דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונת נשים בהיריון 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 1958 פעמים ]

                                                                                    13.7.2011

 

תזונת נשים בהריון

איזה אושר. אנחנו בהיריון.

תקופת ההיריון היא תקופה מאוד משמעותית בחיינו. היא תקופה בה הרגשות הגואים שלנו מעורבים. הגוף שלנו מוצף בהורמונים הגורמים לנו למערבולות רגשיות ולתנודות קיצוניות במצבי הרוח. אנחנו יכולות לעבור מצחוק לבכי. לכעוס בלא סיבה נראית לעין, להרגיש מצוקות ומצבי רוח ירודים ולאחר זמן קצר לחוות פירצי אושר.

מצד אחד מציפים אותנו רגשות שמחה, תקווה, התרגשות, ציפייה לבאות ומצד שני כל הרגשות הללו מהולים בחששות-  האם הילד שייולד ייולד בריא?  האם יקבל במהלך ההיריון את כל מה שהוא זקוק לו?  האם הכול יעבור בשלום? האם הוא יענה על החלומות הכמוסים שלנו? מה יקרה ליחסים שלי עם בן-הזוג? איך בן הזוג שלי רואה אותי? מה הוא חושב על השינויים הגופניים שעוברים עלי? איך תעבור הלידה? איך איראה לאחר הלידה?

ידוע לכל שגוף נפש ורוח קשורים ומשפיעים אחד על השני. מתח נפשי- סטרס, מעלה את רמות הורמוני הלחץ וגורם לחוסר איזון, להשמנה, לחוסר שינה ואם הוא מתמשך אזי הוא עלול גם חס וחלילה לגרום למחלות. ולכן בנוסף לתזונה הנבונה יש ללמוד להירגע, לסגל לעצמנו דפוסי חיים מסודרים משום שהגוף שלנו אוהב יציבות ותנודתיות גדולה מדי מערערת את התפקוד התקין שלו ומכניסה אותו למצב הישרדותי. 

 

 

אז איך עוברים את התקופה המיוחדת הזאת בצורה המיטבית?

ראשית יש להתכונן להיריון. להיות מוכנים לו נפשית ולקבל אותו.

באם תנאים אלו מתקיימים אזי אנחנו בנקודת מוצא טובה יותר.

יש לדאוג גם לפני ההיריון וכמובן במהלכו להתנהלות מאוזנת ולאכילה נבונה.

כמובן שיש כאן פן אישי ואינדיבידואלי אבל כל אחת צריכה למצוא את נקודת האיזון שלה.

התנהלות מאוזנת פירושה שינה מספקת, פעילות גופנית מתונה, יחס מותאם בין עבודה ומנוחה ובנוסף הבנה ורגישות מצד האנשים המשמעותיים לנו יכולים לסייע לנו מאוד בהשגת האיזון.

תזונה נבונה לפני ההיריון וגם במהלכו פירושה אכילה מסודרת בפרקי זמן קבועים של כל כ-3 שעות לערך כדי לשמור על רמות סוכר תקינות בדם. על האוכל להיות כמה שיותר טרי,מבושל במתינות, פחות מטוגן ומעובד ופחות תעשייתי. עליו לכלול את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים ושומנים. כמו כן רצוי שיהיה מגוון.

היחסים בין מרכיבי המזון השונים צריכים להיות מותאמים אישית והם תלויים בגורמים רבים כמו: גנטיקה,משקל הגוף, פעילות גופנית וחילוף חומרים.

מפאת הרגישות המיוחדת שלנו בהיריון עלינו להקפיד על כך שהמזון יהיה רחוץ ונקי ויש להיזהר מאכילת דגים חיים, בשר שלא בושל כראוי וכן ביצים. כל אלה רגישים להתרבות חיידקים. יש לרחוץ את הירקות והפירות היטב במים וסבון.

 

הדרישות התזונתיות שלנו בתקופת ההיריון גבוהות יותר והעובר שלנו ישתמש בכל המשאבים העומדים לרשותו למען התפתחותו ושגשוגו. לכן כדי לסיים את ההיריון בצורה מיטבית עלינו להיות מודעות לכך ולהשתדל לאכול מזון איכותי, מגוון, בעל תכולת ויטמינים ומינראלים גבוהה. הכוונה אינה לכמויות גדולות יותר אלא למזון איכותי.

באם נאכל מזון כמה שיותר טבעי ונכלול בו ירקות חיים, פירות במתינות, קטניות, שומנים טובים כמו: אגוזים טבעיים למיניהם [לא מומלחים ולא קלויים] טחינה, אבוקדו, שמן זית, חלבון איכותי כמו: טופו, ביצים מבושלות, יוגורט, עוף רזה, דגנים מלאים כמו: לחם שיפון, אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה, קינואה, מצב-הרוח שלנו יכול להשתפר פלאים וכך נקבל את הויטמינים המינרלים ויסודות הקורט החיוניים לצמיחת עובר בריא, כמו: חומצה פולית, ברזל, סידן ויטמין C ויסודות נוספים החיוניים לבריאות העובר ולבריאותנו. [רצוי להתייעץ עם רופא בנוגע ללקיחת תוספים].

הקשר בין אכילה נבונה, מאוזנת ומספקת לבין מצב הרוח שלנו ועל יכולתנו להשפיע בדרך ההתנהלות שלנו על איך נרגיש נחקר רבות ונמצא מתאם גבוה ביניהם.

יש לאכול לשובע אולם לשמור על מידתיות. כולנו מכירים את האמרה: "עכשיו את יכולה לאכול יותר אח"כ תשמרי על דיאטה" אולם המודעות ראוי שתהיה גם לפני ההיריון וגם במהלכו. עלייה גדולה מדי במשקל מכבידה מאוד עלינו ומסכנת אותנו ואת העובר שלנו שלא לצורך. חושפת אותנו חס וחלילה למחלות ומקשה עלינו לאחר מכן לחזור למשקל תקין.

רצוי לשתות לרוויה ובעיקר מים. דבר זה יקל על בעיית העצירות שלעיתים מתפתחת בהריון משום שהורמון הפרוגסטרון מרפה את השרירים ומשפיע גם על פעילות מערכת העיכול. בנוסף לכך התזונה המומלצת עתירת סיבים דבר המסייע מאוד למנוע את הבעיה.

לסיכום:

היריון היא תקופה מיוחדת בה עלינו להיות מודעות לגופנו,  להיות ערות לדרך ההתנהלות שלנו, לעשות הכל כדי להגיע לאיזון שנכון לנו. לאכול טוב ונבון, למצוא את הדרך להירגע, למצוא את החוט המקשר שלנו בין גוף, נפש ורוח, להקשיב לגוף שלנו ולהתחבר אליו.

כל מה שנאמר בהחלט מתאים להמשיך ולהוות עבורנו דרך חיים לבריאות טובה, לאנרגיה מתפרצת, לשמחת חיים ולמיטביות לאחר הלידה ובהמשך חיינו.

עמליה פישר,

מאמנת אישית ומנחת קבוצות לתזונה נבונה

http://www.amalia-fisher.co.il/p/%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב