דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאו את ראש בני ישראל- ענינה של ספירה 

מאת    [ 12/07/2011 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 2352 פעמים ]

פנחס תשע"א

" ויהי אחרי המגפה ויאמר ה' אל משה....שאו את ראש כל עדת בני ישראל"

לאחר המגפה בה מתו עשרים וארבע אלף מבני ישראל, או' הקב"ה למשה ואהרון "שאו את ראש בני ישראל".                                                                                                    התורה מסכמת מנין בנ"י ומוסיפה לכל שם(למעט השם ימנה) את האות "ה" בראשה והאות "י" בסופה.ראובן מתקרא הראובני, שמעון השמעוני וכו'. או' רש"י אמרו המדינים, מה חושבים בנ"י שהם משייכים עצמם לשבטים, הרי המצריים שלטו באימותיהם ולמעשה האבות הינם מצריים, לכן העיד הקב"ה שאבותיהם הינם יהודים בכך ששם את שמו בשמם.היינו בהוסיף האות "ה" והאות "י", לשמותם, אותיות שמו ית' מעיד הקב"ה על אביהם שהינו יהודי.

או' ר' נתן "הוסיף לכל אחד מישראל "ה" ו"י" משמו לומר שמי, שם שלי, מעיד עליהם, כמו שכתוב שבטי יה".

גם לאברהם מוסיף הקב"ה האות "ה"  לשמו אני, הנה בריתי אתך; והיית, לאב המון גוים.ולא-יקרא עוד את-שמך, אברם; והיה שמך אברהם, כי אב-המון גוים נתתיך.

גם ליוסף מוספת האות "ה" לשמו שנא'  ו  עדות, ביהוסף שמו--    בצאתו, על-ארץ מצרים;שפת לא-ידעתי    אשמע.

הוספת האות "ה" לשמו של אברהם הייתה בעת ציווי על המילה, המול לכם, כל-זכר.ונמלתם, את בשר ערלתכם; והיה לאות ברית, ביני וביניכם.שינוי שמו של אברהם  ענינו, החלת הברכה של והיית, לאב המון גוים  על אברהם.

הוספת האות "ה" ליוסף" הייתה בגין שמירת יוסף את עצמו מאשת איש. יוסף בבורחו מפני אשת פוטיפר אשר ביקשה "שיכבה עימי", בבריחה זו הראה את שמירת הברית ע"כ הוסיף הקב"ה האות "ה" לשמו.

אומר הזהר, כל מי ששומר את עצמותו, היינו את בריתו, הברית עם הקב"ה כדברי הקב"ה לאברהם "ואתה את בריתי תישמור", נקשרת באדם זה השכינה.

בלעם בראותו ש"מה אקוב לא קבו אל ומה אזעום לא זעם ה'", היינו קללותי אינן יכולות לחול על עם ישראל שכן לא קבו אל ולא זעם ה'.אמר בלק ע"מ לקללם, יש הצורך לגרום לישראל לחטוא חטא אשר יגרום ויעורר זעם ה'.

יודע בלעם, אלקי  ישראל שונא זימה.זימה הינה הפגיעה בברית קודש, אותה ברית בגוף האדם אשר מצווה עם ישראל לישמור ויאמר אלהים אל-אברהם, ואתה את-בריתי תשמר--אתה וזרעך אחריך, לדרתם.פגיעה בברית זו תגרום לפגיעה בברית בין הקב"ה לעם ישראל אזי יתעורר הכעס ולא תתקיים הבטחתו של הקב"ה  ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגריך, את כל-ארץ כנען, לאחזת, עולם; והייתי להם, לאלהים.פגיעה בברית יוצרת נתק בין עם ישראל לקב"ה.

לכך המליץ בלעם לברק לחתור.לחתור ליצירת הנתק בין עם ישראל לאלוקיו, זאת ע"י הפרת הברית המחברת עם ישראל לאלוקיו.בלק בעצתו של בלעם הלך, אף הצליח והביא למגפה בה מתו עשרים וארבע אלף מבני ישראל.

ידוע, קודם לכל  מכה, נוצרת תרופה לה.הקב"ה או' למשה "שאו את ראש כל עדת בני ישראל"

הדרך, האמצעי לתיקון חטא זה, הינה ע"י המניין אחד לאחד.המניין או' ר' נתן ענינו "לעורר כח כל נפש ונפש משישים רבוא ישראל, כדי להמשיך בחינת נקודה טובה שיש בכל נפש מישראל".או' ר' נתן בכל איש מישראל טמונה, נמצאת נקודה טובה.נקודה זו היא הבסיס המחיה ומקיים את האיש הישראלי.מטבע האדם יש ולא ייתן ליבו לאותה נקודה ישראלית וח"ו ילך בדרכים אשר אינן תואמות לשורש נשמתו.ע"מ להחזיר האיש לישראליותו יש לחברו לאותה נקודה הנמצאת במהותו.החיבור לנקודה הינה ע"י הקריאה בשמו, ע"י המנין.המנין אחד לאחד מראה לאדם שאיננו רק חלק מציבור אלא הינו למעשה אחד יחיד ומיוחד.יחיד ומיוחד ואין בלתו בעולמו של הקב"ה.היינו עולמו של הקב"ה נצרך לו, נצרך לכל אחד ואחד.כל אחד ואחד ומהות תפקידו בעולם.בהחסר האדם, יחסר העולם.המנין, נתינת החשיבות לכל אחד ואחד מעורר כח הנפש, כדברי ר' נתן.מעוררת מהותו של האדם ומושך הנקודה הטובה אשר בו.מייד שב לדרך מהותו.

יידע כל יהודי לבקש להיחבר לאותה נקודה טובה שיש בו, לעורר נפשו.כך יוכל לכל אשר בא עליו ואזי גם-חשך לא-יחשיך ממך ולילה כיום יאיר כחשיכה כאורה (תהילים קלט). היינו בהיות חושך, לאדם זה, לא יחשיך והלילה כיום יאיר.

שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב