דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסבת אקדמאיים להוראה 

מאת    [ 13/07/2011 ]

מילים במאמר: 319   [ נצפה 3594 פעמים ]

 

בשנים האחרונות עושה משרד החינוך מאמצים ניכרים על מנת להזרים כוחות רעננים, איכותיים ומלומדים למקצוע ההוראה. מספר פרוייקטים הוקמו כדי לספק לבעלי תארים אקדמאים את התשתית להצטרפות מהירה לשורות המורים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים. המטרה היא להעשיר את המערכת בכוח אדם איכותי שיעלה את רמת ההוראה בארץ ויתרום להוצאת מערכת החינוך המדשדשת שלנו מהבוץ שאליו שקעה בעשורים האחרונים.

ציונות מודל 2011

רבים מהמשתתפים בפרוייקטים ובתוכניות הלימוד להסבה להוראה, עושים זאת ממניעים אידיאולוגים. להרבה אקדמאים נמאס לשמוע על מצבה המזעזע של מערכת החינוך בישראל, והם מוכנים לוותר על שכר גבוה ועל קריירה יוקרתית כדי לשנס מותנים ולנסות להעלות את רמת ההוראה. הפרוייקט הראשון קרם עור וגידים בתקופת המשבר הכלכלי האחרון. מספר לא מבוטל של מפוטרי היי טק עברו הכשרה קצרה ועברו להוראה. פרויקט חדש יותר, שבימים אלה מלאו לו שנה, מגייס סטודנטים מצטיינים בוגרי תואר ראשון, ישירות מהפקולטות השונות אל בתי הספר. התוכנית להסבת סטודנטים להוראה, הקרויה 'תוכנית חותם' פועלת בהשראת פרוייקטים דומים המתקיימים במדינות רבות בעולם. היא עתידה להכשיר מידי שנה כמאתיים מורים חדשים ולשלבם במערכת.

תהליך ההסבה

תהליך ההסבה של אנשי ההיי טק היה מזורז ביותר וארך כשישה שבועות. ההסבה לאקדמאים צעירים היא הליך הנמשך חמישה חודשים. לאחריו יצטרכו המורים הטריים להשלים חובות סטאז' במהלך שנות העבודה הראשונות, על מנת להיות מוכשרים באופן רשמי ומוסמך כמורים מן המניין ובעלי תעודת הוראה. לימודי ההסבה מתרכזים בעיקר בהתנסות מעשית בהוראה, בהכרות עם דרכי הוראה ואסטרטגיות למידה ועם תוכניתו הלימוד במערכת החינוך. כל אקדמאי המוסב להוראה בוחר את מקצוע הלימוד שבו יעסוק כמורה ולומד להכיר תכניו הייחודיים. הביקוש העיקרי הוא למורים לאנגלית, תחום שבו יש מחסור ניכר במערכת החינוך כולה.

מוסדות לימוד

לימודי ההסבה להוראה לאקדמאים מתקיימים במספר רב של מכללות בארץ. בניהן : מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת אחווה הממוקמת בקרית מלאכי, המכללה האקדמית אוהלו שבקצרין, מכללת אורנים שבטבעון ועוד. לכל מוסד לימודים מתכונת לימוד ודגשים שונים, לכן חשוב לפנות למוסדות ולהכיר את תהליך ההסבה הספציפי המתקיים אצלם.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב