דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה יציבה בתקופת החגים 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2878 פעמים ]

תקופת החגים הינה תקופה סוערת הגוררת בעקבותיה חג אחרי חג. כל חג כרוך בהתכנסות משפחתית ובארוחה דשנה. עבור אלו בעלי הנטייה להשמנה או לאכילת יתר, תקופה זו הינה תקופה בעייתית במיוחד אשר קיים קושי רב להתמודד עימה.

מצד אחד ישנה שאיפה לאכילה מתונה אך מצד שני הארוחות הדשנות הנושקות זו לזו אינן מאפשרות מתינות זו. כך יוצא שתקופת חגי תשרי היא תקופת השמנה רצינית עבור שומרי המשקל ושאר הישראלים. עבור אלו אשר הצליחו להתמיד בדיאטה, עלייה של כמה קילוגרמים עשויה להיות הטריגר לזלילות נוספות בהמשך.

מה ניתן לעשות אם כך כדי לעבור את תקופת החגים בשלום? מחד לאכול ולהנות עם המשפחה ומאידך להמשיך ולשמור על הגזרה, תוך כדי שמירה על תפריט מתון אשר מתחשב בתקופת החגים המיוחדת ובאוכל הרב אשר מלווה אותה ?

דיאטה לתקופת החגים

כדי לעבור תקופה זו בשלום יש להכיר קודם כל בעובדה כי אתם עומדים לאכול יותר מן הרגיל. דיאטה קפדנית מידי בזמן זה, לא תצליח להשמר ותגרור בעקבותיה תסכול וזלילות יתר. דווקא ההכרה כי אתם עומדים בפני כמה ארוחות עשויה לסייע לכם בראייה והבנה מפוקחת יותר של המצב.

כתבו לעצמכם אילו ארוחות צפויות בפניכם. נסחו לעצמכם תפריט דיאטה כללי בכל ארוחה. למשל : מנה ראשונה של סלטים, מנה עיקרית של בשר ולצידו שתי תוספות וקינוח קטן לסיום, דיאטטי ככל האפשר. וודאי תראו כי תפריט זה יאפשר לכם להשתתף בארוחה מבלי לסבול וגם מבלי לזלול ללא אבחנה.

ספורט לצד הדיאטה

אחד מזרזי הדיאטה הטובים ביותר הוא הספורט. הספורט עומד לרשותינו כל העת, הוא טוב לבריאות, מחייה את הנפש, שורף קלוריות ומחטב את הגוף. אתם יכולים להרשם למכון כושר או לעשות ספורט באופן עצמאי, כך או כך תשפיע הפעילות הגופנית על מצב הדיאטה שלכם.

גם בחגים כדאי להיות מודעים לדבר ואולי אף להעלות במעט את רמת הפעילות הגופנית. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שגם אם תשתתפו בכמה ארוחות דשנות, הרי שתצליחו לאזן את המצב בעזרת פעילות ספורט מתונה. פעילות הספורט המומלצת לדיאטה היא כזו העובדת על שריפת קלוריות ופעילות אירובית.

הספורט מתאים לכל גיל. עם זאת, שימו לב כי דיאטה לנוער אינה יכולה לכלול ספורט רב מידי. בתקופת הנעורים הגוף הולך ונבנה וחשוב לספק לו את כל הדרוש לו. ספורט הינו פעילות נהדרת עבור נוער כל עוד היא מתבצעת באופן מתון, שקול ובריא.

מכשולים בדיאטה

אלו המכירים דיאטות יודעים כי מכשלות רבות עומדות בפניהם בתחום זה וכי דווקא דיאטה מתונה ועקבית היא זו אשר תצליח להוביל אל התוצאות המיוחלות. המכשול הראשי הוא דיאטה מהירה אשר מפחיתה באופן פתאומי בכמות הקלוריות מתוך רצון לרדת במשקל בטווח זמן קצר.

דיאטות כאלו לא יצליחו לאורך זמן ואך יגרמו לעלייה נוספת במשקל. על הדיאטה להיות כזו שתוכלו להחזיק בה לאורך זמן ואף לאורך כל החיים. יכולה להיות זו דיאטה לפי סוג דם, דיאטה המפרידה חלבונים ופחמימות או דיאטה לפי שיטת הנקודות, כל עוד מדובר בירידה מתונה והדרגתית במשקל כך ישמר משקלכם לאורך זמן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב