זעיר או עוסק פטור או עוסק מורשה. בתהליך ליווי עסקי המאמן-היועץ מנחה אתכם כיצד יש להכין דוח הכנסות והוצאות, ומנתב אתכם עד למקום בו תדעו לבצע את הדברים בעצמכם.


אימון עסקי עם יעוץ עסקי – למה זה כדאי?

לא כל יועץ עסקי הוא מאמן ולא כל מאמן עסקי יכול לספק את כל המארג הנדרש לפני ובמהלך הקמת עסק. רק מאמן בעל הכשרה והסמכה בשני התחומים יוכל לספק לכם אימון עסקי – שיחלץ מכם את מלוא הפוטנציאל שלכם ויקנה לכם ביטחון בפעולותיכם, לצד יעוץ עסקי עם ליווי עסקי – תהליך שיקנה לכם מיומנויות מעשיות של אנשי עסקים עצמאיים, משוחררים, ובעיקר - לא עוד מנוהלים בידי אחרים.

מירב שטרן - יועצת עסקית. מתמחה בייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. יועצת מטעם משרד התמ"ת ומט"י. בעלת תואר שני במנהל עסקים. ניסיון עשיר בתחום העסקי כמנכ"ל חברה בסדר גודל בינוני, סמנכ"ל בחברת תקשורת ועוד. ליצירת קשר: merav@stern-biz.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב