דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חישוב עלויות בנייה לבית פרטי - גישה, סעיפים וכלים שימושיים 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 11167 פעמים ]

רוב האנשים הניגשים לבנייה פותחים מייד במצוד אחר חבילת הבניה האטרקטיבית, כשהכוונה היא התמקדות בחבילת בנייה זולה, או 'מחיר למטר בניה' נמוך. רצים בין קבלנים שונים ומשווים מחירים, מקשיבים לחברים שכבר בנו ולכן "מבינים בדבר". ואז מתמלאים בנחת לאחר שבטבלת סיכום הקימו יצירה הנראית זולה... ולכן גם טובה?

ונשאלת השאלה?..האם הייתם קונים אוטו רק לפי מחיר? מה שנקרא ?חתול בשק?. או שהייתם קונים לפי נתונים מפורטים ורשומים, אל מול חבילות קניה מסוגים שונים.

במאמר זה אסקור את הגישה בה אני נוקט לחישוב תקציב בנייה פרטית, ואדגיש טעויות נפוצות בין התכנון לעלות הבנייה בפועל. כמו כן הכנתי עבורכם מחשבון עלויות בנייה הכולל את רוב סעיפי התקציב עליהם אתם אמורים לתת את הדעת. 

עלויות בנייה   כאשר אנו באים לבנות את בית החלומות שלנו, בשונה מקניית דירה, אין אנו מוגבלים למפרט הקבלן ולתוכניות הבנייה קיימות. יש לנו את החופש להנחות את האדריכל כיצד יהיה מתוכנן הבית, מספר החדרים והמרפסות, רמת גימור וכו. והיות והבניה היא ההוצאה הגדולה ביותר שנוציא בחיינו, המגבלה העיקרית שלנו הינה גודל התקציב שעומד לרשותנו. לכן בדרך כלל כאשר אנו עושים צעדים ראשונים בתכנון הבית הפרטי, אנו מבקשים לדעת את עלות הבניה לפני שנתחיל לבנות בפועל.

מחיר מטר בניה ? כמה שילמת על הבית?   לא פעם, כאשר פונה אלי משפחה לקבלת ייעוץ ראשוני, מתוך שביררו אצל חברים שכבר בנו בית פרטי, הם ..?כבר יודעים?.. את עלות הפרויקט, עוד לפני שקיבלו תכנון מפורט ומפרטים. ישנם אנשים שאף לוקחים על עצמם את תפקיד ניהול הבניה, ואינם טורחים להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום. עם התחלת שלב הביצוע הם נתקלים באופן מפתיע מידי חודש בעלויות נוספות שלא לקחו בחשבון, המגדילות את סעיף ההוצאות מעבר למתוכנן.

השוני בעלויות בניה בין פרוייקטים   אז למה באמת ישנם הבדלים באומדן עלות פרויקט בניה של בית פרטי בן 200 מ?ר אחד למשנהו? חשוב לזכור שתהליך בניית בית פרטי הינו מורכב וכולל בתוכו מרכיבים שונים ודרישות שונות המשתנות בין משפחה למשפחה בהתאם לטעמיה וצרכיה הייחודיים אל מול התנאים בשטח. אלו משפיעים על מרכיבי התקציב בכל אחד משלבי הבניה. לדוגמא: ישנן העדפות לבעלי מקצוע מסוימים, דרישות תכנוניות ורמות גימור בעלי תג מחיר שונה, תנאי הקרקע יחודיים וחוקי רשויות המקומיות. כל אלו יכולים ליצור פערים בתקציב הבניה בין פרויקטים.

גישה נכונה לחישוב עלויות בנייה   כאשר יש ברשותכם תוכניות בנייה, יש לתרגם אותם לדרישות ומפרטים קפדניים ומדויקים. רק אז ניתן לשלוח אותם לקבלנים השונים, לקבל כנגד הצעות מחיר מותאמות ונכונות אשר ניתן להשוות בניהם. כדאי ועדיף גם שאדם מקצועי מהתחום יעבור עם כל אותם בעלי המקצוע על המפרטים על מנת להבטיח שיהיו ברורים ומובנים. שיטה זו מבטיחה שאכן כל נושא עלות בניית הבית ובניית התקציב יהיה מבוסס ונכון.

חישוב עלויות ראשוני   על מנת שתוכלו להבין בצורה מפורטת יותר את מרכיבי התקציב של בניית בית פרטי, לשירותיכם מחשבון עלויות הבניה לשימוש חינם, הכולל ומסכם את רוב הסעיפים שיש לתת עליהם את הדעת בתכנון התקציב. באמצעות כלי זה תחשפו לעומק לנושאים עליהם יש לתת את הדעת בתכנון הבניה וישמשו לכם כבסיס לעבודה מול אנשי מקצוע.

לטיפים נוספים בנושא לחצו.


הכותב דני מלטיז, הינו מנהל ומפקח בניה ראשי באיתמר - פיקוח בנייה. מתמחה בתחום הבנייה ועוסק בו משנת 1994.
מפקח מומלץ בחברת איטונג וכן יועץ רב-תחומי לבניה פרטית במרכז הבניה הישראלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב