דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכותל המערבי 

מאת    [ 14/07/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 4263 פעמים ]

הכותל המערבי -
הדבר לא נעשה בכוונה או מרוע לב חלילה, אלא מדובר בתהליך פשוט וטבעי שקורה לכולנו בכל יום מחיינו. מה שנמצא ממש מתחת לאף, כל יום וכל הזמן, פשוט נראה לנו כחלק טבעי וטריוויאלי מהנוף ואנחנו משום מה לא עוצרים להתפעל ממנו.

לדעתי זה המקרה עם הכותל המערבי. אנשים באים מכל העולם לבקר בכותל המערבי ובשכונות הצמודות אליו, נשיאים מקדישים מזמן כדי לעצור באתר יוצא הדופן הזה ולשים איזה פתק בין האבנים הגדולות והעתיקות של הקיר הכי משמעותי בהיסטוריה, ואילו אנחנו שגרים פה ויכולים כל יום לקפוץ לצימרים בירושלים ולבקר בכותל המערבי, פשוט לא עושים זאת.

אני באופן אישי נוהגת מידי פעם בכמה זמן לעצור, ולנסות להסתכל על העיר שבה אני גרה באותה התקופה בעיניים של תייר, לבלות יום תיירותי ולהעריך את העיר. בגישה זו עליתי על מגדל האייפל אחרי שנתיים של מגורים בפריז ואדישות מוחלטת לכל דבר תיירותי ובאותה הגישה גם עשיתי יום טיול כיפי בגן האם, הגנים הבהאיים ובאתרים בחיפה. הארץ שלנו מלאה במקומות מעניינים ויפים שכדאי לראות, פשוט צריך לעצור לרגע ולהסתכל ולהגיע אל צימרים בירושלים.

הכותל המערבי -
הכותל המערבי נבנה במאה הראשונה לספירה על ידי המלך הורדוס שערך שיפוץ בהר הבית, הרחיב את שטחו ובנה ארבעה כתלים שיקיפו אותו. כידוע, בזמן חורבן בית המקדש חרב הר הבית, אך הקיר התומך המערבי שרד והשתמר בכל אורכו עד היום. הכותל המערבי משתרע מפינת הר הבית הדרום מערבית ועד הפינה הצפון מערבית לאורך הגן הארכיאולוגי ירושלים, רחבת התפילה, בתים פרטיים ברובע המוסלמי ולאורך מנהרות הכותל. הכותל שעבר לידי ישראל במלחמת ששת הימים הינו המקום הקדוש ביותר ליהודים והוא הפך עם השנים למקום של תפילה וגעגועים. יהודים מכל רחבי העולם באים לכותל לגעת באבניו, להתפלל ולהחביא פתקים מלאים במשאלות לב בין החריצים בחומה.
אם אתם מחפשים גם אטרקציות בירושלים לחצו כאן
טיול בכותל המערבי -
יש אין ספור מסלולי טיול שאפשר לבחור בהם בירושלים והסביבה, אבל הטיול הכי מומלץ והכי כדאי בעיני הוא פשוט ללכת לבקר בכותל. לא צריך להיות דתי בשביל לשים פתק קטן בכותל העתיק. משם אפשר להמשיך לאתר המרתק והמיוחד של מנהרות הכותל שחושפות את העושר הארכיאולוגי יוצא הדופן של העיר הקדושה והעתיקה הזאת. שימו לב שעל מנת לבקר במנהרות הכותל יש לתאם את המועד מראש עם הקרן למורשת הכותל המערבי.  לאחר הביקור בכותל מומלץ לפנות לכיוון צפון ולעבר רחוב השלשלת, דרך סמטת הכותל. ברחוב השלשלת ממשיכים שמאלה לעבר שער יפו. משם כדאי לפנות ימינה ומיד שמאלה לרחוב השוק של הרובע הנוצרי - רחוב דוד. סוף המסלול הוא בשער יפו שנבנה על ידי הסולטאן סולימאן בשנת 1538 וממנו יצאו הדרכים ליפו בעבר.

העיר העתיקה בירושלים היא מקום יוצא דופן ומיוחד וכל מסלול שישלב את הכותל המערבי, כמה סמטאות יפות, התמקחות בשוק ועצירה במסעדה יהיה מסלול מענג ומיוחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב