דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צריכת קפה בארץ 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3237 פעמים ]

כיום אי אפשר לדמיין את העולם המודרני ללא הקפה. משקה הקפה הוא אחד המשקאות הנפוצים והאהובים ביותר בעולם, אלפי שנים נוהגים אנשים ללגום אותו והם נהנים מיתרונותיו והשפעותיו על הגוף האנושי. קפה נצרך על ידי מיליוני אנשים במגוון סגנונות וטעמים וכמו בכל העולם כך גם בישראל.

שוק הקפה בישראל

בעשור האחרון נרשמה קפיצה אדירה בתחום הקפה. עד אז אנשים הכירו קפה נמס, קפה בוץ, קפה טורקי או קפה הפוך. היום כמו בכל העולם גם בישראל אפשר למצוא קפה אמריקנו, אספרסו כפול, לאטה, מקיטונו ועוד. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה שנפתחו הרבה מאד בתי קפה פרטיים וגם בתי קפה של רשתות שמפוזרות לאורכה ורוחבה של הארץ, בקניונים, בתחנות דלק, ובמרכזי הערים שברובם מגישים קפה איכותי וטוב. אם עד לפני כעשר שנים ניתן היה למצוא קפה בעיקר של עלית, כיום יש כבר מותגים נוספים של קפה מהארץ ומחו"ל, על המדפים בסופרים ניתן למצוא קפה זול ובסיסי ועד לקפה ברמה טובה וטעימה.

קפה נמס

קפה נמס הוא המצאה של העידן המודרני והוא יחסית חדש. הקפה הנמס הומצא בשנת 1900 בשיקגו. קפה נמס מכונה בארץ גם בשם נס קפה, מכינים אותו מערבוב של אבקת קפה עם מים או חלב. את הקפה הנמס או בשמו האמריקני  קפה אינסטנט ''Instant Coffee'', הגה כימאי יפני-אמריקאי, הוא פיתח תהליך של ייבוש קפה נוזלי וטחינתו לאבקה. כל שנותר הוא להוסיף מים רותחים לאותה האבקה שנוצרה, על מנת שיתקבל משקה קפה מהיר ופשוט להכנה. את אבקת הקפה הנמס מייצרים מפולי קפה קלויים הנטחנים דק ולאחר מכן מבושלים. בהתחלה היו מייבשים את הקפה הנוזלי בעזרת לחץ נמוך וטמפרטורה גבוהה כך שרוב המים היו מתאדים והיה נותר נוזל קפה בריכוז גבוה. מאוחר יותר הומצאה השיטה של ההקפאה שבה הקפה הנוזלי מוקפא לפני הייבוש ורק אז נטחן לאבקה. בטכניקה זו נשמרו טעמי הקפה חזקים יותר. ישראל היא המדינה היחידה שבה הקפה הנמס האבקתי הוא המוביל בשוק ובבתי קפה בארץ מרבית הלקוחות מזמינים אותו. שתיית קפה נמס מכילה קפאין אך קיימת גם אפשרות לשתות קפה נמס ללא קפאין.

קפה טורקי

לטורקיה הגיע הקפה בשנת 1555, הקפה הטורקי הפך להיות פופולארי ונפוץ לאחר שהסוחרים הערבים גילו אותו. בישול הקפה הפך למנהג אפוף בטקסיות. התפתחות נוספת בהכנת קפה החלה עם טחינת פולי הקפה לאבקה דקיקה שהורתחה במים בקנקן הנקרא פינג'אן. בישול קפה זה הביא לתוצר סופי איכותי ומשובח והקפה נעשה נפוץ בקרב עמי ערב. הצעת קפה והגשתו היא חלק בלתי נפרד מכל אירוח והיא מעידה על הכבוד שרוחשים לאורחים. הדרך העתיקה והבסיסית ביותר באמצעותה מכינים אבקת קפה היא כתישה ידנית של פולי קפה באמצעות מכתש ועלי. לאחר כתישת פולי הקפה, מבשלים את פולי הקפה בפינג'אן. על מנת למנוע מהשמנים הארומאטיים התורמים לטעמו העשיר של הקפה מלהתנדף דרושה מיומנות בבישול וכלים מיוחדים. המאמץ של הכנת קפה טורקי בדרך זו משתלמת כיוון בסוף מתקבל קפה טעים בעל טעם אותנטי. בארץ קפה טורקי מאוד נפוץ ויש שמוסיפים בזמן בישול קפה טורקי, תבלינים אשר משפרים ותורמים לטעמו של הקפה כגון הל, קינמון, ציפורן ועוד.

חגי בר-שבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב