דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס פסיכומטרי מהצבא 

מאת    [ 14/07/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 4575 פעמים ]

 

מבחן פסיכומטרי הוא תנאי חובה בכדי להתקבל לאוניברסיטאות בארץ. שילוב של ציון פסיכומטרי גבוה וציוני בגרויות מוצלחים יפתח בפניכם את מירב הפקולטות ויאפשר לכם לרכוש כל מקצוע שתרצו.

מה זה קורס לימודי פסיכומטרי מהצבא? אל תדאגו, זה לא אומר שהקצין שלכם מעביר את הקורס. קורס פסיכומטרי מהצבא משמעו הוא שהצבא שולח אתכם ללמוד באחד מהמכונים שפועלים באזרחות וזאת במסגרת תשלומים נוחה ומוזלת במיוחד.

למה זה כדאי?

הגוף שממן עבורכם את הלימודים הללו הוא משרד הבטחון.  הוא מחלק לכם ואוצ'רים (שוברים) לקורס פסיכומטרי. ההנחה היא משמעותית, אבל לא מלאה. עדיין תצטרכו לשלם סכום מכספכם האישי.

למה זה כדאי? ללמוד קורס פסיכומטרי דרך הצבא כדאי מכמה סיבות. קודם כל, זו הנחה משמעותית. הקורסים הללו עולים כמה אלפים טובים לאזרחים "רגילים" וחבל לשלם יקר יותר. לרוב, הקורס שתקבלו כחיילים משוחררים הוא אותו קורס שמקבלים האזרחים. אותו אורך ואותה השקעה מצד המרצים.

סיבה טובה לחופשה מהצבא

סיבה נוספת, שתקרוץ לכל מי שנמצא בשנה האחרונה לשירות ומוצא את עצמו שואל "עד מתי?", היא שאפשרות לימודים לפסיכומטרי דרך הצבא יכולה לתת לכם חופשה מהצבא. אתם יכולים לבדוק אופציה לא רק לקבל הנחה מהצבא אלא גם את הסכמה לשחרר אתכם מוקדם בימי הלימודים.

זאת כמובן במידה והתחלתם ללמוד לפסיכומטרי עוד לפני השחרור. רק לידע כללי, אפשר להתחיל ללמוד קורס פסיכומטרי בשנה האחרונה גם ללא שובר ההנחה ועדיין הצבא חייב להתחשב בצרכים שלכם. (משום שמדובר בצבא, זה רק בגדר המלצה. אתם יכולים למצוא את עצמכם תקועים בבסיס בכל זאת(.

נסכם איפה, את היתרונות של לימודי פסיכומטרי במהלך הצבא מול האזרחות:

 קורס פסיכומטרי בצבא: חיסכון בזמן, מימון בסיוע, ולימודים בלי לחץ.

קורס פסיכומטרי באזרחות: שילוב הקרוס עם עבודה, מימיון עצמאי או מקרנות, ומרוצת החיים יוצרת לחץ להשתלבות במעגל התעסוקה ופרנסה.

מתי עדיף לעשות קורס פסיכומטרי? האם בשנה האחרונה לשירות, האם ישר אחרי השחרור או האם לחכות עד שבאמת מתכוונים להתחיל ללמוד? התשובה טמונה בגוף השאלה האחרונה. אם אתם מתכננים להתחיל ללמוד ישר אחרי הצבא, ממש להשתחרר וכבר לשים תיק על הגב, אל תבזבזו זמן. תתחילו ללמוד כמה שיותר מוקדם. אבל אם אתם מחכים לשחרור כדי לראות עולם, חכו.

 מתי כדאי לקחת את הקורס?

חכו כי השובר לא בורח לשום מקום. יש לכם עד שנתיים לנצל אותו וזה פרק זמן ארוך בשביל להשתחרר, לנוח היטב, לראות עולם ולחסוך כסף בעבודה. רצוי להגיע לשלב של קורס פסיכומטרי כשבאמת רגועים מבחינה נפשית.

זה אומר שלא ללכת ללמוד רק בגלל שההורים מלחיצים. זה לא מחזיק במבחן ההשקעה האמיתית. מי שלא בא ללמוד קורס פסיכומטרי מתוך רצון אמיתי להצליח, פשוט לא ימצא בעצמו את הכוחות לשבת במשך חמש עד שמונה שעות כל יום וללמוד. זה מאמץ פיזי ומנטאלי קשה מאוד וצריך בשביל זה המון כוח רצון.

גם אין כמו לדעת בדיוק מה אתם רוצים להשיג דרך קורס פסיכומטרי. הכוונה היא ללכת לימים פתוחים באוניברסיטאות, להתמקד על התואר שתרצו להשיג ולדעת מה רף הציון שהוא מצריך. אולי לא תצטרכו להשקיע כל כך הרבה? ואם כן, לפחות תדעו בשביל מה כל המאמץ.

קורס פסיכומטרי, מה זה קורס פסיכומטרי מהצבא? למה זה כדאי? מתי עדיף לעשות?

 

 ללמוד פסיכומטרי בעיתוי המתאים, בסיום התיכון, לפני צבא, בזמן צבא או אחרי צבא תמצאו את כל המידע שאתם צריכים עם חסרונות ויתרונות ועוד'.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב